Όταν η Fiat κατασκεύασε το… Puntograle

Υπάρχουν πολλά "τρελά" projects που δεν πέρασαν ποτέ στην παραγωγή. Ένα εξ αυτών ήταν το Fiat PuntoGrale. Ας γνωρίσουμε το τετρακίνητο Punto...

Στην κατηγορία των “concept cars” υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα με τεράστιο ενδιαφέρον. Αναμφισβήτητα ένα εξ’ αυτών είναι το τρομερό project της εταιρείας “Maggiora”. Ας γνωρίσουμε το ένα και μοναδικό Fiat Punto με τα μηχανικά μέρη της θρυλικής Lancia Integrale, γνωστό και ως Fiat PuntoGrale.

Suzuki Swift GTi: Ο “σαμουράι” των δρόμων! (video)

Πίσω στο 1994, λοιπόν, παρουσιάστηκε το Fiat Punto Grama 2 Maggiora, αυτή ήταν η επίσημη ονομασία του εικονιζόμενο αυτοκινήτου. Βασίστηκε στο αμάξωμα του Fiat Punto GT, αλλά η “Maggiora” προχώρησε σε μία σειρά από μετατροπές. Η συγκεκριμένη εταιρεία με έδρα το Τορίνο, στο παρελθόν είχε συμμετάσχει στην παραγωγή των Fiat Barchetta, De Tomaso Pantera και όχι μόνο.

Αρχικά τοποθετήθηκαν νέοι προφυλακτήρες τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος. Στο πλαϊνό τμήμα υπάρχουν υπερβολικά διευρυμένα φτερά με αεραγωγούς και ένα σετ τροχών μεγέθους 17 ιντσών της Speedline.

Το Fiat PuntoGrale δεν διέθετε μόνο το “φαίνεσθαι”, αλλά υπήρχε και ουσία. Κάτω από το καπό, όπως ήδη έχετε καταλάβει, τοποθετήθηκε ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρα της Lancia Delta Integrale. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για την έκδοση των 165 ίππους του 2λιτρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Βέβαια, άρθρα της εποχής ανέφεραν ότι ο τετρακύλινδρος στην περίπτωση του PuntoGrale ήταν έτσι ρυθμισμένος ώστε να αποδίδει 175 ίππους.

Διαβάστε επίσης: Lancia Delta Integrale με 600+ ίππους και… ιαπωνικό DNA

Όπως και να ‘χει, η τοποθέτηση του συστήματος τετρακίνησης από την Integrale συνέβαλε στη μέγιστη “εκμετάλλευση” της ιπποδύναμης. Ενδεικτικά, τα 0-100 χλμ./ώρα ήταν υπόθεση περίπου 7 δευτερολέπτων και η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 220 χλμ./ώρα.

Το Fiat PuntoGrale παρουσιάστηκε επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο στο 1994. Είναι γεγονός ότι “τράβηξε” το ενδιαφέρον της Fiat, αλλά η ιταλική φίρμα δεν προχώρησε ποτέ στην παραγωγή του. Δεν παύει να είναι ωστόσο ένα από τα πιο “επαναστατικά” αυτοκίνητα που δημιουργήθηκαν τη δεκαετία του 1990. Το ένα και μοναδικό αντίτυπο που κατασκευάστηκε υπάρχει ακόμα, μάλιστα πριν από μερικά χρόνια εμφανίστηκε σε κάποια αγγελία του εξωτερικού.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;