Skoda: 115 χρόνια παραγωγής στη Mlada Boleslav

SKoda 115 χρόνια παραγωγής Mlada Boleslav
Φέτος η SKoda γιορτάζει τα 125 χρόνια από την ίδρυση της αλλά και ένα εξίσου σημαντικό ορόσημο, εκείνο των 115 ετών παραγωγής στην πόλη Mlada Boleslav.

Οι ιδρυτές της Skoda, Václav Laurin και Václav Klement ξεκίνησαν να παράγουν ποδήλατα υπό τη μάρκα Slavia στην Τσεχία το 1895, πριν από 125 χρόνια. Τέσσερα μόλις χρόνια μετά ακολούθησαν οι… μοτοσυκλέτες με μονοκύλινδρους κινητήρες, ενώ λίγο αργότερα, το 1904 παρουσίασαν την πρώτη εν σειρά 4κύλινδρη μοτοσυκλέτα τους (Laurin & Klement CCCC, ένα “C” για κάθε κύλινδρο!) αλλά και την V2 Laurin & Klement Type CCD. Αυτό έκανε τους Τσέχους από τους πρώτους κατασκευαστές δικύλινδρων μοτοσυκλετών στον κόσμο, πριν βέβαια αποκτήσουν επίσημα το όνομα Skoda.

Για να ανεβάσει το ρυθμό παραγωγής των μοτοσυκλετών της, η Laurin & Klement (L&K), σταμάτησαν την παραγωγή των ποδηλάτων, δίνοντας παράλληλα βάρος και στην εξέλιξη του πρώτου αυτοκινήτου τους, του Voiturette A, το οποίο και εξέλισσαν για μια περίοδο πέντε ετών.

 

Το Voiturette A παρουσιάστηκε επίσημα το 1905 και πήρε έγκριση για να κυκλοφορεί στο δρόμο στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Το διθέσιο μοντέλο έφερε υγρόψυκτο V2 κινητήρα 1.002 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε επτά ίππους. Το Voiturette A μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 45 χλμ./ώρα που ήταν και το ανώτατο επιτρεπτό στους δρόμους της χώρας εκείνη την εποχή, έφερε κιβώτιο τριών σχέσεων και η τελική μετάδοση στους πίσω τροχούς γινόταν με άξονα ή με αλυσίδα και γρανάζια κατόπιν απαίτησης του πελάτη.

Τα δύο πρώτα χρόνια η παραγωγή ήταν μικρή λόγω και της χαμηλής ζήτησης. Ωστόσο με την άνοδο της δημοφιλίας της Laurin & Klement σύντομα πολλαπλασιάστηκε, ενώ στη γκάμα προστέθηκαν και άλλα μοντέλα, τόσο Ι.Χ. όσο και επαγγελματικά οχήματα (λεωφορεία, φορτηγά), στη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της εταιρίας στη Mlada Boleslav.

Από τότε μέχρι σήμερα η Skoda Works, που ενώθηκε με την Laurin & Klement το 1925 και ονόμασε την εταιρία Skoda Auto, εξακολουθεί να παράγει και να αναπτύσσει τα μοντέλα της εκεί ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής της Τσεχίας και μέλος του VW Goup από το 1991.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;