Τι σημαίνει “έκαψε” φλάντζα; Οι πέντε διαφορετικές περιπτώσεις!

Όλοι έχουμε ακούσει αυτή τη φράση! Τώρα όμως θα μάθουμε τις πέντε περιπτώσεις αστοχίας στην φλάντζα κεφαλής, αλλά και τι συμβαίνει στην κάθε περίπτωση...

Η φράση “έκαψε φλάντζα” είναι τόσο διαδεδομένη που εδώ και χρόνια χρησιμοποιείται ακόμα και μεταφορικά. Σε αυτό το κείμενο, βέβαια, θα περιοριστούμε αποκλειστικά στην κυριολεκτική της σημασία. Πάμε να δούμε τι είναι η φλάντζα κεφαλής σε έναν κινητήρα και ποιες είναι οι πέντε περιπτώσεις αστοχίας της.

Τεχνικό: Γιατί υπάρχουν αυτά τα ελατήρια στον δίσκο του συμπλέκτη; (+video)

Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε πως βρίσκεται ανάμεσα στο μπλοκ του κινητήρα και την κεφαλή. Στόχος της είναι να στεγανοποιεί τον κάθε θάλαμο καύσης του κινητήρα, ώστε να μην χάνεται συμπίεση, αλλά και να μην περνά στο εσωτερικό του το λιπαντικό ή το ψυκτικό υγρό του κινητήρα. Με λίγα λόγια, εξασφαλίζει ότι δεν θα έρθουν σε επαφή θάλαμοι καύσης, κύκλωμα λίπανσης και κύκλωμα ψύξης.

φλάντζα κεφαλής

Ο κυριότερος λόγος που δημιουργείται αστοχία στην φλάντζα κεφαλής είναι η υπερθέρμανση του μοτέρ, η οποία καταστρέφει το κατά τα άλλα ανθεκτικό υλικό του συγκεκριμένου εξαρτήματος. Το σημείο στο οποίο θα υπάρξει φθορά επηρεάζει και τις συνέπειες μίας καμένης φλάντζας κεφαλής. Πάμε να δούμε αυτές τις πέντε περιπτώσεις αστοχίας, αλλά και τι συμβαίνει στην κάθε μία.


Από πάνω αριστερά προς κάτω δεξιά, σύμφωνα με την παραπάνω εικόνα, έχουμε τις εξής περιπτώσεις:
-Ανάμεσα στον θάλαμο καύσης και το κύκλωμα ψύξης. Σε αυτή την περίπτωση, ο θάλαμος χάνει συμπίεση, καίγεται λιπαντικό και παρατηρείται υπερθέρμανση του κινητήρα.
-Ανάμεσα σε κύκλωμα ψύξης και περιβάλλον. Σε αυτή την περίπτωση παρατηρούμε διαρροές ψυκτικού υγρού επάνω στον κορμό του κινητήρα και μείωση της στάθμης στο παραφλού.
-Ανάμεσα σε δύο κυλίνδρους. Η καύση του μείγματος δεν γίνεται σωστά και ο κινητήρας δεν λειτουργεί ομαλά.
-Ανάμεσα σε κύκλωμα λιπαντικού και ψυκτικού. Από τις πιο συχνές περιπτώσεις, είναι αυτό που λέμε “περνάει τα νερά στον κινητήρα”. Ανοίγοντας την τάπα πλήρωσης λιπαντικού είναι πιθανό να δούμε αφρώδες λάδι σε μορφή σαπουνάδας.
-Ανάμεσα σε κύκλωμα λιπαντικού και περιβάλλον. Παρατηρούμε διαρροή λαδιού από τον κινητήρα και η στάθμη του λιπαντικού μειώνεται.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τεχνικό – Οι επιδόσεις και η αξιολόγηση του πλαισίου

Τι είναι η στρεπτική ακαμψία στο πλαίσιο του αυτοκινήτου και πώς μετριέται; Πάμε να δούμε πως επηρεάζει την οδηγική του συμπεριφορά!...

Τεχνικό θέμα: “Μέση ταχύτητα εμβόλου” και ποιο μοντέλο έχει το ρεκόρ;

Ώρα να δούμε τι ακριβώς είναι η "μέση ταχύτητα εμβόλου", αλλά και ποιο αυτοκίνητο παραγωγής έχει το απίστευτο ρεκόρ των 96,8 χλμ./ώρα......

Τα “γόνατα” του αυτοκινήτου. Που βρίσκονται και πως λειτουργούν

Τα ακούμε συχνά, ώρα να μάθουμε τι είναι. Σε αυτό το κείμενο αναλύουμε τα «γόνατα» MacPherson και τα μειονεκτήματα τους απέναντι στα διπλά ψαλίδια......

Τι μας λένε οι αριθμοί για το ιξώδες του λιπαντικού; (+video)

Ο σημαντικότερος παράγοντας για την επιλογή του κατάλληλου λιπαντικού κινητήρα είναι το ιξώδες. Γι' αυτό πρέπει να γνωρίζετε τι σημαίνει 5W-30......

Τεχνικό θέμα: Έτσι λειτουργεί ένα σύστημα τετραδιεύθυνσης; (+video)

Σίγουρα έχετε ακούσει κάποια στιγμή για το σύστημα τετραδιεύθυνσης. Ας δούμε τι είναι, πως λειτουργεί και ποια είναι τα πλεονεκτήματά του......

Τεχνικό: To intercooler και πως δουλεύει (+video)

Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εξαρτήματα κάθε υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Σε αυτό το τεχνικό κείμενο αναλύουμε τη λειτουργία του intercooler......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia: Έρωτας με την πρώτη ματιά! (+video)

kammenh-flantza-(3)

Τι σημαίνει “έκαψε” φλάντζα; Οι πέντε διαφορετικές περιπτώσεις!

Renault Clio

Ονοματοδοσία αυτοκινήτων – Τα αυτοκίνητα με ελληνική ονομασία!