Mercedes: Έρχεται φορτηγό βαρέως τύπου με κυψέλες υδρογόνου

Mercedes-Benz GenH2 Truck
Mercedes-Benz GenH2 ονομάζεται το concept φορτηγό που παρουσίασαν οι Γερμανοί μαζί με το πλάνο εξηλεκτρισμού των βαρέων οχημάτων τους.

Για πρώτη φορά η Mercedes παρουσιάζει στο κοινό, έστω υπό την μορφή concept, ένα φορτηγό βαρέως τύπου, το οποίο χρησιμοποιεί για την κίνηση του ηλεκτρικούς κινητήρες και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Το GenH2 θα έρθει για να δώσει λύσεις στον επαγγελματία που διανύει μεγάλες αποστάσεις προσφέροντας αυτονομία έως και 1.000 χλμ. με μία γέμιση των δεξαμενών του.

Οι Γερμανοί αναφέρουν πως οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για το πρωτότυπο GenH2 θα ξεκινήσουν το 2023 όταν και θα δοθεί για χρήση σε κάποιους από τους πελάτες της εταιρίας με την παραγωγή του να ξεκινά μετά το 2025. Οι άνθρωποι της Mercedes αναμένουν το υδρογονοκίνητο φορτηγό τους να είναι άμεσα συγκρίσιμο με ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό αντίστοιχων “προδιαγραφών”. Χαρακτηριστικά αναφέρουν πως το ωφέλιμο φορτίο του θα ανέρχεται στους 25 τόνους και το μικτό βάρος του στους 40 τόνους, ενώ οι δεξαμενές του θα μεταφέρουν υγρό υδρογόνο και θα είναι μικρότερες σε μέγεθος έναντι τον δεξαμενών που μεταφέρουν υδρογόνο σε αέρια μορφή.

Οι κυψέλες υδρογόνου θα μπορούν να παράγουν συνολικά 300 kilowatts ενώ άλλα 400 θα μπορεί να προσφέρει προσωρινά η σχετικά μικρή γι αυτή τη χρήση μπαταρία των 70 kWh που θα υποβοηθά σε επιταχύνσεις με μέγιστο φορτίο ή σε ανηφόρες. Σημαντικό στοιχείο που θα εξασφαλίζει την σωστή λειτουργία όλου του συστήματος ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι το σύστημα ψύξης-θέρμανσης για τις κυψέλες υδρογόνου αλλά και για τις μπαταρίες. Τέλος το όχημα προ παραγωγής θα φέρει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με συνεχή απόδοση 312 ίππους και 1577 Nm έκαστος.

Το GenH2 ήταν το φορτηγό που έκλεψε την παράσταση στην παρουσίαση του στρατηγικού πλάνου της Mercedes για τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, δεν ήταν ωστόσο και το μοναδικό. Το ντεμπούτο του έκανε και ένα αμιγώς ηλεκτρικό eActros LongHaul για μεγάλες αποστάσεις. Το σύστημα κίνησης του eActros έχει σχεδιαστεί ώστε το φορτηγό να μπορεί να καλύπτει οικονομικά μεγάλες προγραμματισμένες διαδρομές.

Με μια φόρτιση της μπαταρίας του η Medrcedes αναφέρει πως το ηλεκτρικό φορτηγό της θα μπορεί να καλύψει περί τα 500 χλμ. Η παραγωγή του eActros LongHaul έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2024. Πριν από αυτό και συγκεκριμένα το 2021 οι Γερμανοί έχουν προγραμματίσει την έναρξη της παραγωγής του eActros που δοκιμάζεται σε πραγματικές συνθήκες από το 2018 και προορίζεται για πιο σύντομα δρομολόγια που απαιτούν ωστόσο τη χρήση μεγαλύτερου φορτηγού. Μάλιστα η Mercedes αναφέρει πως η αυτονομία του αμιγώς ηλεκτρικού eActros παραγωγής θα ξεπερνά κατά πολύ την αυτονομία του πρωτότυπου των δοκιμών που ανερχόταν περίπου στα 200 χλμ.

Όλα τα μεσαία και βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά που θα παρουσιάσει η Mercedes θα βασίζονται στην ίδια “κλιμακωτή” πλατφόρμα ePowertrain, είτε φέρουν μόνο μπαταρίες είτε κυψέλες υδρογόνου. Έτσι θα επιτευχθούν και οικονομίες κλίμακας με τη συνεργασία της Daimler Truck με τη Volvo Group, που ανακοινώθηκε τον περασμένο Απρίλιο και αφορά την από κοινού εξέλιξη, να συμβάλλει επίσης σε αυτό.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;