Το αυτοκίνητο που… αντέγραψε ακόμη και η Ferrari

Η Urraco υπήρξε ένα σημαντικό και ασυνήθιστο μοντέλο στην ιστορία της Lamborghini. Ίσως ακριβώς επειδή ήταν μια εμπορική αποτυχία

Όταν τα ταμεία της εταιρείας του δεν ξεχείλιζαν από τα μετρητά εκείνων που έτρεχαν να αγοράσουν τα πανάκριβα σούπερ-σπορ μοντέλα, ο Feruccio Lamborghini παράγγειλε στον σχεδιαστικό οίκο Bertone να του παρουσιάσει ένα «φθηνό σούπερκαρ».

Ωστόσο, χρειάστηκαν δύο χρόνια έως ότου παρουσιαστεί στο παγκόσμιο κοινό η Lamborghini Urraco, ένα υπερ-αυτοκίνητο της διπλανής πόρτας. Το οποίο, παρόλα αυτά, έπασχε εκ γενετής από διπολική διαταραχή: Ήταν μεν πιο προσιτό από τα θηρία με τους κινητήρες V12 (Miura, Countach κ.ά.), αντί όμως να εξοικονομεί πόρους για την εταιρεία με ένα, ενδεχομένως, χαμηλότερο κόστος παραγωγής, η Urraco ήταν εφοδιασμένη με τεχνολογικές λύσεις μπροστά από την εποχή της. Κι αυτό περιέπλεκε τόσο την κατασκευή όσο και τη συντήρησή της.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό και τους ευσεβείς πόθους του signore Lamborghini, η Urraco θα παραγόταν με ρυθμό άνω των 2.000 αυτοκινήτων τον χρόνο. Στην πράξη κατασκευάστηκαν ελάχιστα κατά το διάστημα που το μοντέλο παρέμεινε σε παραγωγή, ήτοι κατά την εξαετία 1973-1979. Ο μετρητής των έτοιμων Urraco που έφευγαν από το εργοστάσιο στη Σαντ’ Αγκάτα Μπολονιέζε για την ευρωπαϊκή και την αμερικανική αγορά σταμάτησε στον αριθμό 791.

Η Urraco, με την επαναστατική για την εποχή ανεξάρτητη ανάρτηση, τους αναδιπλούμενους προβολείς και τη σφηνοειδή μάσκα που αντιγράφηκε κατά κόρον ακόμη και από τη Ferrari, έκρυβε στην ουρά της ένα μοτέρ V8 χωρητικότητας 2.5 λίτρων, ενώ υπήρξαν και εκδόσεις με 2λιτρο και 3λιτρο. Η απόδοση ποίκιλλε αναλόγως, ανάμεσα στους αναιμικούς 182 έως τους 250 ίππους. Δυστυχώς όμως για τη φιλόδοξη αλλά περίπλοκη Urraco, ουδέποτε έγινε μπεστ-σέλερ. Κι έτσι, αυτό το φουτουριστικό σούπερ-σπορ κουπέ με το σαλόνι τύπου 2+2 πήρε τη θέση του δίπλα στους υπόλοιπους ατυχείς πειραματισμούς της Lamborghini.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;