Όταν η Ferrari αγωνίστηκε ενάντια σε μαχητικά jet!

Η Ferrari γεννήθηκε με αγωνιστικό DNA για να τρέχει ενάντια σε κάθε πιθανό αντίπαλο με σκοπό να τον κερδίσει. Τι συμβαίνει όμως όταν καλείται να αντιμετωπίσει υπερηχητικά μαχητικά αεροσκάφη;

Στις 21 Νοέμβρη 1981 έλαβε χώρα μία μοναδική και άκρως θεαματική “κόντρα” στην αεροπορική βάση Treviso-Istrana, στην Ιταλία. Μονομάχοι ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο της F1 της σεζόν 1981, Ferrari 126 CK και το ταχύτερο τότε μαχητικό της ιταλικής πολεμικής αεροπορίας, το υπερηχητικό jet Lockheed F-104S Pesante. Πίσω απ’ το τιμόνι του μονοθεσίου ήταν ο Gilles Villeneuve, ενώ στο cockpit του μαχητικού ο πιλότος Tenente Daniele Martinelli. O Villeneuve με χρόνο 16,55” κατάφερε να κερδίσει τη μάχη παρά τον υπερηχητικό του αντίπαλο, που παρότι η τελική του ταχύτητα ξεπερνούσε τα 2,2 Mach, έκανε χρόνο 20,05”.

Λίγα χρόνια αργότερα, στις 17 Σεπτέμβρη 1989, η ιταλική πολεμική αεροπορία αποφάσισε να δωρίσει στη Scuderia Ferrari ένα F-104G βαμμένο στο κόκκινο χρώμα της ομάδας. Σε περίοπτη θέση πάνω στην άτρακτο είχε τοποθετηθεί το σήμα της Ferrari, το περίφημο Cavallino Rampante, το οποίο τυγχάνει να είναι και το σήμα της συγκεκριμένης μοίρας, ενώ δίπλα του ήταν το νηολόγιο του αεροσκάφους που πλέον έγραφε 4-27, με το 4 να συμβολίζει την τέταρτη πτέρυγα μάχης και το 27 τον αριθμό με τον οποίο έτρεχε ο Gilles Villneuve. Σήμερα το συγκεκριμένο F-104G που αποκαλείται και Ferrari Centoquattro (104) βρίσκεται υπό την ιδιοκτησία της Ferrari στην πίστα της, στο Fioranno.

Μπορείτε να δείτε εδώ τη μοναδική αυτή κόντρα μεταξύ μονοθεσίου F1 και μαχητικού αεροσκάφους:

https://www.youtube.com/watch?v=nDU_qNIRzjo

Λίγα χρόνια αργότερα, ένα παρόμοιο συμβάν έλαβε χώρα, όταν στις 11 Δεκέμβρη 2003 στο διάδρομο Baccarini του στρατιωτικού αεροδρομίου του Grosseto, ο Michael Schumacher με την F2003-GA ανταγωνίστηκε το Eurofighter Typhoon. Αυτή τη φορά η δοκιμασία ήταν χωρισμένη σε τρία στάδια, καθώς υπήρχαν τρεις διαφορετικές προσπάθειες και αντιστοίχως μετρήσεις χρόνου, για την κάλυψη 600, 900 και 1200 μέτρων. Την πρώτη μονομαχία κέρδισε το μονοθέσιο με χρόνο 9,4” έναντι 9,6” για το αεροπλάνο. Στα 900 μέτρα όμως το μαχητικό ισοφάρισε καθώς κάλυψε τα 900 μέτρα σε 13”, ενώ το μονοθέσιο χρειάστηκε 2 δέκατα παραπάνω. Τελικά νικητής στέφθηκε το μαχητικό αεροσκάφος καθώς και στα 1200 μέτρα υπερείχε, με χρόνο 14,2” όταν το μονοθέσιο χρειάστηκε 16,7”.

Ιδού και το σχετικό απόσπασμα:

https://www.youtube.com/watch?v=9rv4ZBPZ27k

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

“Έλα… Γιώργη”: Δείτε που βρίσκεται η πιο… viral στροφή της Ελλάδας!

Έχουν περάσει 14 χρόνια από την στιγμή που το video "Έλα Γιώργη" ανέβηκε στο youtube και έγινε viral ανάμεσα στους θιασώτες της γρήγορης οδήγησης και...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

kolosourtis

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)