Peugeot 908 Hybrid4: Υβριδική καταδίκη

Peugeot 908 Hybrid4
Το 908 Hybrid4 κατέχει ξεχωριστή θέση στην ιστορία της Peugeot. Όχι μόνο διότι ήταν τεχνολογικά προηγμένο, αλλά κυρίως διότι δεν έτρεξε ποτέ στο Λε Μαν.

To 2022 η Peugeot σκοπεύει να επιστρέψει στους αγώνες, μία δεκαετία αφ’ ότου οι Γάλλοι, πιεζόμενοι από τα βεβαρημένα οικονομικά στοιχεία του ομίλου PSA, ματαίωναν κάθε αγωνιστική δραστηριότητα.

Το 2012, όταν η Peugeot προσπαθούσε να περιορίσει τις ζημίες των περίπου 800 εκατ. ευρώ, διέκοψε το πρόγραμμα της συμμετοχής της στο Λε Μαν και τους παρόμοιους αγώνες αντοχής, εξοικονομώντας περί τα 50 εκατ. ευρώ. Το άμεσο «θύμα» αυτής της εξέλιξης ήταν ένα εξαιρετικά φιλόδοξο και τεχνολογικά προηγμένο πρωτότυπο, το Peugeot 908 Hybrid4.

Πέρα από τη μελέτη για τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση του τελικού του σχήματος, το συγκεκριμένο αγωνιστικό όχημα ήταν εφοδιασμένο με έναν κινητήρα ντίζελ 3,7 λίτρων, σε διάταξη V8. Αλλά το ξεχωριστό του πλεονέκτημα ήταν το υβριδικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας τύπου KERS (Kinetic Energy Recovery System), όπως στη Formula 1.

Στο 908 είχαν ενσωματωθεί μπαταρίες ιόντων λιθίου για την αποθήκευση της ενέργειας κατά τη φάση της πέδησης. Το σύστημα είχε τη δυνατότητα να ενισχύει την απόδοση του θερμικού κινητήρα με επιπλέον 60kW ή 80 ίππους.

Το αιφνίδιο «λουκέτο» στην Peugeot Sport χτύπησε τους τεχνικούς της ομάδας για το Λε Μαν σε φάση δημιουργικού παροξυσμού, καθώς τελειοποιούσαν τα επιμέρους στοιχεία του περίπλοκου μηχανισμού ανάκτησης ενέργειας. Πίστευαν ότι θα μπορούσαν να παραγάγουν ένα όχημα εφάμιλλο ή και ανώτερο των πρωτοτύπων της Audi, τα οποία κυριαρχούσαν.

Μάλιστα, οι Γάλλοι είχαν καταφέρει να περιορίσουν τόσο πολύ το επιπλέον βάρος των υβριδικών υποσυστημάτων, ώστε το 908 υπολειπόταν κατά 30 κιλά του ελάχιστου επιτρεπόμενου βάρους και έπρεπε να δεχτεί έρμα ώστε να καλύπτει τις προδιαγραφές για το Λε Μαν.

Τελικά, όμως, κανένα από τα επιτεύγματα των ανθρώπων της Peugeot δεν έμελλε να αξιοποιηθεί στην πίστα. Ο τρόμος μπροστά στην κατακραυγή για τις επερχόμενες 60.000 απολύσεις εργαζομένων έπνιξε το υβριδικό 908 στη λησμονιά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;