Το πρώτο VW T3 syncro ακολούθησαν έπειτα οι τετρακίνητες εκδόσεις των Multivan, California, Transporter, Caravelle και ID. Buzz. Η ιστορία, όμως, ξεκινά ήδη από τη δεκαετία του 1970, όταν ο Gustav Mayer, τότε επικεφαλής ανάπτυξης της γκάμας Transporter, ξεκίνησε να δοκιμάζει τα πρώτα πρωτότυπα σε πραγματικά ακραίες συνθήκες.
Διαβάστε επίσης: Υπερδιπλάσιες “ηλεκτρικές” πωλήσεις για αυτόν τον όμιλο
Λάτρης των ταξιδιών και της περιπέτειας, ο Mayer οδηγούσε συχνά ένα T2 στην έρημο Σαχάρα – παρά το γεγονός ότι τότε τα βαν είχαν μόνο πίσω κίνηση. Οι ατελείωτες ώρες οδήγησης σε ακραίες συνθήκες στην άμμο τον οδήγησαν στην ιδέα ενός τετρακίνητου Transporter.
Έτσι, το 1978 κατασκευάστηκαν πέντε T2 με σύστημα επιλογής κίνησης στους εμπρός τροχούς για δοκιμές – ωστόσο το μοντέλο είχε ήδη φτάσει στο τέλος της παραγωγής του. Αυτή η καινοτόμα προσπάθεια αποτέλεσε τη βάση για το T3 syncro, το πρώτο βαν παραγωγής της Volkswagen με τετρακίνηση, που παρουσιάστηκε επίσημα το 1985.
Από εκεί και πέρα, η εξέλιξη των 4κίνητων επαγγελματικών μοντέλων ήταν σταθερή. Το T4 syncro (1993) ακολούθησε με νέα διάταξη και τεχνολογία, ενώ το 1999, ένα T4 Multivan syncro κατέρριψε παγκόσμιο ρεκόρ, διασχίζοντας την ήπειρο από τον Βορρά έως τον Νότο – από την Αλάσκα έως τη Γη του Πυρός – μέσα σε 15 ημέρες.
Το T5 4Motion (2004) εισήγαγε νέο πολύδισκο συμπλέκτη, ενώ η έκτη γενιά (T6, T6.1), εφοδιάστηκε με ακόμη πιο εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα για μέγιστη πρόσφυση και ασφάλεια σε κάθε τερέν.
Για το 2025 η Volkswagen έχει τρεις 4κίνητες σειρές:
-Τα Μultivan και California eHybrid 4Motion με plug-in υβριδική τετρακίνηση και ηλεκτρικό πίσω άξονα.
– Τα Transporter και Caravelle TDI 4Motion με σύστημα τετρακίνησης.
-Τα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo Pro 4Motion / GTX με πλήρως ηλεκτρική κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.