Πως λέγεται και πως “διαβάζεται” αυτό το αυτοκόλλητο στην πινακίδα

κτεο
Μπορεί να μην το παρατηρήσεις ποτέ... αλλά αυτό το αυτοκόλλητο είναι εκεί στις περισσότερες πινακίδες κυκλοφορίας και για πολύ συγκεκριμένο σκοπό. Δες πως λέγεται αλλά και πως διαβάζεται.

Αυτό το αυτοκόλλητο υπάρχει και στην δική σας πίσω πινακίδα κυκλοφορίας, εφόσον έχετε περάσει στον παρελθόν το όχημά σας από έλεγχο ΚΤΕΟ. Με το πέρας του τεχνικού ελέγχου λοιπόν και εφόσον αυτός ολοκληρωθεί με επιτυχία, ο ελεγκτής κολλάει πάντα στην πίσω πινακίδα κυκλοφορίας ένα αυτοκόλλητο.

Το αυτοκόλλητο αυτό ονομάζεται Ε.Σ.Τ.Ε. Αρκτικόλεξο που προέρχεται από τις λέξεις “Ενδεικτικό Σήμα Τεχνικού Ελέγχου” . Το αυτοκόλλητο αυτό μας δείχνει πότε πρέπει να περάσει από νέο τεχνικό έλεγχο το όχημα ή με άλλα λόγια πότε λήγει η ισχύς του τελευταίου τεχνικού ελέγχου και όχι για το πότε πέρασε, όπως αρκετοί νομίζουν.

Το ΕΣΤΕ αποτελείται από δύο κύκλους:
Ο ένας είναι ο εξωτερικός κύκλος με αρίθμηση από το 1 έως το 12, όπου ο κάθε αριθμός αντιστοιχεί στον μήνα ενός έτους. Ο άλλος είναι ο εσωτερικός κύκλος, ο οποίος αναγράφει το έτος που πρέπει να περάσει από τεχνικό έλεγχο το όχημα. Για κάθε χρόνο ο χρωματισμός των ΕΣΤΕ είναι διαφορετικός. Για παράδειγμα για το 2019 ήταν πορτοκαλί, για το 2020 ήταν μπλε κλπ. ενώ για το 2024 είναι πράσινο. Τα χρώματα αυτά επαναλαμβάνονται και εναλλάσσονται κάθε κάποια χρόνια και οι χρωματισμοί (πορτοκαλί, πράσινο, μπλε, καφέ, ροζ, κίτρινο) διαφέρουν για να ξεχωρίζει σε ποιο έτος αναφέρεται το ΕΣΤΕ.

Πώς διαβάζουμε όμως το ειδικό αυτοκόλλητο ΚΤΕΟ (ΕΣΤΕ);
Εδώ λοιπόν τα πράγματα είναι πιο απλά από ότι ίσως νομίζουν κάποιοι. Αρκεί, όταν κοιτάμε το ΕΣΤΕ να το δούμε σαν… ένα ρολόι. Για να διαπιστώσετε πότε έχει υποχρέωση για τεχνικό έλεγχο (ή με άλλα λόγια πότε λήγει η ισχύς του τελευταίου τεχνικού ελέγχου του οχήματός σας), κοιτάξτε απλά ποιος αριθμός αναγράφεται στην «ώρα 12» και ποιος αριθμός αναγράφεται στον εσωτερικό κύκλο, στο κέντρο του ΕΣΤΕ δηλαδή. Για παράδειγμα στην πιο πάνω φωτογραφία, το όχημα έχει υποχρέωση ελέγχου τον 1ο μήνα (Ιανουάριο), αφού το 1 είναι στην θέση “12” του νοητού ρολογιού, του 2024, αφού το 24 είναι κυκλωμένο στον εσωτερικό κύκλο.

Γιατί χρησιμοποιούμε όμως το αυτοκόλλητο ΚΤΕΟ (ΕΣΤΕ);
Ο λόγος είναι απλός. Είναι υποχρέωση του ελεγκτή να κολλήσει το ΕΣΤΕ, εφόσον το όχημα περάσει επιτυχώς τον τεχνικό έλεγχο, γιατί αυτός είναι ένας τρόπος να διευκολύνει την τροχαία να ελέγχει αν ένα όχημα έχει Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου σε ισχύ ή όχι. Αυτό δεν σημαίνει πως αυτό είναι και το αποδεικτικό. Αποδεικτικό διενέργειας τεχνικού ελέγχου είναι μόνο το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου που εκδίδει το ΚΤΕΟ και όχι το επικολλημένο “ΕΣΤΕ”. Έτσι αν σας ζητηθεί σε έλεγχο από την τροχαία θα πρέπει να επιδείξετε το ανάλογο δελτίο ΚΤΕΟ και όχι απλώς το ΕΣΤΕ.

Τέλος, πρέπει να γνωρίζουμε πως αν καταστραφεί ή ξεκολλήσει το ΕΣΤΕ δεν είναι παράπτωμα εφόσον έχετε στην κατοχή σας ισχύον ΔΤΕ. Φυσικά μπορείτε να πάτε σε ένα ΚΤΕΟ και να ζητήσετε την αντικατάστασή του.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;