Mazda MX-5: Ο… αιώνιος έφηβος έγινε 35 και αναβαθμίστηκε

Mazda MX-5
Το Mazda MX-5, το εμβληματικό roadster των Ιαπώνων, έκλεισε πρόσφατα 35 χρόνια από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς και αναβαθμίζεται στα σημεία.

Το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Σικάγο ήταν η έκθεση που επέλεξε η Mazda για να παρουσιάσει την πρώτη γενιά του MX-5, του μικρού roadster με την μεγάλη πλέον ιστορία και τον άτυπο τίτλο του best seller μοντέλου της κατηγορίας του, όλων των εποχών, με περισσότερες από 1,25 εκατομμύρια πωλήσεις.

Διαβάστε επίσης: Όταν η Mazda συνεργάστηκε με τη Haribo 

Με διαστάσεις που το έκαναν ιδανικό ακόμη και για καθημερινή μετακίνηση και συμπεριφορά που “μιλούσε” απευθείας στην καρδιά των γνήσιων petrolheads λόγω της κίνησης στον πίσω άξονα και την τοποθέτηση του κινητήρα πίσω από τον εμπρός (για σωστή κατανομή των μαζών), το MX-5 πρώτης γενιάς έκανε την πρώτη του επίσημη δημόσια εμφάνιση στις 9 Φεβρουαρίου του 1989.

Το MX-5 κέρδισε αμέσως το κοινό με τη σχεδίαση, τα χαρακτηριστικά αλλά και την προσιτή του τιμή και για πολλούς αποτελεί το μοντέλο που έσωσε επί της ουσίας μια ολόκληρη κατηγορία οδηγώντας την εκ νέου στην άνθιση.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το ιαπωνικό SUV με την υψηλή σχέση συμπίεσης

Σε αυτά τα 35 χρόνια η Mazda έχει παρουσιάσει τέσσερεις συνολικά γενιές του MX-5 (NA, NB, NC και ND) με την τελευταία να κάνει την εμφάνισή της το 2016 και να βρίσκεται φυσικά ακόμη στην παραγωγή, ενώ είναι διαθέσιμη -για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου- και με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή -έκδοση RF.

Εδώ και τρεισήμισι δεκαετίες το ανοιχτό σπορ αυτοκίνητο της Mazda κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Ujina που βρίσκεται στη Hirosima της Ιαπωνίας και από εκεί εξάγεται στις περισσότερες αγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία. Η μεγαλύτερη από αυτές είναι η Β. Αμερική, με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 530.000, ενώ ακολουθούν η Ευρώπη και η ίδια η Ιαπωνία με 391.000 και 225.000 αντίστοιχα.

Για να γιορτάσει τα 35 χρόνια του MX-5, η Mazda προχώρησε σε μία μίνι αναβάθμιση του αειθαλούς roadster, το οποίο παρουσιάστηκε αρχικά για την ιαπωνική αγορά το περασμένο φθινόπωρο, ενώ τώρα θα ξεκινήσει η διάθεσή του και στη Γηραιά Ήπειρο.

Το ανανεωμένο MX-5 φέρει νέα LED φωτιστικά σώματα εμπρός που δεν έχουν αλλάξει το σχήμα τους και ενσωματώνουν πλέον και τα φώτα ημέρας, ενώ LED είναι πλέον και τα φλας. Νέας σχεδίασης εσωτερικά είναι και τα πίσω φώτα. Στην παλέτα των διαθέσιμων χρωμάτων έρχεται να προστεθεί το νέο γκρι μεταλλικό “Aero Grey Metallic”, ενώ έχουμε και νέα σχέδια για τις ζάντες σε διάσταση 16 αλλά και 17 ιντσών.

Οι αλλαγές συνεχίζονται και στην καμπίνα του MX-5 που φέρει πλέον νέα μεγαλύτερη κεντρική οθόνη 8,8 ιντσών με το σύστημα πολυμέσων να επιτρέπει την ασύρματη συνδεση Android Auto και Apple CarPlay, ενώ πλέον μπορείτε να συνδέσετε το κινητό σας και μέσω θύρας USB-C.

Παράλληλα, ο εσωτερικός καθρέπτης είναι νέος και χωρίς πλαίσιο για τις εκδόσεις εξοπλισμού από το επίπεδο Exlusive και πάνω. Αυτές οι εκδόσεις φέρουν επίσης μια νέα συνθετική δερμάτινη επένδυση για τα καθίσματα που ονομάζεται Leganu και θυμίζει σουέντ, ενώ με συνθετικό δέρμα καλύπτεται και η κεντρική κονσόλα.

Η ιαπωνική εταιρεία φρόντισε και για τη βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών του MX-5 και πρόσθεσε μία επιπλέον λειτουργία στο σύστημα δυναμικής ευστάθειας του μοντέλου της που ονομάζεται “Track” και δίνει περισσότερο έλεγχο στον οδηγό. Η Mazda πρόσθεσε επίσης το νέο Ασυμετρικό Διαφορικό Περιορισμένης Ολίσθησης (Asymmetric Limited Slip Differential), το οποίο είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με το δίλιτρο μοτέρ των 184 ίππων. Αλλαγές τέλος έχουμε και στους κινητήρες και συγκεκριμένα στον ήχο που παράγουν, ο οποίος σύμφωνα με τη Mazda είναι πλέον πιο αισθητός σε οδηγό και συνοδηγό.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;