Συνέντευξη: Sebastien Ogier

Με αφορμή τις δοκιμές που πραγματοποίησε η ομάδα της M-Sport Ford στη χώρα μας, δεν χάσαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον πέντε φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Ράλι, ο οποίος διεκδικεί τον έκτο τίτλο της καριέρας του με το Ford Fiesta RS WRC

Μπορεί να πέρασαν πέντε χρόνια από την τελευταία φορά που το Ράλι Ακρόπολις προσμετρούσε στο WRC, ωστόσο οι ελληνικές ειδικές διαδρομές παραμένουν σημείο αναφοράς για την αντοχή των κορυφαίων αυτοκινήτων του θεσμού. Για αυτό, η M-Sport Ford βρέθηκε στα ελληνικά χώματα για δοκιμές του Ford Fiesta RS WRC και εμείς είχαμε την ευκαιρία να «ανακρίνουμε» τον παγκόσμιο πρωταθλητή, Seb Ogier. Ιδιαίτερα προσιτός και ευδιάθετος, ο Γάλλος οδηγός απάντησε με χαρά σε όλες τις ερωτήσεις μας, βγάζοντας μάλιστα και… ειδήσεις!

Καταρχάς χαιρόμαστε που είμαστε πίσω στην Ελλάδα. Πέρασε αρκετός καιρός από την τελευταία φορά που βρεθήκαμε εδώ και είναι ωραίο να βιώνουμε το όμορφο καλωσόρισμα των Ελλήνων φίλων του σπορ…

Θέλαμε να εργαστούμε σε σκληρές ειδικές διαδρομές με τεχνικά κομμάτια και για αυτό ήρθαμε εδώ. Στόχος μας κυρίως ήταν το Ράλι Τουρκίας, όμως δοκιμάσαμε πράγματα και για τους υπόλοιπους χωμάτινους αγώνες της χρονιάς.

Νομίζω ότι ειπώθηκε με λάθος τρόπο ότι θα σταματήσω ύστερα από έναν χρόνο. Αυτό που έχω πει είναι ότι σκέφτομαι να υπογράψω ένα τελευταίο συμβόλαιο, όμως αυτό δεν σημαίνει πως θα είναι απαραίτητα μόνο για έναν χρόνο.

Η εξέλιξη του φετινού πρωταθλήματος, ειλικρινά, δεν θα επηρεάσει την απόφασή μου. Το κριτήριο της επιλογής μου είναι να μπορώ να κερδίζω και για αυτό αναζητώ την καλύτερη ευκαιρία ώστε να μπορώ να βρίσκομαι σε ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο και μια ανταγωνιστική ομάδα.

Θα μου άρεσε να έρθω ξανά εδώ για το Ράλι Ακρόπολις. Την τελευταία φορά που ήμουν εδώ, διασκέδασα. Οι ειδικές διαδρομές ήταν ωραίες και πρόκειται για έναν ιστορικό αγώνα του πρωταθλήματος, που νομίζω ότι πολλοί οδηγοί θα ήθελαν να κάνουν ξανά. Όμως, χρειάζεται να ληφθούν πολλά πράγματα υπόψη όταν μιλάς για αυτά τα θέματα, οπότε ας δούμε αν θα επιστρέψει. Πάντως, αυτό δεν φαίνεται πως θα συμβεί του χρόνου.

Το κίνητρο να συνεχίζουμε έπειτα από τόσα χρόνια νομίζω πως είναι κάτι που έχεις μέσα σου. Μαζί με τον Julien, είμαστε ήδη πολύ χαρούμενοι για ό,τι έχουμε καταφέρει, καθώς είναι περισσότερο από ό,τι ονειρευόμασταν όταν ήμασταν μικροί. Τώρα, παραμένουμε ανταγωνιστικοί και ασφαλώς θέλουμε να προσθέσουμε ακόμη ένα κερασάκι στην τούρτα. Ακόμη περνάμε καλά όταν οδηγούμε το αυτοκίνητο και ζούμε μια πολύ συναρπαστική περίοδο, με τα ταχύτερα WRCars όλων των εποχών και μεγάλο ανταγωνισμό, καθώς ειλικρινά υπάρχουν τέσσερις ομάδες που μπορούν να κερδίσουν. Κάθε ομάδα έχει καλό αυτοκίνητο και κάθε αγώνας είναι συναρπαστικός, οπότε αυτό μας αρέσει, καθώς μας αρέσει η μάχη.

Είναι σημαντικό να έχεις καλή μηχανική αίσθηση και να μπορείς να αισθανθείς πώς αντιδρά το αυτοκίνητο σε οποιαδήποτε αλλαγή. Όμως στην πραγματικότητα, το πιο σημαντικό για τους οδηγούς είναι να έχουν καλή αίσθηση και να μπορούν να εκφράσουν σωστά αυτό που θέλουν από το αυτοκίνητο, στους μηχανικούς. Η κατανόηση των φυσικών νόμων και των καθαρών μαθηματικών μάλλον δεν είναι απαραίτητη, ειλικρινά δεν μπορώ να πω ότι τα καταλαβαίνω πολύ καλά. Αν πάω στον υπολογιστή του μηχανικού μου, είναι πολλά πράγματα που δεν μπορώ να καταλάβω. Όμως, είναι ομαδική δουλειά και χρειάζεσαι έναν καλό μηχανικό δίπλα σου. Αν μπορείς να δώσεις τη σωστή πληροφορία και κατεύθυνση, όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε καλά πράγματα.

Το πιο σημαντικό χάρισμα του Julien είναι πως πρόκειται για έναν πολύ οργανωτικό και αφοσιωμένο σε αυτό που κάνει άνθρωπο. Δεν αφήνει τίποτα στην τύχη και προετοιμάζει έναν αγώνα έως την παραμικρή λεπτομέρεια. Είναι ωραίο να έχεις έναν τέτοιο άνθρωπο δίπλα σου.

Είναι δύσκολο να πω ποιος ήταν ο πιο δύσκολος αντίπαλος στην καριέρα μου, καθώς είμαι στο WRC αρκετά χρόνια και είχα να αντιμετωπίσω πολλούς καλούς οδηγούς. Στην αρχή της καριέρας μου υπήρχε ο Loeb και η μάχη μαζί του ήταν πάντα δυνατή και δύσκολη. Με τον Jari Matti (Latvala) είχαμε κάποιες μεγάλες μάχες επίσης. Φτάνοντας στο σήμερα, νομίζω πως πέρυσι ο Ott (Tanak) έδειξε ότι έχει μεγάλη δυναμική. Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό γνωρίζουμε πως η καλύτερη σύγκριση είναι ο οδηγός με ίδιο αυτοκίνητο, πέρυσι ήμασταν teammates και ήταν ο δυσκολότερος teammate που είχα. Ήταν συναρπαστικά, αλλά έπρεπε να κάνω το μέγιστο δυνατό για να μείνω μπροστά του.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

“Έλα… Γιώργη”: Δείτε που βρίσκεται η πιο… viral στροφή της Ελλάδας!

Έχουν περάσει 14 χρόνια από την στιγμή που το video "Έλα Γιώργη" ανέβηκε στο youtube και έγινε viral ανάμεσα στους θιασώτες της γρήγορης οδήγησης και...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

kolosourtis

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)