Mercedes A-Class: Ανοίγοντας τον δρόμο για συστήματα ασφάλειας σε μικρές κατηγορίες

Mercedes A-Class
Συμπληρώθηκαν 25 χρόνια ιστορίας για την Mercedes A-Class, το πρώτο αυτοκίνητο μικρής κατηγορίας με ESP στον στάνταρ εξοπλισμό. Πάμε να την θυμηθούμε!

Ήταν Μάρτιος του 1997 όταν η γερμανική εταιρεία παρουσίασε την Mercedes A-Class, πλέον συμπληρώνονται 25 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης και αξίζει να θυμηθούμε την πρώτη γενιά. Αυτό ήταν άλλωστε το μοντέλο που κατάφερε να “εκλαϊκεύσει” την ασφάλεια, αφού ήταν το πρώτο μικρό αυτοκίνητο που έφερε συστήματα ασφαλείας συναντούσαμε μέχρι πρότινος σε ακριβότερες κατηγορίες.

Mercedes S-Class Coupe: Όταν η πολυτέλεια συνάντησε τον δυναμισμό

Η πρώτη γενιά της Mercedes A-Class έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2005 και μέσα σε αυτό το διάστημα πωλήθηκε σε 1,1 εκατομμύρια αντίτυπα. Κατά την ανάπτυξή του, οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας έδωσαν τεράστια έμφαση στην παθητική ασφάλεια. Κινητήρας και σασμάν, τοποθετήθηκαν με τέτοιον τρόπο ώστε να “γλιστρούν” κάτω από το πάτωμα σε περίπτωση σύγκρουσης.

Η Mercedes A-Class, βέβαια, ήταν ένα αυτοκίνητο που έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο μοντέλο μικρής κατηγορίας με σύστημα ελέγχου ευστάθειας, το γνωστό σε όλους μας ESP για το οποίο μπορείτε να μάθετε τα πάντα πατώντας εδώ. Μία από τις πιο “έντονες” στιγμές, βέβαια, στην διάρκεια της εμπορικής του πορείας ήταν ο Οκτώβριος του 1997, όταν το μοντέλο ανατράπηκε κατά την δοκιμή αλλαγής πορείας, γνωστή και ως “elk test”.

Άμεσα η Mercedes προχώρησε σε αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν συνολικά σε 18.000 αυτοκίνητα χωρίς χρέωση προς τους πελάτες. Πιο συγκεκριμένα, η Mercedes τοποθέτησε ESP και Automatic Brake Assist (BAS) στον στάνταρ εξοπλισμό. Επιπλέον, η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος μειώθηκε με νέα ελατήρια και οι διαστάσεις των ελαστικών έφτασαν στο 195/50 R15 αντί της αρχικής διάστασης 175/65 R15.

Πέρα από το ESP που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο μικρής κατηγορίας, η Mercedes A-Class εξοπλιζόταν με πολλά άλλα συστήματα ασφαλείας, όπως πλευρικούς αερόσακους. Κάπως έτσι, άνοιξε ο δρόμος για την διάδοση των συστημάτων ασφάλειας σε μικρότερα οχήματα σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;