Μεγάλη αλλαγή στις δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP – Πέντε αστέρια μόνο εάν…

φυσικά κουμπιά
Ευχάριστα νέα για την πλειονότητα των οδηγών! Δείτε την απόφαση που πήρε ο οργανισμός Euro NCAP, περνά σε εφαρμογή από το 2026...

Αν είστε κάτοχος σύγχρονου αυτοκινήτου, θα έχετε διαπιστώσει ότι πολλοί από τους φυσικούς διακόπτες, έχουν αντικατασταθεί από κουμπιά αφής ή μπάρες αφής (πχ. για την αυξομείωση της έντασης ήχου). Όπως βλέπετε στην παραπάνω εικόνα, ακόμα και τα φλας ενεργοποιούνται με πάνελ αφής. Πριν από καιρό, μία έρευνα είχε προειδοποιήσει για την απόσπαση προσοχής που προκαλούν (δείτε περισσότερα εδώ). Τώρα, ο οργανισμός Euro NCAP έρχεται να βάλει τα δικά του όρια στους κατασκευαστές.

Από το 2026, κανένα αυτοκίνητο χωρίς φυσικούς διακόπτες για βασικές λειτουργίες δεν θα μπορεί να πάρει την μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστέρων. Εννοείται πως ο οργανισμός δεν θα απαιτήσει την αφαίρεση οθονών αφής από τα σύγχρονα αυτοκίνητα, αλλά θα δώσει ένα κίνητρο στις εταιρείες να επαναφέρουν τον έλεγχο βασικών λειτουργιών (πχ. κόρνα, φλας, ρύθμιση θερμοκρασίας στον κλιματισμός, ένταση ήχου κτλ.) μέσω “φυσικών” διακοπτών.

φυσικά κουμπιά

“Η υπερβολική χρήση οθονών και πάνελ αφής είναι ένα πρόβλημα σε όλη τη βιομηχανία, καθώς σχεδόν κάθε κατασκευαστής οχημάτων μετακινεί τα βασικά χειριστήρια σε κεντρικές οθόνες αφής, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να πάρουν τα μάτια τους από το δρόμο αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων λόγω απόσπασης της προσοχής”, δήλωσε ο Matthew Avery, διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης του οργανισμού του Euro NCAP.

“Το μήνυμα του οργανισμού Euro NCAP προς τους κατασκευαστές είναι σαφές, θέλει φυσικά χειριστήρια για τα φλας, τα φώτα αλάρμ, τους υαλοκαθαριστήρες και την κόρνα”, συμπλήρωσε. Αν δεν συμβεί κάτι τέτοιο, θα χάνονται πολύτιμοί βαθμοί που θα στερούν την κορυφαία βαθμολογία πέντε αστέρων.

Ευχάριστα νέα, λοιπόν, από τον οργανισμό Euro NCAP και ελπίζουμε ότι σύντομα θα μπει τέλος σε αυτή την σύγχρονη τάση των κατασκευαστών!

Πηγή: theverge.com

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;