Vanwall VW 5

Η Vanwall VW 5 ήταν το πρώτο μονοθέσιο που έφερε στην ομάδα του το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, το 1958. Ας το γνωρίσουμε.

Έως το 1957, το επίζηλο τρόπαιο του παγκόσμιου πρωταθλητή Formula 1 αφορούσε μόνο στους οδηγούς. Ωστόσο, από το 1958 θεσπίστηκε το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Εκείνη την πρώτη χρονιά του θεσμού, νικήτρια αναδείχθηκε η Vanwall, μια ομάδα απολύτως βρετανική: Made in UK σασί και κινητήρας, Βρετανός ιδιοκτήτης, Βρετανοί οδηγοί.

Θα έλεγε κανείς ότι η Vanwall ήταν ένα success story – ιδιαίτερα όσοι έχουν την τάση να επαινούν ή να ανέχονται τον βρετανοκεντρικό σωβινισμό. Εν πάση περιπτώσει όμως, επρόκειτο αναμφίβολα για μια ιστορία επιτυχίας, καθώς ολόκληρη η ομάδα δημιουργήθηκε από το πάθος ενός και μόνο ανθρώπου, του Tony Vanderwell.

Ο οποίος, όπως και πολλοί άλλοι στον καιρό του, παρακινήθηκε από την αντιζηλία με τη Ferrari και τα ιταλικά αυτοκίνητα, τα οποία μονοπωλούσαν το προσκήνιο των Grand Prix στις αρχές της δεκαετίας του ’50. Ο Vanderwell είχε εμπλακεί στην κατασκευή των μοτοσυκλετών Norton και εν συνεχεία αφοσιώθηκε στην ίδρυση ενός εργοστασίου παραγωγής ρουλεμάν.

Ύστερα από διάφορους πειραματισμούς και συνεργασίες και αφού αγόρασε μια Ferrari για να τη μελετήσει – και ενδεχομένως να κοπιάρει τα μηχανικά της μυστικά –, ο Vanderwell προσέλαβε τον Colin Chapman και του ανέθεσε να σχεδιάσει από την αρχή το πλαίσιο ενός μονοθεσίου ικανού να ανταγωνιστεί τους θρασείς Ιταλούς.

Ο χαρισματικός Chapman, μετέπειτα θριαμβευτής και καινοτόμος με τη δική του ομάδα, τη Lotus, σχεδίασε ένα πανάλαφρο σωληνωτό πλαίσιο, ενώ ο αεροδυναμιστής Frank Costin ολοκλήρωσε το σχήμα του μονοθεσίου με μια επαναστατική λύση: Το επίμηκες, σφηνοειδές ρύγχος που βαφτίστηκε, για προφανείς λόγους, «Δάκρυ». Κι έτσι γεννήθηκε ένα αυτοκίνητο αποκλειστικά φτιαγμένο για να φέρει νίκες στη Βρετανία.

Με κινητήρα 2.5 λίτρων, μακρινό απόγονο των Norton και απόδοση λίγο πάνω από τους 270 ίππους, στις διάφορες εκδόσεις του κέρδισε σε εννέα Grand Prix. Το 1958 ο Stirling Moss έφτασε μία ανάσα από την κατάκτηση του πρωταθλήματος οδηγών, το οποίο έχασε για μόλις έναν βαθμό.

Ούτως ή άλλως όμως η Vanwall VW 5 στέφθηκε πρωταθλήτρια κατασκευαστών, κατακτώντας μια διάκριση που κανείς, ποτέ, ούτε καν η διάλυση της ομάδας αμέσως μετά, δεν θα μπορέσει να ισοφαρίσει ή να ξεπεράσει.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;