Peugeot και Γαλλική Χωροφυλακή: Μια ιστορία 80 ετών!

Η τελευταία παραγγελία Peugeot 3008 Plug-in Hybrid της εθνικής γαλλικής χωροφυλακής δεν είναι παρά μία ακόμη επέκταση της μακρόχρονης συνεργασίας της με τη γαλλική εταιρεία.

Η εθνική Χωροφυλακή της Γαλλίας συνεχίζει να ενισχύει τις επιχειρησιακές της ικανότητες εντάσσοντας στο στόλο της μοντέλα της Peugeot. Μετά την απόκτηση μιας μεγάλης παρτίδας 5008 το 2021, η εθνική χωροφυλακή παρήγγειλε ακόμη 395 Peugeot 3008 Plug-in Hybrid με την ιστορία της συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών να κρατά από το τέλος του του 2ου Παγκόσμιου Πολέμου. Ας δούμε μαζί μερικά σημαντικά ορόσημα αυτής της συνεργασίας.

Διαβάστε επίσης – Peugeot 208: Ταξίδι στο χρόνο γνωρίζοντας τους προγόνους του

Στα τέλη της δεκαετίας του 1940, κατά τη διάρκεια της μεταπολεμικής αναταραχής, η Εθνική Χωροφυλακή ανανέωσε το στόλο της επιτάσσοντας αυτοκίνητα από την Αντίσταση ή ανακατασκευάζοντας τα αυτοκίνητα που απέμειναν από το στρατιωτικό στόλο. Κατά συνέπεια, τα πρώτα Peugeot 202, 302 και 402 ήταν μέρος της ταξιαρχίας, σε μικρές βέβαια ποσότητες και συνήθως σε χρώμα μαύρο με το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα της γαλλικής Χωροφυλακής να μην είναι δεδομένο το 1969-1970.

Από το 1950 και έπειτα, η Γαλλική Εθνική Χωροφυλακή ξεκίνησε να κάνει παραγγελίες μεγάλης κλίμακας σε οχήματα. Αυτή ήταν η αρχή μίας μακράς ιστορίας με την Peugeot, ειδικά με τα station wagon αυτοκίνητα της μάρκας.

Τα πρώτα 203 station wagon χρησιμοποιήθηκαν αρχικά από τη Γαλλική Χωροφυλακή λόγω των πολύ καλών για την εποχή επιδόσεων τους: 42 ίπποι, 4τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, κατανάλωση 8 λίτρα στα 100 χλμ. και 120 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το Best Seller SUV του 2021 με 1200άρι μοτέρ 130 ίππων

Έπειτα από αυτό, κάθε δεκαετία έφερνε και ένα μοντέλο Peugeot στη Χωροφυλακή: 403, 404, 204, 304, 305, 504, 505 και 306 μέχρι την άφιξη μίας νέας γενιάς οχημάτων που συνδυάζουν το ακόμη πιο πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό με το αποτελεσματικό κράτημα στο δρόμο: η υπηρεσία επέλεξε το Peugeot Expert, τον προκάτοχο του σημερινού 5008 και σύντομα το υβριδικό 3008 με ισχύ 225 ίππων.

Πέρα από τα μεγάλης χωρητικότητας οχήματα, η ιστορία της Peugeot και της Χωροφυλακής εκτείνεται μέχρι τα 205-206, πολλά από τα οποία εξόπλισαν τις ταξιαρχίες της, καθώς επίσης και το 306, το οποίο χρησιμοποιήθηκε κατά κύριο λόγο σε περιπολίες αυτοκινητοδρόμων. Υπήρχαν παράλληλα σεντάν 203, 403, 305 ή 505, τα οποία προορίζονταν ως οχήματα υπηρεσίας για αξιωματικούς και δεν ήταν μπλε, αλλά μαύρα ή γκρι.

Τα ειδικού τύπου μοντέλα
Η Χωροφυλακή, όντας υπεύθυνη για την ασφάλεια της περιοχής σε όλα τα μήκη και πλάτη και εμπλεκόμενη σε κάθε είδους διαδρομή, έπρεπε να προσαρμόσει αναλόγως και το στόλο της. Για το λόγο αυτό, έπρεπε σε κάποιες περιπτώσεις να εφοδιάσει το στόλο και με οχήματα ειδικού τύπου, κάποιες φορές ασυνήθιστα.

Οι αυτοκινητιστές στα μέσα τη δεκαετίας του ’80 και του ’90 μπορεί να θυμούνται τις «ταξιαρχίες ταχείας επέμβασης» (Rapides d’Interventions) Peugeot 405 T16 (200 ίππων) και 306 S16 (167 ίππων) που κυκλοφορούσαν στους γαλλικούς αυτοκινητοδρόμους.

Άλλα οχήματα που θυμάται τουλάχιστον το γαλλικό κοινό είναι τα 203, 403, 404, 504 και στη συνέχεια, 505 του Garde Républicaine, τα οποία ήταν υπεύθυνα για την ασφάλεια του ποδηλατικού αγώνα Tour de France. Για συντομότερο διάστημα, αλλά εξίσου χρήσιμα, μια ντουζίνα μίνι βαν Peugeot 806 χρησιμοποιήθηκαν τη δεκαετία του 1990 για συνοδεία άλλων οχημάτων.

Για να μπορεί να επέμβει σε όλους τους τύπους εδάφους, η Εθνική Χωροφυλακή είχε πάντα και ένα στόλο 4κινητων οχημάτων. Τη δεκαετία του 1980, απέκτησε ένα Peugeot P4S, κυρίως για να καλύψει τις κινητές μοίρες της Χωροφυλακής. Στα παραθαλάσσια διαμερίσματα, το 504 και 505 4X4 station wagon προετοιμάστηκαν στο Dangel, έτσι ώστε να μπορούν να φέρουν εις πέρας και το πιο απαιτητικό ταξίδι. Τελικά, το 2004, περιορισμένος αριθμός τετρακίνητων 206 παραδόθηκαν σε συγκεκριμένες ταξιαρχίες.

Από το 1940, τα αυτοκίνητα της Peugeot έχουν χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρουν το έμψυχο δυναμικό της Χωροφυλακής. Με ειδικές προσαρμογές τα Peugeot J7S και Expert χρησιμοποιήθηκαν για να μεταφέρουν τα άλογα της Ρεπουμπλικανικής Φρουράς. Όσον αφορά στις ταξιαρχίες σκύλων, αυτές χρησιμοποιούσαν Peugeot 203 και μετά 504 station wagon, πριν επιλέξουν τα Peugeot Partner, Boxer ή Bipper, τα οποία θεωρούνταν πιο πρακτικά και παραδοσιακά SW.

Περισσότερα για τη στενή αυτή σχέση μεταξύ της Peugeot και της Εθνικής Γαλλικής Χωροφυλακής, μπορείτε να ανακαλύψετε στο βιβλίο “Les voitures de la Gendarmerie Nationale” των Pascal Meunier και Laurent Jacquot, των εκδόσεων by E-T-A-I.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;