Ράλι Ακρόπολις: Στην ειδική “Ελευθεροχώρι” με το VW Tiguan των 150 ίππων

VW Tiguan
Με αφορμή το Ράλι των Θεών, "γράψαμε" αρκετά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Volkswagen Tiguan. Διαβάστε τις εντυπώσεις από το γερμανικό SUV...

Για κάθε λάτρη του αυτοκινήτου και του μηχανοκίνητου αθλητισμού, το Ράλι Ακρόπολις είναι μία γιορτή που δεν γίνεται να χαθεί. Φέτος, στη διάρκεια του “Ράλι των Θεών”, είχαμε στη διάθεσή μας το Volkswagen Tiguan, ένα μοντέλο που αποδείχθηκε ανώτερο των προσδοκιών σε κάθε είδους δρόμο. Πάμε να δούμε τις εντυπώσεις που μας άφησε σε αυτό το “μίνι” οδοιπορικό των 500 χιλιομέτρων και ασφαλώς να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!

Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε πως η Ειδική Διαδρομή που επιλέξαμε να παρακολουθήσουμε από κοντά ήταν το “Ελευθεροχώρι”. Βρίσκεται κοντά στο δημοφιλές χωριό “Γραβιά” και θα μας προσέφερε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το Volkswagen Tiguan κυριολεκτικά σε όλα τα τερέν, αυτοκινητόδρομο, επαρχιακή οδό και χωματόδρομο. Κάπως έτσι, το ταξίδι ξεκίνησε νωρίς το πρωί του Σαββάτου από την Αθήνα. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, το γερμανικό SUV απέδειξε την σταθερότητά του στον αυτοκινητόδρομο, την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωσή του. Με 7η σχέση στο αυτόματο DSG και το cruise control “καρφωμένο”
στα 130 χλμ./ώρα, “κατάπινε” σβέλτα (και κυρίως ξεκούραστα) τα χιλιόμετρα.

Φτάνοντας στο “Κάστρο”, εγκαταλείψαμε τον αυτοκινητόδρομο και ξεκίνησε ο επαρχιακός δρόμος με κατεύθυνση αρχικά προς Λιβαδειά και έπειτα προς Γραβιά. Μικρή στάση στην Αλίαρτο για να “πάρουμε” δυνάμεις και συνεχίσαμε. Σε συνθήκες επαρχιακού δρόμου, καθοριστικό ρόλο έπαιξε η καλορυθμισμένη ανάρτηση που, παρά την ύπαρξη ζαντών 19 ιντσών (R-Line έκδοση), κατάφερε να “φιλτράρει” αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Όσο για τον κινητήρα, ο 1.5 TSI των 150 ίππων, σε άψογη συνεργασία με το κιβώτιο, εξασφάλιζε σβέλτες προσπεράσεις “κρύβοντας” καλά το βάρος των 1.541 κιλών (+3 ενήλικες επιβάτες). Κάπως έτσι, το ταξίδι μέχρι την Γραβιά ολοκληρώθηκε χωρίς κανένα παράπονο. Κάπου εκεί, ήρθε η ώρα για ξεκούραση αλλά και μερικά “κλικ” με θέα το φημισμένο “Χάνι της Γραβιάς”.

“Πάτησε” χώμα χωρίς άγχος
Προκειμένου να προσεγγίσουμε την Ειδική Διαδρομή “Ελευθεροχώρι”, χρειάστηκε να διανύσουμε μία απόσταση έξι χιλιομέτρων. Πρόκειται για την χωμάτινη διαδρομή από το “Παλαιοχώρι” μέχρι την τοποθεσία πρόσβασης θεατών στην ειδική. Εκεί, το Volkswagen Tiguan, παρά την απουσία τετρακίνησης, κατάφερε να κινηθεί απροβλημάτιστα. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά και οι πλαστικές επενδύσεις γύρω από το αμάξωμα εξάλειψαν το άγχος και φτάσαμε στην Ειδική Διαδρομή χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα.

Περισσότερες πληροφορίες για το VW Tiguan της δοκιμή μας
Το VW Tiguan ξεχωρίζει με το μυώδες αμάξωμά του. Έντονα “νεύρα” διατρέχουν το καπό, αλλά και το πλαϊνό τμήμα, στο ύψος των χειρολαβών. Στην εν λόγω έκδοση, μπροστά υπάρχει η σπορ γρίλια με το σχετικό λογότυπο R-Line, ενώ έχει γίνει και εκτεταμένη χρήση νίκελ στη μάσκα και τα άκρα του προφυλακτήρα. Συνεχίζοντας προς το πλάι, συναντάμε τις εντυπωσιακές ζάντες μεγέθους 19 ιντσών με ελαστικά 255/45, ενώ πίσω υπάρχει η αεροτομή σχεδίασης R και η απεικόνιση του ονόματος του μοντέλου ολογράφως. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του VW Tiguan αγγίζει τα 4.511 χλστ., το πλάτος τα 1.859 και το ύψος τα 1.684 χλστ.

Στο εσωτερικό, το VW Tiguan εξοπλίζεται στην έκδοση R-Line με μία οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι, ενώ η τυπική οθόνη αφής έχει μέγεθος 8 ιντσών. Η τελευταία εξοπλίζεται εκτός των άλλων με κάμερα οπισθοπορείας, ενώ υπάρχει και ασύρματη συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay. Κορυφαία είναι και η πρακτικότητα, με την πίσω σειρά καθισμάτων να είναι συρόμενη, μεταβάλλοντας τον όγκο του χώρου αποσκευών από τα 520 στα 620 λίτρα (1.655 λτ. με τις πλάτες σε ανάκληση).

Κάτω από το καπό του VW Tiguan της δοκιμής βρίσκεται ο γνωστός 1.5 TSI, ένας τετρακύλινδρος, turbo κινητήρας που έχουμε ξανασυναντήσει αρκετές φορές στο παρελθόν. Η χωρητικότητά του αγγίζει τα 1.498 κ.εκ., η μέγιστη ισχύς των 150 ίππων έρχεται στο εύρος 5.000-6.000 σ.α.λ. και η ροπή των 250 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ. (έως και τις 3.500). Το αμάξωμα ζυγίζει περί τα 1.550 κιλά και οι επιδόσεις σε συνδυασμό με το 7άρι DSG διπλού συμπλέκτη είναι άκρως ικανοποιητικές. Ενδεικτικά, η επιτάχυνση σε 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 9,2 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 202 χλμ./ώρα. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα, ενώ τετρακίνητη επιλογή 4MOTION υπάρχει μόνο για τους μεγαλύτερους, 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και diesel. Πάμε και στην κατανάλωση, με την γερμανική εταιρεία να ανακοινώνει τη μέση τιμή των 6,9 λτ./100 χλμ. Εμείς στη διάρκεια της δοκιμής, κινούμενοι κυρίως εκτός πόλης, είδαμε 7,2 λτ./100 χλμ.

Η τιμή του στην Ελλάδα
Το Volkswagen Tiguan ξεκινά στην Ελλάδα από τα 30.900 ευρώ στην βασική έκδοση των 130 ίππων. Για την απόκτηση της έκδοσης δοκιμής, με μοτέρ 150 ίππων, αυτόματο DSG και πακέτο εξοπλισμού R-Line, το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα 40.200 ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;