Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Renault Espace
Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;

Μπορεί στα περισσότερα μοντέλα του σήμερα να συναντάμε παρόμοιες εργονομικές επιλογές, με τα πιο σημαντικά πάνελ χειρισμού (όπως αυτό του κλιματισμού για παράδειγμα) να βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα. Στο παρελθόν είχαμε δει, όμως, μία πολύ τολμηρή επιλογή, με το πάνελ κλιματισμού να βρίσκεται επάνω στην πόρτα του οδηγού.

Διαβάστε επίσης: Οθόνες αφής στο αυτοκίνητο: Αποσπούν τον οδηγό;

Η φωτογραφία που βλέπετε προέρχεται από το Renault Espace που βγήκε στην παραγωγή το 2006. Πρόκειται για την ανανεωμένη έκδοση της τέταρτης γενιάς, η οποία πέρα από την ενδιαφέρουσα εξωτερική της σχεδίαση, είχε και άκρως ενδιαφέρουσα καμπίνα. Τρεις σειρές καθισμάτων, τραπεζάκια για τους πίσω επιβάτες, αλλά και ένα περιστρεφόμενο κάθισμα ήταν μερικά από τα στοιχεία που δεν συναντάμε σε πολλά αυτοκίνητα.

Εννοείται, βέβαια, ότι το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ήταν η επιλογή των μηχανικών να τοποθετήσουν το πάνελ του κλιματισμού επάνω στην πόρτα του οδηγού. Ακριβώς μπροστά από την μονάδα ελέγχουν των παραθύρων υπήρχε ένα κυκλικό πλαίσιο. Όλα τα κουμπιά ρύθμισης βρίσκονταν περιφερειακά του κύκλου και στο κέντρο υπήρχε μία μικρή οθόνη που απεικόνιζε την θερμοκρασία ρύθμισης του κλιματισμού.

Το πάνελ του κλιματισμού στην συγκεκριμένη θέση ήταν σίγουρα μία παράτολμη ενέργεια και δεν είναι καθόλου απίθανο οι άνθρωποι της Renault να μετάνιωσαν γι’ αυτήν την απόφαση. Η εργονομία της καμπίνας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό της ασφάλεια, μιας και ο οδηγός πρέπει πάντα να ελέγχει τα συστήματα χωρίς να χάνει το βλέμμα από τον δρόμο. Αυτός είναι και ο λόγος που σε μία εποχή επικράτησης των οθονών αφής, οι φυσικοί διακόπτες πρέπει να “επιβιώσουν”.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;