Tips για υβριδικά σε περίοδο ακινησίας

Δήμος Παλλήνης
Πώς φροντίζουμε τις μπαταρίες 12V και υψηλής τάσης στα ηλεκτροκίνητα οχήματα σε περίοδο «lockdown»; Οι ειδικοί της Ford απαντούν...

Σε αυτή τη φάση ακινησίας των περισσότερων αυτοκινήτων λόγω «lockdown», η Ford συμβουλεύει όσους έχουν ηλεκτροκίνητα οχήματα. Στόχος της είναι να ενημερώσει τους κατόχους της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκίνητων σχετικά με την προστασία των μπαταριών στην περίοδο του «lockdown».

Να ξεκαθαρίσουμε, αρχικά, ότι ένα υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό όχημα εξοπλίζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου. Επιπλέον, υπάρχει και η τυπική μπαταρία που συνήθως είναι 12V. Ο τεχνικός μπαταριών της Ford, Bob Taenaka, ξεκαθαρίζει ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και στις δύο μπαταρίες όταν δεν υπάρχει συχνή χρήση του οχήματος.

Διαβάστε επίσης: Πως προστατεύουμε το φίλτρο DPF των diesel κινητήρων σε καραντίνα (+video)

Ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να έχει βεβαιωθεί ότι η μπαταρία 12V είναι φορτισμένη. Η φόρτιση του οχήματος για σχεδόν 8 ώρες ή αντίστοιχα ένα ταξίδι παρόμοιας διάρκειας ανά μήνα, είναι αρκετά ώστε μία «υγιής» μπαταρία 12V να παραμείνει επαρκώς φορτισμένη.

Η μπαταρία 12V ξεφορτίζεται πολύ πιο γρήγορα από την υψηλής τάσης. Το φαινόμενο γίνεται πιο έντονο όταν παραμένει συνδεδεμένη με το αυτοκίνητο. Βασική συμβουλή και για τα ηλεκτροκίνητα είναι η αφαίρεση του αρνητικού πόλου από τη μπαταρία 12V όταν το αυτοκίνητο δεν πρόκειται να κινηθεί άμεσα. Άλλη λύση είναι η χρήση ενός φορτιστή στο πρόγραμμα συνεχούς αργής φόρτισης.

Πάμε τώρα στη μπαταρία υψηλής τάσης. Σύμφωνα με τη Ford, αν είναι φορτισμένη τουλάχιστον κατά 10% μπορεί να αντέξει σε ακινησία έως και έξι μήνες. Οι ειδικοί συμβουλεύουν να φροντίζουμε ώστε η συγκεκριμένη μπαταρία να είναι φορτισμένη σε επίπεδο 10-80% όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Συνεπώς πρέπει να γίνεται έλεγχος και φόρτιση ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Αυτοκίνητο σε… καραντίνα: Τι προσέχουμε για να μην βρεθούμε προ εκπλήξεων

Τέλος, βασική συμβουλή για τη γενικότερη «υγεία» των μπαταριών είναι η αποθήκευση του οχήματος σε σκιερό σημείο. Ο ήλιος και η υψηλή θερμοκρασία είναι εχθρός τόσο της 12V μπαταρίας, όσο και αυτών της υψηλής τάσης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;