Walter Rohrl: Με την πρώτη του αγωνιστική Porsche 40 χρόνια μετά!

Walter rohrl porsche 924 Carrera GTS 2021
Μια έκπληξη επιφύλαξε η Porsche στον Walter Rohrl που τον έσμιξε ξανά με την πρώτη του αγωνιστική 924 Carrera GTS έπειτα από τέσσερις 10ετίες.

Ο δισ. παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι και πρεσβευτής της Porsche, Walter Rohrl, έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομα του με την γερμανική εταιρία με μια σχέση που κρατά επίσημα εδώ και τέσσερις 10ετίες.

Ο Rohrl ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα με την Porsche το 1981 όταν έτρεξε για πρώτη φορά για λογαριασμό της με την 924 Carrera GTS που βλέπετε στις οθόνες σας. Ένα αγωνιστικό που έχει σήμερα πολύ μεγάλη ιστορική σημασία αφού πέρα από το γεγονός ότι ήταν το πρώτο που έφτιαξε η Porsche για τον Γερμανό θρύλο των τεσσάρων τροχών, θεωρείται και ως το πρώτο rally car που έφερε turbo κάτω από το καπό του. Αυτή ήταν επίσης η πρώτη και… τελευταία σεζόν του Rohrl ως οδηγού της Porsche σε ράλι, αφού την επόμενη χρονιά μετακόμισε στην Opel, με την 924 Carrera GTS να παραμένει ενεργή έως και τον Φεβρουάριο του 1982. Στον τελευταίο της αγώνα στο Boucles de Spa είχε στο τιμόνι της έναν ακόμη θρύλο των τεσσάρων τροχών και της Porsche, τον Jacky Ickx! Συνολικά η Porsche κατασκεύασε 59 924 Carrera GTS με βάση τις προδιαγραφές Group 4 -μαζί με τα πρωτότυπα- που έλαβαν μέρος σε αγώνες στην άσφαλτο, στο χώμα αλλά και σε σιρκουί.

Δείτε επίσης – Video Porsche: Τα πέντε πιο αστεία παρατσούκλια μοντέλων της

Σε αυτή τη μοναδική σεζόν με Porsche, ο Rohrl με συνοδηγό τον Christian Geistdοrfer τερμάτισε στη δεύτερη θέση στον παρθενικό αγώνα της 924 Carrera GTS στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Ράλι, παρά τα μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπισε. Στον αμέσως επόμενο στο Hessen, Rohrl και Geistdοrfer πήραν και την πρώτη τους νίκη με τη σεζόν να τελειώνει με τέσσερις συνολικά επισκέψεις στο πρώτο σκαλί του βάθρου.

Η 924 Carrera GTS, μετά τον τελευταίο της αγώνα στο Βέλγιο, επέστρεψε στο εργοστάσιο και αφού επανήλθε στην αρχική της βαφή (μαύρο-χρυσό, τα χρώματα του χορηγού Monnet) “κρύφτηκε” για τα επόμενα 40 χρόνια.

Βέβαια ένα τόσο σημαντικό αυτοκίνητο για τη γερμανική εταιρία δεν μπορούσε να μείνει για πάντα στην αφάνεια και η Porsche βρήκε μάλλον την ιδανική… “δικαιολογία” για να το φρεσκάρει: να κάνει έκπληξη στον Rohlr και να την φέρει κοντά του για να την οδηγήσει έπειτα από τόσα χρόνια.

Σύμφωνα με τους Γερμανούς η συγκεκριμένη 924 Carrera GTS ήταν το πέμπτο από τα εννέα συνολικά πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν για δοκιμές και εξέλιξη. Ο δίλιτρος turbo κινητήρας της μάλιστα δεν φέρει καν σειριακό αριθμό (!), ενώ κατάφερε να αντέξει μια αγωνιστική σεζόν χωρίς να αντικατασταθεί. Είναι ο ίδιος που υπάρχει κάτω από το καπό και σήμερα, έχοντας “γράψει” 10.371 χιλιόμετρα.

Κατά την επαναφορά της 924 Carrera GTS σε λειτουργική κατάσταση, το αγωνιστικό τμήμα της Porsche που ανέλαβε το εγχείρημα προσπάθησε να διατηρήσει όσο το δυνατό περισσότερα εξαρτήματα από εκείνη την εποχή προχωρώντας μόνο στις όποιες απαραίτητες επισκευές και συντήρηση.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι άνθρωποι της Porsche σε αυτή την έκπληξη ήταν ο… ίδιος ο Rohrl που γνωρίζει πάρα πολύ κόσμο στο μουσείο της Porsche, οπότε και έχει πολλούς “κατάσκοπους”. Ωστόσο τα κατάφεραν, όπως υποστηρίζουν, με τον Γερμανό να βλέπει την 924 Carrera GTS και να μαθαίνει γι’ αυτή μόνο όταν έφτασε κοντά του οδικώς.

“Ήταν μια τεράστια έκπληξη για μένα. Βγήκα από το αυτοκίνητο πριν από 40 χρόνια και από τότε δεν το οδήγησαν ξανά…Αυτό το αυτοκίνητο άνοιξε την πόρτα της Porsche για μένα. Γι’ αυτό και εγώ νιώθω έναν ιδιαίτερο δεσμό με αυτό. Για μένα ήταν ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο. Αμέσως ένιωσα 40 χρόνια νεότερος, είπε ο Rohrl που συνάντησε ξανά την πρώτη του αγωνιστική Porsche στα 74α γενέθλια του!

Αναφορικά με την πρώτη του υπετροφοδοτούμενη αγωνιστική εμπειρία ο μεγάλος Γερμανός σχολίασε για μια τεχνολογία που έκανε τότε το ντεμπούτο της στα ράλι: “Ως οδηγός αυτοκινήτων με ατμοσφαιρικούς κινητήρες, τα χαρακτηριστικά των turbo μοτέρ μπορούσαν να σε τρελάνουν. Η υστέρηση (του υπερσυμπιεστή) ήταν τεράστια! Για να βγεις από τη στροφή με ταχύτητα έπρεπε να επιταχύνεις ξανά λίγο πριν την είσοδο και να κρατήσεις τον κινητήρα σε ψηλότερες στροφές”, είπε ο Rohrl υπογραμμίζοντας όμως πως η 924 ήταν γρήγορη από την αρχή και τα δυνατά της σημεία δεν ήταν η πληθωρική ισχύς αλλά η συμπεριφορά της και η πρόσφυση.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;