Σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια

Εγνατία Οδός
Δείτε τι δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κύριος Κώστας Καραμανλής σχετικά με την σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.

Όπως έχει γίνει γνωστό, υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια, έναντι του ποσού των 1,5 δισ. ευρώ. Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε χθες δεσμευτική οικονομική προσφορά της ένωσης προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑΑ.Ε. – EGIS PROJECTS S.A., η οποία προβλέπει την καταβολή εφάπαξ τιμήματος 1.496.100.000 ευρώ. Επιπλέον του ποσού αυτού, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ (7,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων διοδίων, ΣΕΑ κτλ.) σύμφωνα με τις προβλέψεις του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου.

Ακόμη, οι επενδύσεις (υποχρεωτικές εργασίες) που ο ανάδοχος υποχρεούται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου €420 εκατ. Όλα τα πιο πάνω οδηγούν στο αποτέλεσμα ότι η συνολική αξία της παραχώρησης θα φθάσει στα 2,766 δις ευρώ. Αυτό συνιστά το μεγαλύτερο τίμημα που έχει προσφερθεί μέχρι στιγμής για περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ.

Ας δούμε τι δήλωσε σχετικά ο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κύριος Κώστας Καραμανλής.

«Η σημερινή ανακοίνωση σχετικά με τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια, έναντι σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ και με συνολικό όφελος για το ελληνικό δημόσιο πάνω από 2,7 δισ. ευρώ, αποτελεί ένα σπουδαίο νέο για την ελληνική οικονομία.

Πρόκειται για τη συμφωνία με το μεγαλύτερο τίμημα που έχει γίνει ποτέ για περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ και μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις ιδιωτικών κεφαλαίων που έχουν γίνει στη χώρα μας την τελευταία δεκαετία, η οποία εδώ και χρόνια είχε εμπλακεί σε καθυστερήσεις, ελλείψεις και προβλήματα. Αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για τον τρόπο που μπορούν και πρέπει να δράσουν Δημόσιο και ιδιωτικοί φορείς, προκειμένου και επενδύσεις να γίνουν και ανάπτυξη να επιτευχθεί.

Καταφέραμε να γίνει πραγματικότητα, με τη συνεπή δουλειά και συστηματική προσπάθεια των τελευταίων δύο ετών. Γι’ αυτό και θέλω για άλλη μια φορά να ευχαριστήσω θερμά όσους εργάστηκαν για αυτό το στόχο στο Υπουργείο Υποδομών, στο ΤΑΙΠΕΔ, στο ΕΕΣΥΠ και στην Εγνατία Οδό ΑΕ. Και ευελπιστώ ότι η ανάδοχος κοινοπραξία θα εργαστεί με συνέπεια και ταχύτητα για να προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε εκατομμύρια κατοίκους της Μακεδονίας, αλλά και ταξιδιώτες Έλληνες και ξένους».

ΠΗΓΗ: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;