Mazda: Ο wankel επιστρέφει επισήμως λόγω…

Wankel
Ο περιστροφικός κινητήρας, γνωστός ως wankel, επιστρέφει σύντομα και θα έχει έναν τελείως διαφορετικό ρόλο. Δείτε τι αναφέρει η Mazda...

Πολλά ακούγονται τα τελευταία χρόνια, όμως πλέον είναι επίσημο. Η Mazda δήλωσε ότι θα επαναφέρει τον κινητήρα Wankel στο προσκήνιο, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της, ο περιστροφικός κινητήρας Wankel θα κάνει την επανεμφάνισή του στο Mazda MX-30 R-EV. Μάλιστα, το ντεμπούτο του εξηλεκτρισμένου μοντέλου αναμένεται να λάβει χώρα στις αρχές τους 2023, στις Βρυξέλλες.

Ωστόσο, ο θρυλικός περιστροφικός κινητήρας δεν θα δίνει ο ίδιος κίνηση στο αυτοκίνητο, αλλά θα φορτίζει την μπαταρία του. Έτσι, θα προσφέρει επέκταση της αυτονομίας (Range Extender) του ιαπωνικού SUV, αν και μέχρι στιγμής η Mazda δεν έχει δώσει επιπλέον πληροφορίες. Από την άλλη, το υπάρχον αμιγώς ηλεκτρικό Mazda MX-30 εφοδιάζεται με μία μπαταρία χωρητικότητας 35,5 kWh, η οποία του προσφέρει αυτονομία 200 χιλιομέτρων. Πλέον με τον κινητήρα Wankel είναι δεδομένο ότι το συγκεκριμένο νούμερο θα αυξηθεί αρκετά, με αποτέλεσμα το Mazda MX-30 να μπορεί να κινηθεί με άνεση και εκτός πόλης.

Από πλευράς επιδόσεων, το Mazda MX-30 στην τωρινή του εκδοχή αποδίδει 145 ίππους και 265 Nm ροπής, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 140 χλμ./ώρα. Επιπλέον, η μπαταρία μπορεί να υποστηρίξει ταχυφορτιστή μέχρι 50 kW, για φόρτιση από το 10-80% σε περίπου μισή ώρα. Επιπλέον, με τη χρήση μονοφασικού οικιακού wallbox 7,4 kW, φορτίζει σε περίπου έξι ώρες.

Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι η Mazda και ο κινητήρας Wankel έχουν στενή και διαχρονική σχέση. Άλλωστε, το Cosmo έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1964, ενώ η παραγωγή του ξεκίνησε το 1967 και στη συνέχεια ακολούθησαν τα RX-3 και RX-7. Ωστόσο, η υψηλή κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές καυσαερίων ήταν τα βασικά «θέματα» του περιστροφικού κινητήρα. Και κάπως έτσι, το τελευταίο μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα ήταν το RX-8, η παραγωγή του οποίου σταμάτησε το 2012.

Τέλος, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ιαπωνικής φίρμας, η Mazda δεν εγκατέλειψε ποτέ τον περιστροφικό κινητήρα. Και είμαστε σίγουροι ότι ευχή όλων θα ήταν να ξαναδούμε ένα σπορ μοντέλο με Wankel κινητήρα. Άλλωστε, η επιστροφή του, έστω και ως Range Extender στο MX-30, ίσως είναι το πρώτο βήμα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;