Σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι;

Ο Κώστας Στεφανής αναρρωτιέται πόσο σύγχρονοι μπορεί να είναι οι αυτοκινητόδρομοί μας, όταν κάθε λίγο και λιγάκι σταματάμε για να πληρώσουμε διόδια...

Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας έχουν γίνει ουσιαστικά έργα όσον αφορά το εθνικό οδικό δίκτυο. Αποτέλεσμα να έχουμε σωστούς, ασφαλείς δρόμους υψηλών προδιαγραφών.

Έχοντας ταξιδέψει πολύ στη ζωή μου, αυθόρμητα γίνεται στο μυαλό μου σύγκριση με τους αυτοκινητοδρόμους άλλων χωρών βρίσκοντας ομοιότητες, διαφορές αλλά και μια παράλογη πραγματικότητα.

Πρόσφατα συνεργάτης μου ταξίδεψε στη Θεσσαλονίκη και του ζήτησα να μου μαζέψει τις αποδείξεις από τα διόδια. Μου τις έφερε και θα μπορούσε να είναι ένα κουίζ γνώσεων. Πόσα διόδια πιστεύετε ότι υπάρχουν από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη – ή και αντίστροφα αν θέλετε; Η απάντηση; Ένδεκα. Μάλιστα, ένδεκα σταθμοί διοδίων για μια απόσταση 500 χιλιομέτρων.

Αυτό σημαίνει ότι όποιος ταξιδεύει με οτιδήποτε – αυτοκίνητο, Ι.Χ, φορτηγό, λεωφορείο, νταλίκα, μοτοσυκλέτα – θα πρέπει να σταματήσει και να ξεκινήσει ένδεκα φορές. Φανταστείτε τι κόστος έχει αυτή η άνευ νοήματος διαδικασία σε ένα βαρύ όχημα σε καταπόνηση φρένων και κινητήρα, κατανάλωση καυσίμου, εκπομπής ρύπων αλλά και χρονοκαθυστέρησης.

Μάλιστα, στην είσοδο της Αθήνας και συγκεκριμένα στα διόδια Αφιδνών, αμέσως μετά τα διόδια περιμένει τα αυτοκίνητα μια τεράστια ανηφόρα! Έτσι για μια τελευταία δοκιμασία. Στη γειτονική Ιταλία μπορείς, για παράδειγμα, να μπεις στην αουτοστράντα στη Νάπολη και να βγεις οκτώ ώρες αργότερα, ύστερα από 800 χιλιόμετρα, για να περάσεις στην Ελβετία μέσω Chiasso. Χωρίς να σταματήσεις καμία φορά παρά μόνο στην είσοδο και στην έξοδο, όπου φυσικά πληρώνεις το αντίτιμο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;