Όταν η Lada κατασκεύασε αυτοκίνητα με wankel κινητήρα για την KGB

Ειδικό αυτοκίνητο για ειδικές καταστάσεις! Ας μάθουμε την άγνωστη σχέση της Lada με τους περιστροφικούς wankel κινητήρες...
wankel

Οι wankel περιστροφικοί κινητήρες έχουν ταυτιστεί με την Mazda… και όχι άδικα. Ωστόσο, κι άλλες εταιρείες έχουν πειραματιστεί με το εν λόγω είδος. Πρόσφατα σας παρουσιάσαμε το πρώτο μοντέλο παραγωγής με wankel, το οποίο δεν ήταν ιαπωνικό, αλλά γερμανικό. Αυτή τη φορά, θα μάθουμε άλλη μία άγνωστη πτυχή στην ιστορία των συγκεκριμένων κινητήρων!

Διαβάστε επίσης: Το Citroen που είχε κινητήρα Wankel (+video)

Ακούγεται παράξενο, αλλά ο wankel κινητήρας αποτελεί μέρος της ιστορίας και της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Πίσω στο 1978, η AvtoVaz, μητρική εταιρεία της Lada, δημιούργησε το πρώτο ρωσικό μοντέλο με κινητήρα wankel. Βέβαια, δεν ήταν διαθέσιμο για τους πολίτες της Σοβιετικής Ένωσης. Η χρήση του προοριζόταν αποκλειστικά από την KGB, γνωστή υπηρεσία ασφαλείας της Σοβιετικής Ένωση που δραστηριοποιήθηκε από το 1951 έως το 1991.

Το μοντέλο που εξοπλίστηκε με τον μονορότορο κινητήρα (VAZ-311) ονομαζόταν VAZ-2101 και η ισχύς του άγγιζε τους 70 ίππους. Αργότερα, από το 1982, προσφέρθηκε και στο κοινό, αλλά η τρομακτικά κακή αξιοπιστία περιόρισε την παραγωγή πολιτικών εκδόσεων στα μόλις περίπου 250 αντίτυπα. Έναν χρόνο μετά, η AvtoVaz δημιούργησε και δεύτερο περιστροφικό μοτέρ, πάλι αποκλειστικά για την KGB. Αυτή τη φορά, ο κινητήρας ήταν διρότορος (VAZ-411) και η ισχύς του έφτανε στους 115 ίππους.

Η σχέση των Ρώσων με τους wankel έχει και συνέχεια! Λίγα χρόνια μετά δημιουργήθηκε και τριρότορος (VAZ-431) κινητήρας ισχύος 210 ίππων. Μάλιστα, πέρα από τα αυτοκίνητα της KGB, οι Ρώσοι πειραματίστηκαν και σε άλλες εφαρμογές όπως ελικόπτερα, αεροπλάνα και σκάφη.

To γρηγορότερο Lada Samara!
Κλείνουμε με μία ενδιαφέρουσα ιστορία! Ο τριρότορος κινητήρας δέχθηκε εξέλιξη και “γεννήθηκε” ο VAZ-415 με απόδοση 140 ίππων και 186 Nm ροπής. Μάλιστα, τοποθετήθηκε και σε ρωσικά VAZ-2109. Τα τελευταία είναι γνωστά ως Lada Samara στην Ευρώπη. Ενδεικτικά, τα 0-100 χλμ./ώρα ήταν υπόθεση 8 δευτερολέπτων και η τελική άγγιζε τα 200 χλμ./ώρα. Όλα αυτά στο εργοστασιακό πλαίσιο του Samara, χωρίς κάποια αναβάθμιση στα φρένα και χωρίς στροφόμετρο. Η εμπειρία οδήγησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου πρέπει να ήταν σίγουρα… τρομακτική!

Πηγή: “techzle.com”

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;