Νέα, εντυπωσιακή εφαρμογή κυψελών υδρογόνου από την Toyota

Μία ακόμη εφαρμογή στη θάλασσα βρίσκουν οι κυψέλες υδρογόνου της Toyota, αυτή τη φορά στο νέο ταχύπλοο υδροπτέρυγο καταμαράν της Emirates Team New Zealand.
Emirates Team New Zealand toyota fuel cells 2022 κυψέλες υδρογόνου

Με τεράστιες διακρίσεις στους αγώνες θαλάσσης, μέσω των καινοτόμων σκαφών της τα τελευταία 35 χρόνια, η Emirates Team New Zealand (ETNZ), παρουσίασε το πρωτότυπο “Chase Zero” (Καταδίωξη Μηδέν σε ελεύθερη απόδοση), ένα σκάφος που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των καταμαράν με εκείνα των υδροπτέρυγων (γνωστά και ως “δελφίνια”). Οι προπέλες του κινούνται ηλεκτρικά με τη βοήθεια των κυψελών υδρογόνου της Toyota, η οποία αποτελεί συνέταιρο της ETNZ εδώ και καιρό.

Διαβάστε επίσης: Αυτό είναι το νέο Toyota GR Corolla των 304 ίππων (+video)

Το εντυπωσιακό ταχύπλοο σκάφος δεν πήρε τυχαία αυτό το όνομα Chase Zero με την Emirates Team New Zealand να θέλει να τονίσει το γεγονός ότι δεν εκπέμπει ρύπους στην ατμόσφαιρα χάρη στο σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης που φέρει.

Το 10μετρο Chase Zero έχει ήδη ξεκινήσει τις δοκιμές του στο λιμάνι Waitematā, του Auckland της Νέας Ζηλανδίας. H ETNZ αναφέρει ότι μέχρι στιγμής κάθε στοιχείο και εξάρτημά του έχουν αξιολογηθεί με ιδιαίτερα αυστηρά κριτήρια ως μονάδες αλλά και ως μέρη του ευρύτερου συνόλου που είναι το Chase Zero. Οι πρώτες δοκιμές στο υγρό στοιχείο εστιάζουν στην εύρυθμη λειτουργία του αυτόματου πιλότου που έχει εξελίξει η εταιρεία, ο οποίος ρυθμίζει αυτόματα και το ύψος του σκάφους από το νερό όταν αξιοποιεί τα πτερύγια που βρίσκονται μέσα στη θάλασσα.

 

Με την βοήθεια των κυψελών υδρογόνου της Toyota, το βάρους 4,8 τόνων Chase Zero μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 50 κόμβους, που “μεταφράζονται” για εμάς τους… στεριανούς σε 92,6 χλμ./ώρα.

Διαβάστε επίσης: Πρώτες εντυπώσεις από το αγωνιστικό Toyota Corolla με υδρογόνο

Τα πτερύγια που βρίσκονται μέσα στο νερό είναι εκείνα που μειώνουν σημαντικά την υδροδυναμική αντίσταση του Chase Zero και το βοηθούν παράλληλα να φτάσει την αυτονομία του στα 180 χλμ. με ένα μόνο γέμισμα των τεσσάρων δεξαμενών υδρογόνου που μπορούν να μεταφέρουν συνολικά 32 κιλά του άκακου για το περιβάλλον στοιχείου. Να σημειωθεί ότι οι δεξαμενές που αντέχουν σε πίεση έως και 350 bar είναι κατασκευασμένες από πλαστικό και ανθρακονήματα.

Το σκάφος φέρει δύο κυψέλες υδρογόνου των 80 KW της ιαπωνικής εταιρείας, μία σε κάθε καρίνα, με τις εξατμίσεις τους να απελευθερώνουν κατά τη λειτουργία τους για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μόνο νερό. Το σύστημα πρόωσης φέρει φυσικά και τις απαραίτητες μπαταρίες για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι 600 ίπποι που παράγουν συνολικά οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες είναι αρκετοί για να κινείται το σκάφος σταθερά με 30 περίπου κόμβους (55,56 χλμ./ώρα) ώστε να πετύχει τη μέγιστη αυτονομία με την επίτευξη της ανώτατης τελικής ταχύτητας να είναι δυνατή για μικρές χρονικές περιόδους. Η ενέργεια από τις κυψέλες αποθηκεύεται σε δύο συστοιχίες μπαταριών χωρητικότητας 42 kWh έκαστη.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τις κυψέλες υδρογόνου της Toyota στη θάλασσα αφού η ιαπωνική εταιρεία θέλει να τις αξιοποιήσει εμπορικά και στο υγρό στοιχείο. Η πρώτη φορά έγινε με το εντυπωσιακό ερευνητικό σκάφος των Ιαπώνων “Energy Observer”, το πρώτο ηλεκτρικό στον κόσμο που κινείται με υδρογόνο και είναι ενεργειακά αυτόνομο (διαβάστε περισσότερα εδώ).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;