Lincoln Special Speedster Model 40

Αναφέρεται ως Lincoln Special Speedster Model 40 ή και συνηθέστερα ως «το σπορ πρωτότυπο του Edsel Ford». Υπό οποιαδήποτε ονομασία, όμως, η γοητεία της είναι απλώς εκτυφλωτική.

Το 1958, ένας άντρας ονόματι John Pallasch, που υπηρετούσε στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, αγόρασε ένα παράξενο μακρυμούτσουνο ανοιχτό διθέσιο αυτοκίνητο. Έδωσε γι’ αυτό 603 δολάρια, πριν όμως χορτάσει τις ηδονικές βόλτες με το εντυπωσιακό του όχημα στην περιοχή της Φλόριντα, ο Palasch έφυγε για το Βιετνάμ.

Μισό αιώνα αργότερα, το 2008, το ίδιο όχημα πουλήθηκε σε δημοπρασία σπάνιων και πολυτελών αυτοκινήτων αντί 1.760.000 δολαρίων. Η σημερινή του τιμή είναι ακόμη υψηλότερη, μολονότι δεν προβλέπεται να πουληθεί ποτέ, καθώς αναπαύεται στο μουσείο της οικογένειας Ford. Εκεί ανήκει το Model 40 Special Speedster του 1934, ένα κατά κυριολεξία μοναδικό τετράτροχο, το οποίο εμπνεύστηκε, παρήγγειλε και οδήγησε ο γιος του θρυλικού Henry Ford, ο φιλάρεσκος και ευαίσθητος Edsel.

Το σχήμα του Special Speedster θυμίζει σύμπλεγμα ταχύπλοου σκάφους με αυτοκίνητο και αυτό δεν είναι διόλου τυχαίο, καθώς ο άνθρωπος που περί το μέσον της δεκαετίας του ’30 είχε αναλάβει να δώσει σχήμα στο όνειρο του Edsel Ford προηγουμένως ήταν σχεδιαστής σκαφών. Το μικρό κεκλιμένο παρμπρίζ, η ουρά καθώς και δεκάδες λεπτομέρειες του υπέροχου Special Speedster τονίζουν το πόσο ταλαντούχος ήταν ο Eugene T. «Bob» Gregorie.

Σε αυτόν ανέθεσε ο Edsel να κατασκευάσει ένα «ευρωπαϊκό» σπορ αυτοκίνητο και ο Gregorie κατ’ αρχάς παρουσίασε μια βερσιόν την οποία το αφεντικό βρήκε υπερβολικά συντηρητική. Σαν να περίμενε αυτό το σχόλιο για να εφαρμόσει τις πιο τολμηρές του ιδέες, ο Bob πήρε ένα σασί από τα Ford παραγωγής, το μάκρυνε ελαφρώς και τοποθέτησε πολύ πίσω τις δύο θέσεις με τα χειριστήρια.

Χρησιμοποιήθηκε αεροπορικό αλουμίνιο για το αμάξωμα και οτιδήποτε περιττό απλώς αποβλήθηκε από το σώμα του Special Speedster. Με τα 75 άλογα του αρχικού V8, ήταν γρήγορο, αλλά όχι όσο θα του ταίριαζε. Η κατάσταση βελτιώθηκε αισθητά αργότερα, όταν στη θέση του τοποθετήθηκε ένας τετράλιτρος, επίσης V8 της Mercury, με 100 ίππους. Και τότε το Speedster δικαίωσε, επιτέλους, το όνομά του.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;