Mercedes G-Class: Ο πόλεμος των… άστρων!

H Merecedes G-Class δημιουργήθηκε για τις ανάγκες του στρατού, συναρμολογήθηκε και στην χώρα μας και πλέον αποτελεί σύμβολο κύρους για όποιον την κατέχει σε πολιτική έκδοση!

Μιλώντας για καθαρόαιμα εκτός δρόμου στρατιωτικά αυτοκίνητα δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τον κάιζερ της τετρακίνησης, το εργαλείο που ακούει στο όνομα GWagen ή επισήμως Mercedes G-Class. Η G-Class, με το χαρακτηριστικό τετράγωνο σχήμα της, είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα που συνεχίζουν να κατασκευάζονται με ξεχωριστό σασί και αμάξωμα. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε κατά παραγγελία του γαλλικού στρατού και σε συνεργασία με την Peugeot, με σκοπό να αντικατασταθούν τα 10.000 jeep που είχε στις υπηρεσίες του. Το 1978 κατασκευάστηκε το πρωτότυπο που ονομάστηκε P4 και ξεκίνησαν οι δοκιμές στη νότια Αλγερία. Στη συνέχεια η Γαλλία παρήγγειλε 15.000 μονάδες.

Η G-Glass κατασκευαζόταν στην Αυστρία, στο εργοστάσιο της Magna Steyr. Ο τότε σάχης του Ιράν και μεγαλομέτοχος της MercedesBenz πρότεινε στη γερμανική φίρμα να κατασκευάσει και μία πολιτική εκδοχή του αυτοκινήτου. Έτσι, το 1979 η DaimlerBenz ξεκίνησε την εμπορική διάθεση του Mercedes G-Class W460, με τη μόνιμη τετρακίνηση, τα τρία διαφορικά, τις ανεξάρτητες αναρτήσεις και τα 24 cm απόστασης από το έδαφος.

Το αυτοκίνητο είχε εξαιρετικές ικανότητες εκτός δρόμου και μεγάλη αξιοπιστία, γεγονός που οδήγησε και άλλες στρατιωτικές δυνάμεις να κάνουν παραγγελίες. Το 1980 ο στρατός της Αργεντινής εξοπλίζεται με τη G-Class και μετά τον πόλεμο των Φώκλαντ οι Βρετανοί τα επιτάσσουν και τα θέτουν στην υπηρεσία της RAF. Επίσης το 1980, Γερμανία, Αυστρία και Ιταλία παραγγέλνουν G-Class W461 για να τα εντάξουν στις στρατιωτικές τους δυνάμεις. Το 1988, Mercedes και ΕΛΒΟ συμφωνούν για τη συναρμολόγηση της GWagen W462 στη ΒΙΠΕ Σίνδου, στη Θεσσαλονίκη, για λογαριασμό του ελληνικού στρατού.

Η επιτυχία της GClass συνεχίστηκε με πωλήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο, στρατιωτικών μα πολύ περισσότερο πολιτικών αυτοκινήτων. Αποτελεί ναυαρχίδα της γερμανικής φίρμας και ένα από τα μακροβιότερα και πιο επιτυχημένα μοντέλα της. Έχουν πουληθεί περισσότερες από 400.000 μονάδες, ενώ προσφάτως ανακοινώθηκε και ο εξηλεκτρισμός του αυτοκινήτου, ακολουθώντας την τάση της εποχής.

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;