Οδηγούμε Toyota Corolla 5ετίας έπειτα από 59.000 “σκληρά” χλμ. δοκιμών

Σε τι κατάσταση βρίσκεται το Toyota Corolla έπειτα από περίπου 59.000 "σκληρά", δημοσιογραφικά χιλιόμετρα; Οι εντυπώσεις μας από το best-seller των Ιαπώνων!
Toyota Corolla

Έχει περάσει περίπου μία πενταετία από τότε που δοκιμάσαμε για πρώτη φορά την συγκεκριμένη γενιά του Toyota Corolla. Πρόσφατα, βρέθηκε στα χέρια μας το μοντέλο που βλέπετε, με έτος ταξινόμησης το 2019 και περίπου 59.000 χλμ. στο οδόμετρο. Πρόκειται για το απόλυτο best-seller στην ιστορία της Toyota, με τεράστια εμπορική πορεία και στη χώρα μας. Πάμε, λοιπόν, να δούμε πως “κρατιέται” στο πέρασμα του χρόνου.

Δείτε επίσης: Από best-seller… στην τρίτη θέση – Τα δύο γερμανικά που “εκτόπισαν” τo Toyota Corolla

58.954… σκληρά χιλιόμετρα!
Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο ανήκει στο στόλο της Toyota Hellas και, βάσει του ιστορικού συντήρησης, έχουν γίνει τυπικά όλες οι εργασίες συντήρησης στον προβλεπόμενο χρόνο και πάντα σε εξουσιοδοτημένο επισκευαστή. Τα 58.954 χλμ. που έχει διανύσει μόνο εύκολα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν, μιας και το μαύρο Toyota Corolla προέρχεται από τον στόλο δημοσιογραφικών οχημάτων για δοκιμές και πίσω από το τιμόνι του βρέθηκαν δεκάδες οδηγοί που κλήθηκαν να αξιολογήσουν τις δυνατότητές του, ενώ έχει περάσει από διαδικασία δοκιμασία μετρήσεων επιδόσεων αλλά και δεκάδες φωτογραφήσεις με απαιτητικά περάσματα.

Υβριδικό μοτέρ 122 ίππων που δεν “διψά”…
Το αυτοκίνητο που βρέθηκε στα χέρια μας εξοπλίζεται με ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από θερμικό μοτέρ χωρητικότητας 1,8 λτ. και ηλεκτροκινητήρα. Συνδυαστικά, η ισχύς αγγίζει τους 122 ίππους και η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου eCVT κιβωτίου. Αναφορικά με τις επιδόσεις, το ιαπωνικό hatchback είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Όσο για τη λειτουργία του συστήματος, το αυτοκίνητο ξεκινά ηλεκτρικά (μην περιμένετε να ακούσετε θόρυβο κινητήρα, όταν βάλετε εμπρός), ενώ αν υπάρχει αρκετή ενέργεια στις μπαταρίες μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με αυτή σε ταχύτητες έως και 40 χλμ./ώρα περίπου και χωρίς να βυθιστεί το γκάζι στο πάτωμα. Φυσικά, το ηλεκτρικό μοτέρ βοηθά το έργο του βενζινοκινητήρα, ώστε αυτός να καταναλώνει λιγότερο καύσιμο, ενώ ο βενζινοκινητήρας ανταποδίδει φορτίζοντας αποσπασματικά τις μπαταρίες του αυτοκινήτου. Δεν πρέπει να ξεχνάμε εξάλλου πως μιλάμε για αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα (όπερ σημαίνει πως δεν μπαίνει στην πρίζα για φόρτιση), το οποίο αντλεί την ενέργειά του κατά την κύλιση του αυτοκινήτου χωρίς γκάζι και την αναγεννητική πέδηση (φορτίζει κατά το φρενάρισμα). Η μέση κατανάλωσή του στη διάρκεια της δοκιμής διαμορφώθηκε στα 5,6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές στα 76 γρ./χλμ. (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας).

Παραμένει ικανό οδηγικά
Παρά τα πέντε χρόνια χρήσης στους ελληνικούς δρόμους, το Toyota Corolla εξακολουθεί να διακρίνεται για την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και δεν έχει να “ζηλέψει” τίποτα από άλλους, σύγχρονους αντιπάλους της κατηγορίας. Η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (σε όλες τις εκδόσεις) αποσβένει πολύ καλά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, είναι ήσυχη στη λειτουργία της και δεν επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα ακόμη και σε πιεσμένες καμπές. Στον αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο είναι στιβαρό και σου εμπνέει το αίσθημα ασφάλειας και ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι χαμηλός. Στην πόλη είναι αρκετά ευέλικτο, με καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας και οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες κάνουν το παρκάρισμα πιο εύκολο. Ο κύκλος στροφής είναι στα 10,4 μ. από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο.

Ταυτόχρονα, δεν στερείται εξοπλισμού, αφού δεν απουσιάζει ούτε η οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών, αλλά ούτε και ο πίνακας οργάνων που αποτελεί συνδυασμό ψηφιακών και αναλογικών ενδείξεων. Επιπλέον, υπάρχουν χειριστήρια στο τιμόνι για τον έλεγχο του infotainment, αλλά και των των συστημάτων ημιαυτόνομης οδήγησης.

Οι φθορές στην καμπίνα
Πέρα από την αναμφισβήτητα κορυφαία αξιοπιστία του συγκεκριμένου μοντέλου, ενδιαφέρον έχει να δούμε και τις φθορές που εντοπίσαμε μέσα στην καμπίνα έπειτα από πέντε χρόνια και πληθώρα οδηγών πίσω από το τιμόνι, που δεν πρέπει να ξεχνάμε πως δεν του φέρονται και σαν… δικό τους. Σε γενικές γραμμές, η κατάσταση του αυτοκινήτου παραμένει καλή και η ποιότητα της συναρμολόγησης των πλαστικών επιβεβαιώνεται από την εντυπωσιακή απουσία θορύβων στην καμπίνα. Όπως μπορείτε να δείτε και στις σχετικές εικόνες που ακολουθούν, “κάποια” φθορά υπάρχει στην δερμάτινη στεφάνη του τιμονιού που έχει “γυαλίσει”, αλλά και στον επιλογέα, στις εσωτερικές λαβές των θυρών, αλλά και στα καθίσματα. Σε γενικές γραμμές, όμως, θα πρέπει να τονίσουμε πως το Toyota Corolla δείχνει πως αντέχει στις καταπονήσεις του χρόνου.

Συμπέρασμα
Το Toyota Corolla απέδειξε ότι έπειτα από μία… δημοσιογραφική πενταετία εξακολουθεί να αποτελεί μία “τίμια” επιλογή που δεν θα “προδώσει” τον οδηγό. Η οδηγική του συμπεριφορά παραμένει πολύ καλή, τεχνολογικά δεν έχει χάσει σημαντικό “έδαφος” απέναντι στους σύγχρονους ανταγωνιστές και δείχνει πως είναι σε θέση να “γράψει” πολλά χιλιόμετρα ακόμη. Σήμερα, ένα υβριδικό Toyota Corolla πενταετίας με αυτά τα χιλιόμετρα στο οδόμετρο εκτιμάται στην Ελλάδα περίπου στα 19.000-21.000 ευρώ (βάσει έρευνας σε γνωστή ιστοσελίδα). Εμείς επιφυλασσόμαστε και για το τεστ δεκαετίας, καλά να είμαστε!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;