Mazda: Δεκαετίες μπροστά από την εποχή της

Η Mazda παραμένει μέχρι σήμερα μία διαχρονικά καινοτόμα εταιρεία. Ας θυμηθούμε μερικούς "σταθμούς" στη μακροχρόνια ιστορία της...

Συμπληρώθηκαν 92 ολόκληρα χρόνια από τότε που η Mazda μπήκε στον κόσμο της αυτοκίνησης. Ας δούμε μερικούς σημαντικούς “σταθμούς” στην ιστορία της και πως κατάφερνε να διατηρείται μπροστά από την εποχή της.

100 χρόνια Mazda: Από τους φελλούς στα αυτοκίνητα (+video)

Όλα ξεκίνησαν το μακρινό 1930, με τη Mazda να αποκαλύπτει το πρώτο της μηχανοκίνητο όχημα. Ήταν το τρίκυκλο pick-up, γνωστό ως Mazda-Go Type-DA, το οποίο κατάφερνε να πετύχει εντυπωσιακό ωφέλιμο φορτίο για την εποχή του. Ακολούθησε το Mazda-Go Type GA, οκτώ χρόνια αργότερα, ένα επίσης τρίτροχο όχημα με σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις.

Πέρα από τον τομέα της κατασκευής αυτοκινήτων, σημαντική ήταν και η “στάση” της φίρμας στην μεγάλη έκρηξη της Χιροσίμα το 1945. Μπορεί η έδρα της να μην καταστράφηκε, αλλά στο εσωτερικό της στέγασε προσωρινά ένα νοσοκομείο. Ταυτόχρονα, για το επόμενο διάστημα η ιαπωνική εταιρεία εστίασε στην παροχή βοήθειας για την ανοικοδόμηση της ευρύτερης περιοχής.

Μερικά χρόνια αργότερα, ήρθε το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Ονομάστηκε Mazda R360, ήταν τετραθέσιο με τετράχρονο κινητήρα και ημι-αυτόματο κιβώτιο (το πρώτο στην Ιαπωνία).

Επόμενος σημαντικός σταθμός στην ιστορία της φίρμας ήταν οι περιστροφικοί κινητήρες. Πρόκειται για την τεχνολογία που έγινε σήμα κατατεθέν της και το πρώτο αυτοκίνητο με τέτοιου είδους μοτέρ ήταν το Cosmo Sport / 110S, εν έτει 1967. Η συνέχεια ήρθε με το θρυλικό RX-7, τη λαμπρή ιστορία του οποίου μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό μας αφιέρωμα.

Ασφαλώς δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο Mazda MX-5, ένα αυτοκίνητο με κίνηση στον πίσω άξονα το οποίο παρουσιάστηκε το 1989. Τρεις δεκαετίες αργότερα, το MX-5 συνεχίζει να χαρακτηρίζεται ως ένα εκ των κορυφαίων roadster στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Σήμερα, η Mazda συνεχίζει να καινοτομεί σε επίπεδο κινητήρων και όχι μόνο. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, την τεχνολογία του βενζινοκινητήρα Skyactiv-X, ο οποίος για πρώτη φορά παγκοσμίως χρησιμοποίησε ανάφλεξη με συμπίεση, όπως συμβαίνει στους diesel.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;