Το πρώτο υβριδικό που “πάτησε” Ευρώπη – Κι όμως δεν ήταν το Toyota Prius

Honda Insight
Τα πρώτα χρόνια της υβριδικής τεχνολογίας έχουν ταυτιστεί με το Toyota Prius! Άλλο ήταν όμως το πρώτο υβριδικό μαζικής παραγωγής που ήρθε στην Ευρώπη...

Μπορεί η υβριδική τεχνολογία να μας ακούγεται αρκετά σύγχρονη, αλλά είναι γεγονός που υπάρχει στο προσκήνιο εδώ και περίπου 25 χρόνια. Ίσως να θεωρείται ότι το Toyota Prius είναι το πρώτο υβριδικό μαζικής παραγωγής που “πάτησε” στην Ευρώπη, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Τα πρωτεία σε αυτόν τον άτυπο αγώνα τεχνολογίας ανήκουν στην Honda και ο λόγος ονομάζεται Honda Insight!

Δείτε επίσης: Το εμβληματικό μοντέλο της Honda που επιστρέφει – Έρχεται ως υβριδικό στην Ευρώπη

Όπως ανέφερε η Honda σε πρόσφατο δημοσίευμα με αφορμή τη συμπλήρωση 25 ετών υβριδικής τεχνολογίας, το Honda Insight ήταν το πρώτο υβριδικό μοντέλο μαζικής παραγωγής που ήρθε στην ευρωπαϊκή αγορά το μακρινό 1999. Από την άλλη, το Toyota Prius, ναι μεν ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το 1997, αλλά κάτι τέτοιο έγινε μόνο στην Ιαπωνία. H έλευσή του στην ευρωπαϊκή αγορά πραγματοποιήθηκε το 2000.

Το Honda Insight διέθετε έναν 3κύλινδρο κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ η κίνηση περνούσε στον εμπρός άξονα μέσω χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με 5 σχέσεις. Κάπως έτσι, η ισχύς άγγιζε μόλις τους 69 ίππους και η ροπή τα 92 Nm. Αποτέλεσμα ήταν το αμάξωμα των 820 κιλών να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12 δλ. και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.

“Έκαιγε” 3,4 λτ./100 χλμ.
Μπορεί οι επιδόσεις να μην ήταν το δυνατό του στοιχείο, αλλά το Honda Insight λανσαρίστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά σαν ένα αυτοκίνητο με κατανάλωση μόλις 3,4 λτ./100 χλμ., ενώ η Honda έκανε λόγο για μόλις 80 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο, επίδοση καλύτερη από οποιονδήποτε κινητήρα diesel μαζικής παραγωγής της εποχής.

Ακόμα μία εντυπωσιακή επίδοση για το μακρινό 1999 ήταν η αεροδυναμική συμπεριφορά, με το Honda Insight να πετυχαίνει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd= 0,25. O αριθμός που αναφέραμε του έδωσε τότε τον τίτλο του πιο αεροδυναμικού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;