Το τετρακίνητο ιαπωνικό χάτσμπακ που φτάνει τα 145 χλμ./ώρα… με “αργά” στο κιβώτιο!

Subaru Impreza
Συνήθως χρησιμοποιούμε τα "αργά" για ταχύτητες 10-20 χλμ./ώρα. Υπάρχει αυτοκίνητο όμως που αγγίζει ακόμα και τα 146 χλμ./ώρα...

Όσοι έχετε βρεθεί πίσω από το τιμόνι αυτοκινήτων που προορίζονται για off-road εξορμήσεις θα έχετε εξοικειωθεί με τα “αργά”. Πρόκειται για το σύστημα υποπολλαπλασιασμού σχέσεων μετάδοσης προκειμένου το όχημα να μπορεί να κινηθεί αργά και να προσπεράσει δύσκολα εμπόδια. Συνήθως το συναντάμε σε τετρακίνητα επαγγελματικά και σε “off-road” οχήματα.

Δείτε επίσης: Ο πιο εύκολος τρόπος να κατανοήσεις τετρακίνηση και “αργά”! (+video)

Ωστόσο, στην περίπτωση της Subaru, έχουμε δει τα “αργά” ακόμα και σε κιβώτια επιβατικών αυτοκινήτων, όπως το πολυαγαπημένο Impreza (από αυτό προέρχεται και η κεντρική εικόνα). Σε αυτό το μοντέλο, τα “αργά” χρησιμοποιούνταν για μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη σε κακοτράχαλες διαδρομές και όχι απλά για την αποφυγή εμποδίων. Έτσι, μπορούσαν να κινούνται με αργά, αλλά η ταχύτητα ήταν εφικτό αν αυξηθεί πολύ επιλέγοντας την πέμπτη και τελευταία σχέση.

Σύμφωνα με το εγχειρίδιο χρήσης του “κοφτού” Subaru Impreza, το οποίο παρουσιάστηκε στην Ελλάδα το 2008, ο οδηγός είναι σε θέση να κινηθεί με “αργά” ακόμα και με ταχύτητα που αγγίζει τα 146 χλμ./ώρα. Το συγκεκριμένο κιβώτιο με την ονομασία “Dual Range” (χειροκίνητο 5άρι) τοποθετήθηκε στις τετρακίνητες εκδόσεις του ιαπωνικού μοντέλου που έφεραν ατμοσφαιρικούς κινητήρες (1,5 λτ. ή 2,0 λτ.).

Εικόνα από το εγχειρίδιο χρήσης του Subaru Impreza

Η αλλαγή από High σε Low και αντίστροφα, είναι εφικτό να γίνει και εν κινήσει. Ο οδηγός πατάει τον συμπλέκτη και μπορεί προχωρά σε αλλαγή σπρώχνοντας τον μοχλό. Αν λοιπόν νομίζατε ότι τα “αργά” είναι μόνο για ταχύτητες 10-20 χλμ./ώρα, τώρα γνωρίζετε ότι ένα Subaru μπορεί να πιάσει ακόμα και τα 146 χλμ./ώρα!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;