Ο κλιματισμός στα 400 χλμ./ώρα δεν είναι τόσο απλή υπόθεση

Σε μία Bugatti, ακόμα και ο κλιματισμός της καμπίνας είναι πραγματική πρόκληση. Η υπεύθυνη ανάπτυξης αποκαλύπτει τα μυστικά του...

Σε αυτοκίνητα που είναι ικανά να κινηθούν με 400 χλμ./ώρα, ή και ακόμα περισσότερα, τίποτα δεν είναι απλό. Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι απαιτούνται ανθεκτικά φρένα και ειδικά μελετημένα ελαστικά. Φαίνεται, όμως, ότι ακόμα και ο κλιματισμός της καμπίνας δεν είναι απλή υπόθεση.

Διαβάστε επίσης: 10 απλές συμβουλές για την σωστή χρήση του κλιματισμού στο αυτοκίνητο

Η Bugatti αποκαλύπτει τα μυστικά της δίνοντας ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το σύστημα κλιματισμού της. Αυτό έγινε μέσω της Julia Lemke, η οποία εργάζεται στην Bugatti από το 2013 και σήμερα είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη των συστημάτων κλιματισμού σε αυτοκίνητα όπως η Chiron ή η Divo.

Στα αυτοκίνητα της Bugatti είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί γρήγορα η κατάλληλη θερμοκρασία στην καμπίνα. Λόγω των ταχυτήτων που αναπτύσσονται, πρέπει το παρμπρίζ να είναι ειδικά σχεδιασμένο. Ενδεικτικά, σε μία Bugatti η επιφάνεια του αγγίζει τα 1,31 τετρ. μέτρα με κλίση 21,5 μοιρών. Αντίθετα σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, το παρμπρίζ αγγίζει μόλις τα 0,7 τ.μ. Αυτό σημαίνει ότι εισέρχεται υπερβολική θερμότητα από το εμπρός μέρος.

Άλλο ένα πρόβλημα είναι ο θηριώδης κινητήρας W16 που εκπέμπει επιπλέον θερμότητα εντός της καμπίνας. «Για εμάς, είναι σημαντικό η επιλεγμένη θερμοκρασία να έρθει γρήγορα. Το σύστημα κλιματισμού λειτουργεί καλύτερα όταν οι επιβάτες δεν το αντιλαμβάνονται. Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχουν ρεύματα ή θόρυβος», αναφέρει η Julia Lemke.

Video: Ευκολάκι τα 420 χλμ./ώρα για τη Bugatti Chiron

Στα αυτοκίνητα της Bugatti, λοιπόν, ο κλιματισμός της καμπίνας γίνεται μέσω συστήματος που αποτελείται από δύο συμπιεστές. Φέρει σωληνώσεις που αγγίζουν τα 9,5 μέτρα και το ψυκτικό μέσο φτάνει τα 3 κιλά. Η ισχύς των 10 kW είναι ικανή να ψύξει ακόμα και ένα διαμέρισμα 80 τετρ. μέτρων. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι ακόμα και ο κλιματισμός σε μία Bugatti δεν είναι απλή υπόθεση.

«Με την πρώτη ματιά, το σύστημα κλιματισμού μας φαίνεται να λειτουργεί σαν ένα συμβατικό σύστημα. Αλλά είναι πραγματική πρόκληση το να αποδίδει άψογα ακόμη και σε μέγιστη ταχύτητα και φορτίο κινητήρα», τονίζει κλείνοντας η Julia.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;