March 751: Η δόξα του «Γορίλλα»

Η March 751 ήταν ένα μέτριο – στην καλύτερη περίπτωση – μονοθέσιο. Οι συγκυρίες, όμως, την κατέστησαν θρύλο, χάρη σε μια νίκη «από το πουθενά». 

Ο μοναδικός αγώνας που κέρδισε ως οδηγός Formula 1 ήταν μισερός: διακόπηκε άρον-άρον λόγω κατακλυσμού. Και του ήρθε τόσο ξαφνική αυτή η νίκη, ώστε, πανηγυρίζοντας τον προσωπικό του θρίαμβο, αφαιρέθηκε και έπεσε στα προστατευτικά κιγκλιδώματα. Αυτή είναι η μικρή, κωμικοτραγική και εν πάση περιπτώσει αλλόκοτη ιστορία της νίκης του Vittorio BrambillaThe Monza Gorilla» όπως ήταν το παρατσούκλι του εντός της αγωνιστικής συντεχνίας).

Ο Brambilla νίκησε στο Γκραν Πρι της Αυστρίας το 1975 οδηγώντας ένα από τα αυτοκίνητα της March, με τον κωδικό μοντέλου «751». Αξιοσημείωτο για το μητρώο της March 751 είναι το γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο πανομοιότυπο με αυτό του Brambilla οδηγούσε το 1975 και η μοναδική γυναίκα που έχει καταφέρει ποτέ να βαθμολογηθεί στη Formula 1, η Ιταλίδα Lela Lombardi.

Η March 751 ήταν κατ’ ουσίαν ένα υβριδικό μονοθέσιο, καθώς ο σχεδιαστής της Robin Herd και συνιδρυτής / συνιδιοκτήτης της March (μεταξύ άλλων μαζί με τον μετέπειτα πρόεδρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, Max Mosley) είχε συνδυάσει ένα σασί φτιαγμένο για κατώτερη κατηγορία, την F2, με τον κινητήρα – πασπαρτού εκείνης της περιόδου στη F1, τον περίφημο Ford Cosworth DFV. Το σύνολο με τον 3λιτρο V8 λειτούργησε σχετικά αξιοπρεπώς και η ομάδα της March κατάφερε να πανηγυρίσει τη νίκη στο πλημμυρισμένο Österreichring, χάρη κυρίως στο πείσμα και την τύχη του Vittorio Brambilla. Ο οποίος είχε φτάσει στη Formula 1 με τη βοήθεια του προσωπικού του χορηγού, της εταιρείας εργαλείων Beta.

Ο Brambilla ήταν ένας γεροδεμένος και χοντροκομμένος Μιλανέζος, γεννημένος κυριολεκτικά μέσα στην πίστα της Μόντσα – εξ ου και το παρωνύμιό του «ο Γορίλλας της Μόντσα». Στην Αυστρία το 1975 ήταν ήδη 38 ετών, κάτι που, ακόμη και για τα δεδομένα της εποχής, τον τοποθετούσε στους γέροντες του σπορ. Παρ’ όλα αυτά, το πορτοκαλί της March 751 ταυτίστηκε έκτοτε με τον έναν και μοναδικό προσωπικό του θρίαμβο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;