Οι τεχνολογίες της Mazda “συναντούν” την αρχαία τεχνοτροπία Urushi

Mazda τέχνη Urushi τεχνολογία Takuminuri
Μια παραδοσιακή ιαπωνική τέχνη, η Urushi εφαρμόζεται στην Ανατολική Ασία εδώ και χιλιάδες χρόνια και χρησιμοποιείται από τη Mazda στην ρομποτική τεχνολογία βαφής Takuminuri.

Η έμπνευση πίσω από τους μοναδικούς χρωματικούς πίνακες και την απόλυτη προσοχή στη λεπτομέρεια, αποτελούν χαρακτηριστικά του βραβευμένου Kodo design της Mazda.

Διαβάστε επίσης: Αυτό είναι το ανανεωμένο Mazda2. Δείτε πόσο κοστίζει στην Ελλάδα!

Η ιαπωνική λάκα, επικαλυμμένη με λεπτές στρώσεις χυμού από το δέντρο Urushi χρησιμοποιείται για την προστασία και την διακόσμηση αντικειμένων -συνδυάζοντας τέχνη και λειτουργικότητα- εδώ και 10.000 χρόνια. Απαλό σαν δέρμα, σαγηνευτικό στην όψη, επιτομή της αρχαίας ιαπωνικής παράδοσης και τεχνοτροπίας, αποτελεί την απόλυτη λύση στην ανάγκη της σύγχρονης κοινωνίας για περιβαλλοντικά βιώσιμα υλικά.

Ο χυμός του δέντρου Urushi, ενός μοναδικού τύπου δέντρου που μεγαλώνει αποκλειστικά στην Ανατολική Ασία, εφαρμόζεται εδώ και 10.000 χρόνια, προσφέροντας επιφάνειες τόσο ντελικάτες στην όψη, αφού στεγνώνει απορροφώντας την υγρασία στον αέρα, όσο και ανθεκτικές σε διαβρωτικά οξέα και αλκάλια.

Δείτε επίσης – Video Mazda: Η ιταλική επιρροή στη σχεδίαση των μοντέλων της

Μια τεχνική περίπλοκη, που δοκιμάζει την υπομονή του καλλιτέχνη, απαιτεί δεκάδες λεπτές στρώσεις από λάκα, ενώ χρειάζεται να περάσουν μέρες ανάμεσα σε κάθε στρώση προκειμένου να στεγνώσουν, πριν τις τρίψει ο καλλιτέχνης στο τελικό πάχος των 0,03 χιλιοστών.

Ο βραβευμένος καλλιτέχνης Naoya Takayama από τη Χιροσίμα είναι διακεκριμένος για την επιδέξια εκδοχή του στην τεχνική Akebono-Nuri, όπου δημιουργεί μαύρες και κόκκινες διαβαθμίσεις σε πολλά στρώματα, προσθέτοντας βάθος στη διακόσμηση. “Η πραγματική τεχνική κρύβεται πίσω από τον τρόπο που ο καθένας αναδεικνύει την πολύπλοκη αυτή υφή”, τονίζει ο καλλιτέχνης.

Η τεχνική χρήσης στρώσεων βαφής, που δίνουν έμφαση στο βάθος του χρώματος και ταυτόχρονα τονίζουν τις λεπτές λεπτομέρειες, είναι τόσο αποτελεσματική που η Mazda την ενσωμάτωσε στη ρομποτική τεχνολογία βαφής Takuminuri. Η ρομποτική τεχνολογία Takuminuri μιμείται το άγγιγμα και την τεχνική του καλλιτέχνη με απίστευτη ακρίβεια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2022 σηματοδότησε τόσο τη 10η επέτειο του Takuminuri όσο και τη κυκλοφορία ενός νέου, εντυπωσιακού χρώματος, του Artisan Red, ενός ασυνήθιστου κόκκινου που θυμίζει ώριμο κρασί, φτιαγμένο με αξεπέραστη δεξιοτεχνία.

Μια νέα προσθήκη στη σειρά των premium χρωμάτων αμαξώματος της Mazda, όπως το Soul Red Crystal, το Polymetal Grey και το Rhodium White, που αποτελούνται όλα από τρία στρώματα: ένα διαφανές στρώμα, ένα ημιδιαφανές στρώμα βαφής και ένα ανακλαστικό/απορροφητικό στρώμα. Η τολμηρή βαφή Takuminuri έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τη Mazda για να τονίζει τη δύναμη και την ομορφιά μέσω της μορφής, παρέχοντας παράλληλα πιο πλούσιο βάθος, ισχυρότερες αντανακλάσεις και μια εντυπωσιακή αισθητική στο όχημα.

Η Mazda ταυτίζεται με την άρτια δεξιοτεχνία του Takayama, καθώς βασίζεται στην περίπλοκη ισορροπία ματιού και χεριού για την προσθήκη της χρωματιστής λάκας και στη συνέχεια του γυαλίσματος.

“Φτιαγμένο από φυσικά υλικά, το ιαπωνικά βερνίκι είναι μια έξυπνη επιλογή για όσους έχουν περιβαλλοντική συνείδηση”, λέει ο Takayama. Η τέχνη Urushi ενσαρκώνει την κοινή στην ιαπωνική αισθητική ιδέα, ότι το έργο είναι ζωντανό, ότι διαθέτει μια ανεξάρτητη ζωτικότητα.

Εάν ένα κομμάτι λάκας καταστραφεί, οι τεχνίτες Urushi είναι έτοιμοι να του δώσουν νέα ζωή. Το επιδιορθώνουν χρησιμοποιώντας μια αρχαία τεχνική που ονομάζεται kintsugi, εκμεταλλευόμενοι τις ισχυρές συγκολλητικές ιδιότητες του χυμού Urushi για να συγχωνεύουν κομμάτια και ρωγμές μεταξύ τους με καλλιτεχνικό τρόπο που, χρησιμοποιώντας χρυσό και άλλα μέταλλα, δημιουργεί έναν νέο τρόπο έκφρασης και αντίληψης της μορφής τέχνης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;