Όταν η Opel κατασκεύασε 1.000.000 αυτοκίνητα στο Eisenach

Μετά την επανένωση της Γερμανίας η Opel κινήθηκε άμεσα για την παραγωγή αυτοκινήτων στο Eisenach πριν από τρεις και πλέον δεκαετίες.
Opel Eisenach εργοστάσιο ορόσημο

Η Opel διατηρεί στενούς δεσμούς με το εργοστάσιο του Eisenach εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες. Η μάρκα με σήμα τον Κεραυνό ήταν μία από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιήθηκαν στην περιοχή το 1990, τη χρονιά της επανένωσης της Γερμανίας, θέτοντας τα θεμέλια για την κατασκευή αυτοκινήτων “made in Eisenach”, που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Διαβάστε επίσης: Το μικρό SUV της Opel σε νέες χαμηλότερες τιμές

Το εργοστάσιο αναπτύσσεται συνεχώς στο πέρασμα των δεκαετιών και πρόσφατα βρέθηκε πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Τον Απρίλιο, το ολοκαίνουργιο Opel Grandland γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Eisenach.

Τα πρώτα Opel κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Eisenach
Μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, οι τότε υπεύθυνοι της Opel αναγνώρισαν γρήγορα τις δυνατότητες που προσέφερε η τοποθεσία του Eisenach για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Διαβάστε επίσης: Opel Frotera και Grandland σε νέες χαμηλότερες τιμές

Τον Μάρτιο του 1990, η Opel και η Automobilwerk Eisenach (AWE) ίδρυσαν την Opel-AWE-Planungs-GmbH, προωθώντας έτσι την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής της Θουριγγίας. Μόλις δύο ημέρες μετά την επίσημη επανένωση της Γερμανίας, στις 5 Οκτωβρίου 1990, το πρώτο Opel Vectra βγήκε από τη γραμμή παραγωγής ενός εργοστασίου της AWE.

Τον Φεβρουάριο του 1991 ξεκινά η κατασκευή του εργοστασίου της Opel στο Eisenach. Τον Σεπτέμβριο του 1992 και μετά από συνολική επένδυση ύψους περίπου ενός δισεκατομμυρίου γερμανικών μάρκων, η παραγωγή του Astra ξεκινά στο νέο εργοστάσιο του Eisenach, ενώ στις 3 Ιουνίου 1993, το πρώτο Corsa βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής.

Από τότε, η παραγωγή της Opel στο Eisenach γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη. Λόγω της μεγάλης ζήτησης, η παραγωγή κατά το πρώτο μισό της δεκαετίας του 1990 επικεντρώθηκε αποκλειστικά στο μικρό best-seller της Γερμανικής εταιρείας. Στις 10 Νοεμβρίου 1999, το εκατομμυριοστό Opel βγαίνει από την παραγωγή και παίρνει τον δρόμο του προς τον αγοραστή του στο Regensburg της Βαυαρίας. Είναι ένα μαύρο Corsa Edition “Edition 100” 65 ίππων.

Από την αρχή, το εργοστάσιο στο Eisenach εξελίσσεται συνεχώς και γρήγορα θέτει πρότυπα όσον αφορά την περιβαλλοντική συμβατότητα, την τεχνολογία κατασκευής και τα συστήματα παραγωγής. Υπάρχουν πέντε θεμελιώδεις αρχές: ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων, συνεχής βελτίωση, διασφάλιση της ποιότητας από την αρχή, τυποποίηση και σύντομοι χρόνοι διεκπεραίωσης. Ως αποτέλεσμα, το εργοστάσιο αναγνωρίζεται πολλές φορές ως η πιο σύγχρονη και αποδοτική μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Το 2012, στα Astra και Corsa προστέθηκε το Adam. Μετά από εκτεταμένο εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων το 2019, το εργοστάσιο γίνεται πλέον αποκλειστικά υπεύθυνο για την παραγωγή του Grandland.

Το νέο Opel Grandland, το οποίο πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ελληνικό κοινό και είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, θα βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του Eisenach. Η νέα γενιά του κορυφαίου SUV διατίθεται για πρώτη φορά και ως αμιγώς ηλεκτρικό Grandland Electric. Το νέο Grandland είναι το πρώτο Opel που βασίζεται στην BEV-native πλατφόρμα STLA Medium, διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας έως 97 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα) και επιτρέπει αυτονομία έως και περίπου 700 χιλιόμετρα (WLTP), χωρίς εκπομπές ρύπων.

Για τη μετατροπή του εργοστασίου του Eisenach σε κατάλληλο για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων, η Opel επένδυσε 130 εκατ. ευρώ. Μεταξύ άλλων, έγιναν σημαντικές αλλαγές στη διαδικασία παραγωγής, τροποποιήσεις στην τελική συναρμολόγηση, αυτοματοποιήσεις διαφόρων εργασιών και εγκατάσταση υπερσύγχρονων συστημάτων καμερών για καλύτερο έλεγχο. Δημιουργήθηκε επίσης ένα νέο εργαστήριο μπαταριών, όπου συναρμολογούνται οι συστοιχίες μπαταριών για το ηλεκτρικό Grandland.

Στο Eisenach σχεδιάζεται επίσης ένα ηλιακό πάρκο για την τροφοδοσία του εργοστασίου με “πράσινη” ενέργεια. Η σταδιακή μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας συμβάλλει στη διασφάλιση της βιωσιμότητας του εργοστασίου και στη συνέχιση της επιτυχίας του στο μέλλον.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;