Mazda: Αναβάθμιση για τον πρωτοποριακό κινητήρα e-Skyactiv X

Δοκιμή Mazda CX-30 180 PS traction.gr
Την αναβάθμιση του δίλιτρου μοτέρ e-Skyactiv X με το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρία. Πλέον υψηλότερη απόδοση και χαμηλότεροι ρύποι.

Οι Ιάπωνες προχωρούν στο πρώτο “φρεσκάρισμα” του βενζινοκινητήρα e-Skyactiv X SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) με το ισχυρότερο και πιο “καθαρό” μοτέρ της Mazda να είναι πλέον διαθέσιμο για τα Mazda3 και CX-30 2021.

Ειδικότερα η απόδοση του αναβαθμισμένου e-Skyactiv X ανεβαίνει τώρα κατά 6 επιπλέον ίππους, ενώ αυξημένη κατά 16 Nm παρουσιάζεται και η ροπή. Η ισχύς του φτάνει πλέον στους 186 ίππους στις 6.000σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή στα 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Οι Ιάπωνες ανακοινώνουν και βελτίωση της κατανάλωσης, η οποία, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP παρουσιάζεται μειωμένη κατά 0,4 λίτρα/100 χλμ. με μείωση και στις εκπομπές CO2 κατά 8 γρ/χλμ.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή ηλεκτρικό Mazda MX-30 145 PS (35,5 kWh)

Για να φτάσει στα παραπάνω νούμερα η Mazda βελτιστοποίησε την καύση, μείωσε τη συμπίεση από το 16,3:1 στο 15:1 που παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα, άλλαξε τα πιστόνια με άλλα νέας σχεδίασης, ενώ αναβάθμισε και το λογισμικό διαχείρισης του ήπια υβριδικού συστήματος.

Οι εκδόσεις με τον κινητήρα e-Skyactiv X αποτελούν σήμερα το 40% των μοντέλων Mazda3 (hatchback και sedan) και CX-30 που πουλήθηκαν πανευρωπαϊκά το 2020. Ο βενζινοκινητήρας Skyactiv-X διατίθεται με επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων Skyactiv-MT ή 6τάχυτου αυτόματου Skyactiv-Drive. Το Mazda3 Hatchback και το CX-30 e-Skyactiv X διατίθενται και με το προαιρετικό σύστημα 4κίνησης i-Activ all-wheel drive (AWD).

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Mazda CX-30 Skyactiv-X 2.0 GT Plus 180 PS

Να σημειωθεί ότι το Mazda3 με τον αναβαθμισμένο κινητήρα e-Skyactiv X των 186 ίππων, στις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και σύμφωνα με το ισχύον φορολογικό σύστημα στην Ελλάδα, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας αφού εκπέμπει CO2 λιγότερα από 122 γρ./χλμ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;