Μικρά αυτοκίνητα με μεγάλη ιστορία: Autobianchi Bianchina και Vespa 400

Συνεχίζουμε το αφιέρωμά μας στα λιλιπούτεια μοντέλα που έγραψαν ιστορία στην αυτοκίνηση και αυτή την φορά μεταφερόμαστε στην Ιταλία!
Vespa 400

Η Ιταλία του 1957 είχε αρκετές διαθέσιμες επιλογές στην αγορά των αυτοκινήτων (λιλιπου)πόλης. Έτσι λοιπόν θα επισκεφθούμε τον ιταλικό βορρά και συγκεκριμένα το Desio, λίγο έξω από τη Monza, που αποτελούσε την έδρα της Autobianchi.

Εκεί θα συναντήσουμε τη Bianchina, ένα μικροσκοπικό αυτοκίνητο βασισμένο στο πάτωμα του Fiat 500 και παρά το μικρό παρουσιαστικό του κατάφερνε να παραπέμπει στο αμάξωμα που υποδήλωνε η ονομασία του. Με sedan (Berlina), με κάμπριο (Cabriolet), με convertible (Transformabile), με station-wagon (Panoramica), ακόμη και με van (Furgoncino).

Η Bianchina σχεδιάστηκε από τον Luigi Rapi και έκανε το ντεμπούτο της στις 16 Σεπτέμβρη του 1957, στο Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Μιλάνο. Το μήκος της ήταν μόλις 3 μέτρα και δύο εκατοστά και το πλάτος της μόλις 1,34 μέτρα. Στο διαμέρισμα του κινητήρα συναντάμε το αερόψυκτο, τετράχρονο μηχανικό σύνολο της Fiat, χωρητικότητας 479 κ.εκ. που απέδιδε 15 ίππους.

Το 1959, η ισχύς της αυξήθηκε κατά δύο ίππους και λίγους μήνες αργότερα ένας κινητήρας 499 κ.εκ. με ιπποδύναμη 18 ίππους ξεκίνησε να χρησιμοποιείται, μαζί με την παρουσίαση της έκδοσης Transformabile. Τα τελευταία χρόνια η Autobianchi Bianchina Panoramica και το Fiat 500 Giardiniera ενώθηκαν σε ένα μοντέλο που κυκλοφορούσε ως Autobianchi Bianchina Giardiniera. Η παραγωγή των Bianchina ολοκληρώθηκε το 1977.

Παραμένουμε στην Ιταλία του 1957 και σε μία φίρμα που δύο χρόνια αργότερα θα εξαγοραζόταν από την οικογένεια Agnelli, περνώντας στον έλεγχο του ομίλου Fiat. Ο λόγος για την Piaggio που πέραν των γνωστών ομώνυμων scooter, το 1957 παρήγαγε και ένα μικροσκοπικό αυτοκίνητο, το κατά κύριο λόγο διθέσιο Vespa 400, που στόχευε περισσότερο τη γαλλική αγορά, όσο το Fiat 500 σάρωνε την ιταλική.

Η Piaggio σε συνεργασία με τη γαλλική ACMA παρουσίασαν τη Vespa 400 στο σαλόνι του Παρισιού το 1957, γνωρίζοντας μεγάλη απήχηση στο γαλλικό αγοραστικό κοινό. Δε θα πούμε όμως περισσότερα για το Vespa 400, καθώς μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό αφιέρωμα εδώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;