Μ. Βρετανία-ηλεκτρικά: Εκτός στόχων στο δρόμο του εξηλεκτρισμού

Ευρώπη δημόσιοι σταθμοί φόρτισης 2021
Ανίκανη να πετύχει τον στόχο της για απαγόρευση των πωλήσεων συμβατικών μοντέλων στο έδαφος της έως το 2030 παρουσιάζεται η Μ. Βρετανία.

Η Μ. Βρετανία έχει θέσει τον φιλόδοξο στόχο να απαγορεύσει την πώληση συμβατικών αυτοκινήτων σε λιγότερο από μια 10ετία, η αγορά ωστόσο δεν δείχνει να έχει τον ρυθμό υιοθέτησης ηλεκτρικών μοντέλων που απαιτείται για να επιτευχθεί ο τελευταίος.

Διαβάστε επίσης: Ελληνική έρευνα – Τι εκφράζουν οι πινακίδες “ματαιοδοξίας” για τη συμπεριφορά των ιδιοκτητών; 

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η βρετανική πλατφόρμα πώλησης καινούριων και μεταχειρισμένων οχημάτων Auto Trader, η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη βρετανική αγορά είναι χαμηλότερη από αυτή που χρειάζεται για να επιτευχθούν οι στόχοι της βρετανικής κυβέρνησης, ώστε να απαγορευτεί η πώληση των συμβατικών μοντέλων. Σε ανακοίνωση της η πλατφόρμα αναφέρει πως για το 2021 οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών μοντέλων θα πρέπει να αναλογούν στο 11% επί του συνόλου, ενώ μέχρι στιγμής αυτές βρίσκονται στο 8,4%. Παράλληλα το 2026, περισσότερα από ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλούνται (το 54%) θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά.

Οι αναλυτές της Auto Trader παρατήρησαν σημαντική αύξηση στο ενδιαφέρουν που δείχνουν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας της για την αγορά ηλεκτρικού μοντέλου σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες. Χαρακτηριστικά αναφέρουν ότι περίπου ένας στους επτά επισκέπτες (14,3%) τον περασμένο Αύγουστο έδειξε ενδιαφέρον για την αγορά ηλεκτρικού, όταν η “ζήτηση” τον ίδιο μήνα του 2020 ήταν μόλις 3,8%. Ωστόσο τονίζουν πως το ενδιαφέρον για τρεις στους τέσσερις από αυτούς τους επισκέπτες είναι στην πραγματικότητα χαμηλό.

Mercedes EQ ηλεκτρικό BEV μ. βρετανία

Ένας από τους βασικούς λόγους, σύμφωνα με την Auto Trader, είναι η διαφορά στην τιμή των νέων ηλεκτρικών μοντέλων, η οποία εξακολουθεί να είναι υψηλή, σε σχέση με τα χρήματα που επιθυμούν να ξοδέψουν όσοι επισκέπτονται την ιστοσελίδα της. Αυτό παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα που είναι διαθέσιμα στους Βρετανούς έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί τους τελευταίους 12 μήνες, φτάνοντας από τα 20 στα 58. Για παράδειγμα, το 25% των επισκεπτών επιθυμούν να αγοράσουν ένα μοντέλο έχοντας στην ηλεκτρονική τους “τσέπη” ένα ποσό περί τα 23.500 ευρώ, τη στιγμή που μόλις τέσσερα διαθέσιμα μοντέλα στη βρετανική αγορά πληρούν αυτό το κριτήριο.

Παράλληλα, οι διαφορές στην τιμή μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρικών μοντέλων ίδιας κατηγορίας και “προδιαγραφών” είναι τεράστιες, με τα καινούρια ηλεκτρικά που απευθύνονται στο ίδιο κοινό να έχουν υψηλότερες τιμές έως και 75% έναντι των συμβατικών ανταγωνιστών τους. Το συγκεκριμένο νούμερο αφορά στην κατηγορία των hatchback, ενώ για ένα δημοφιλές SUV, η διαφορά στην τιμή μεταξύ συμβατικού “περιορίζεται” στο 25%.

Διαβάστε επίσης – Έρευνα: Αυτές είναι οι πιο αξιόπιστες μάρκες για το 2021

Οι διαφορές, αν και μικρότερες, είναι μεγάλες και στα μεταχειρισμένα, με τα συμβατικά και ηλεκτρικά hathback να έχουν μια μεταξύ τους διαφορά της τάξης του 27%, που ανεβαίνει στο 39% αν ληφθούν υπόψη και οι επιλογές της premium κατηγορίας.

Για να επιτευχθούν οι στόχοι, η Auto Trader πιστεύει ότι η βρετανική κυβέρνηση πρέπει να δώσει ακόμη πιο ελκυστικά οικονομικά κίνητρα στο κοινό, με το 44% να δίνει μεγάλη σημασία σε αυτά. Παράλληλα θα πρέπει να αυξηθούν σημαντικά και οι σταθμοί φόρτισης στο Ηνωμένοι Βασίλειο, οι οποίοι βρίσκονται αυτή τη στιγμή κοντά στους 25.000 σε όλη την επικράτεια και θα πρέπει να φτάσουν τουλάχιστον στο… δεκαπλάσιο για να μειωθεί το άγχος της αυτονομίας που “κουβαλούν” μαζί τους τα ηλεκτρικά. Τέλος, σύμφωνα με την Auto Trader, σημαντικό ρόλο θα παίξει και η σωστή ενημέρωση του κοινού, ειδικά με το συνολικό κόστος αγοράς και χρήσης ενός ηλεκτρικού σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;