Lotus Europa: Το αλλόκοτο αυτοκίνητο που δεν του περίσσευε… γραμμάριο!

Lotus Europa 1966
Το «δόγμα Chapman» πρόσταζε να μην υπάρχει ούτε ένα γραμμάριο περιττού βάρους στα αυτοκίνητα της Lotus. Η Europa συμμορφωνόταν πλήρως!

Το 1966 o Colin Chapman μεσουρανούσε στη Formula 1, καθώς τα αυτοκίνητα που σχεδίαζε για τη δική του ομάδα, την περίφημη Team Lotus, ήταν γρήγορα, ευέλικτα, απείρως πιο εξελιγμένα ως προς την αεροδυναμική από κάθε αντίπαλο και οπωσδήποτε, πανάλαφρα.

Με την ίδια φιλοσοφία ο δαιμόνιος – και απίθανα χαρισματικός – Colin Chapman προσέγγισε τα αυτοκίνητα παραγωγής. Η Lotus Europa εμφανίστηκε το 1966 και προσέλκυσε αμέσως τεράστιο ενδιαφέρον, κυρίως λόγω του αλλόκοτου σχήματός της. Σαν Κένταυρος, το εμπρός μέρος της παρέπεμπε σε σούπερ σπορ, ενώ το πίσω σε ημιφορτηγό.

Σε κάθε περίπτωση, η Europa δεν έμοιαζε με κανένα άλλο μοντέλο της εποχής της. Ωστόσο, η μεγάλη καινοτομία δεν ήταν άμεσα ορατή, καθώς αφορούσε την τοποθέτηση του κινητήρα στη μέση – ή εμπρός από τον πίσω άξονα. 

Τα πάντα πάνω στην Europa ήταν μινιμαλιστικά, ώστε να ικανοποιούν την εμμονή του Chapman με την ελαφρότητα. Το σασί ήταν ένας κύβος από χαλύβδινες ράβδους, πάνω στον οποίο προσαρμοζόταν ο κινητήρας αλλά και το αμάξωμα από fiberglass. Παρ’ ότι η Lotus είχε παράδοση συνεργασίας με τη Ford (Cosworth), για την Europa προτιμήθηκε ένας κινητήρας της Renault, από το μοντέλο 16, με χωρητικότητα 1.470 κ.εκ. και απόδοση 63 ίππων.

Βέβαια, οι τεχνικοί της Lotus χρειάστηκε να γυρίσουν ανάποδα το σύνολο κινητήρα – μετάδοσης, καθώς το Renault 16 ήταν προσθιοκίνητο, ενώ η Lotus Europa πισωκίνητη. Θα έλεγε κάποιος ότι μια τόσο χαμηλή ιπποδύναμη ήταν αταίριαστη για ένα αυτοκίνητο με την εμφάνιση και τις σπορτίφ προσδοκίες που καλλιεργούσε. Το μυστικό της Europa, όμως, ήταν το βάρος: με μόλις 710 κιλά κατά το μέγιστο, το πνευματικό τέκνο του Colin Chapman ήταν ικανό για (μικρά) θαύματα!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;