Νέα Toyota Supra A90 Final Edition, η ισχυρότερη στη ιστορία με 435 ίππους

Με την παραγωγή της 5ης γενιάς Supra να φτάνει προς το τέλος η Toyota αποκάλυψε την A90 Final Edition, την ισχυρότερη στην ιστορία του μοντέλου της.
Toyota Supra A90 Final Edition 2024

Η GR Supra A90 Final Edition δεν μένει μόνο στα ταμπελάκια και τον περιορισμένο αριθμό των 300 μονάδων που θα διατεθεί σε όλο τον κόσμο για να ονομαστεί ως η “Τελευταία Έκδοση” του coupe της Toyota. Έρχεται με πολλές αλλαγές στα μηχανικά της μέρη που βελτιώνουν συνολικά την απόδοσή της και την ανάγουν ως την ισχυρότερη στην ιστορία του μοντέλου και της τρέχουσας γενιάς.

Διαβάστε επίσης: Αναβαθμίσεις για το best seller της Toyota στην Ελλάδα – Τι αλλαγές θα δούμε για τη νέα χρονιά

Βαμμένη αποκλειστικά σε νέο μαύρο ματ χρώμα, η GR Supra A90 Final Edition διαχωρίζει τη θέση της από τις υπόλοιπες εκδόσεις του σπορ coupe των Ιαπώνων αρχικά από τα διαφορετικά αεροδυναμικά βοηθήματα που φέρει, τα οποία εξελίχθηκαν από την Gazoo Racing Europe.

Τα νέα πτερύγια και νέο σπόιλερ στον εμπρός προφυλακτήρα είναι ανθρακονημάτινα όπως και η μεγάλη αεροτομή πίσω που προέρχεται από τη Supra GT4, ενώ από το ίδιο υλικό έχει κατασκευαστεί και ο νέος αεραγωγός στο καπό, που φέρει και ένα αφαιρούμενο μέρος για ακόμη πιο αποδοτική ψύξη σε περιβάλλον πίστας.

Διαβάστε επίσης: Το best seller 10μήνου με τις 7.000 ταξινομήσεις – Η τιμή του στην Ελλάδα

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν αμέσως τα Podium CF μπάκετ καθίσματα της Recaro επενδυμένα με Alcantara, με το δεξί να είναι κόκκινο και το αριστερό μαύρο, ενώ κόκκινες είναι και οι ζώνες ασφαλείας. Από carbon είναι και τα καλύμματα των μαρσπιέ, ενώ με Alcantara έχουν επενδυθεί το τιμόνι και μέρος από το ταμπλό και τις πόρτες.

Highlight η απόδοση του τρίλιτρου υπετροφοδοτούμενου εν σειρά κινητήρα που έχει αυξηθεί κατά 95 ίππους και 70 Nm ροπής με επεμβάσεις στην εισαγωγή, την τροφοδοσία και τον καταλύτη, ενώ το νέο τελικό είναι τιτανίου όπως και εκείνο της GR Supra GT4. Συνολικά ο εξακύλινδρος κινητήρα αποδίδει τώρα 435 ίππους και 570 Nm στις 6.000 και 4.500 σ.α.λ. αντίστοιχα.

Το κύκλωμα λίπανσης του μοτέρ έχει βελτιωθεί ώστε να μην επηρεάζεται η απόδοσή του από τις υψηλότερες δυνάμεις G, ενώ βελτιώσεις έχουμε και στο σύστημα ψύξης με ενισχυμένο ανεμιστήρα ψυγείου, προσθήκη δεύτερου μικρότερου ψυγείου και μεγαλύτερες ψήκτρες για το καπάκι του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Το κιβώτιο είναι αποκλειστικά χειροκίνητο έξι σχέσεων και το βάρος φτάνει τα 1.528 κιλά, ενώ η τελική έχει κερδίσει άλλα 20 χλμ. και φτάνει πλέον τα 270 χλμ./ώρα με τους Ιάπωνες να μην ανακοινώνουν προς το παρόν 0-100 χλμ./ώρα.

Η A90 Final Edition είναι εμπνευσμένη από τους αγώνες και εκτός από τις επεμβάσεις στον κινητήρα η Gazoo Racing έκανε αλλαγές και σε άλλα σημεία. Τα ρυθμιζόμενα ως προς τις αποσβέσεις τους αμορτισέρ προέρχονται από την KW, ενώ διαφορετική είναι η κάμπέρ στους εμπρός και τους πίσω τροχούς για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης, και αναθεώρηση της λειτουργίας του ενεργού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης για τον περιορισμό της υποστροφής.

Το τιμόνι έχει γίνει πιο άμεσο με την αναβάθμιση του ηλεκτρικού συστήματος υποβοήθησης, ενώ ενισχυμένο παρουσιάζεται και το πλαίσιο ως προς τη στιβαρότητά του με ενισχυμένες μπάρες θόλων και τους ίδιους αλουμινένιους συνδέσμους για το πίσω υποπλαίσιο με εκείνους της Supra GT4, ενώ ενισχυμένες και στα δύο άκρα είναι και οι αντιστρεπτικές.

Τα ελαστικά είναι επίσης φαρδύτερα κατά 10 χλστ. εμπρός και πίσω με τη διάμετρο για τις εμπρός σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου να βρίσκεται στις 19 ίντσες και για τις πίσω στις 20. Τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 265/35 και 285/30 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Αναβαθμισμένο παρουσιάζεται και το σύστημα πέδησης με τα μεταλλικά σωληνάκια με διάτρητους πλευστούς δίσκους εμπρός και πίσω με τους εμπρός να έχουν διάμετρο 395 χλστ. και να συνεργάζονται με 4πίστονες δαγκάνες της Brembo, ενώ από την ιταλική εταιρεία προέρχονται και η πίσω πλευστές δαγκάνες που συνεργάζονται με δίσκους 345 χλστ.

Η GR Supra A90 Final Edition θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη από τον ερχόμενο Ιανουάριο του 2025.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;