Lada: Τι απέγινε η ρώσικη μάρκα στην Ελλάδα;

Lada Hellas
Βλέποντας την ιστορική έκθεση της Lada στην Λ. Αθηνών, αναρωτηθήκαμε τι πραγματικά συνέβη και η Lada σταμάτησε να δραστηριοποιείται στην χώρα μας.

Αυτό το ερειπωμένο κτήριο, το κτήριο φάντασμα, ήταν και η αφορμή να ξεκινήσουμε την έρευνά μας, για να δούμε πως τελικά κατέληξε η Lada, μια συμπαθής μάρκα στην χώρα μας, στην ανυπαρξία.

Η Lada μεσουράνησε στην Ελλάδα μέχρι και την δεκαετία του ’90. Αρκετά μοντέλα της σημείωσαν ικανοποιητική εμπορική πορεία, κυρίως λόγω του χαμηλού κόστους κτήσης και χρήσης καθώς και της αξιοπιστίας τους. Δεν είναι τυχαίο πως ακόμη και σήμερα κυκλοφορούν αρκετά Niva που μνημονεύονται για την αντοχή τους και τις εκτός δρόμου ικανότητές τους.

Δυστυχώς όμως για την ρωσική μάρκα, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλά στην χώρα μας αλλά και στην υπόλοιπη αγορά της Ευρώπης. Βλέπετε η γηραιά Ήπειρος θέσπισε νέους, αυστηρούς νόμους σχετικά με τις προδιαγραφές ρύπων των αυτοκινήτων, κάτι που ουσιαστικά οδήγησε σταδιακά στην πόρτα της εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Lada. Φυσικά αυτό επηρέασε και την χώρα μας, η οποία στα τέλη του 2010 αποφάσισε να υιοθετήσει ένα νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας, το οποίο υπολόγιζε τα ετήσια τέλη σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων και όχι με τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα, όπως συνέβαινε μέχρι τότε.

Τα μοντέλα της Lada έμοιαζαν να αδιαφορούν απέναντι σε όλες αυτές τις εξελίξεις και υπήρχε λογική πίσω από αυτή την στάση της μάρκας. Η Lada ουσιαστικά ποτέ δεν νοιάστηκε πραγματικά για τις εξαγωγές της. Οι πωλήσεις τις είναι τέτοιες στην Ρωσία που είναι αρκετές για την επιβίωσή της, ενώ η παραγωγή του εργοστασίου, σύμφωνα με όσα μάθαμε από έγκυρη πηγή, είναι προπωλημένη σε βάθος πενταετίας. Ενδεικτικό είναι πως για το πρώτο εξάμηνο του 2021 η Lada σημείωσε ρεκόρ δεκαετίας με 215.448 πωλήσεις, από τις οποίες οι 200.219 ήταν αποκλειστικά στην αγορά της Ρωσίας, στην οποία είναι πρώτη με μερίδιο αγοράς 23%.

Βέβαια, δεν ήταν μόνο οι εκπομπές ρύπων που έδειξαν την πόρτα της εξόδου από την ευρωπαϊκή ένωση στη Lada ή τα ασύμφορα ετήσια τέλη κυκλοφορίας στην χώρα μας που δυσχέραιναν όλο και περισσότερο τις πωλήσεις. Ήταν και η παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων. Βλέπετε, το 1996 άρχισε τις πρώτες δοκιμές ο Euro NCAP (ανεξάρτητος οργανισμός ασφάλειας), ο οποίος από τότε έως και σήμερα δεν έχει δοκιμάσει ούτε ένα Lada. Οι Ρώσοι δεν έστειλαν ποτέ ένα αυτοκίνητό τους στις δοκιμές του Euro NCAP, ακόμη και όταν η μάρκα δραστηριοποιούνταν στην ευρωπαϊκή αγορά.

Κάπως έτσι και παρά το γεγονός πως σύμφωνα με όσα πληροφορηθήκαμε, περίπου 150.000 αυτοκίνητα Lada έκαναν… τις βόλτες τους στην χώρα μας, το κτήριο της Λ. Αθηνών παρήκμασε, εγκαταλείφθηκε, αφέθηκε στην μοίρα του και έγινε… φάντασμα. Μάλιστα πλέον δεν ανήκει καν στη Lada Hellas σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας, καθώς έχει αλλάξει χέρια εδώ και κάποια χρονικό διάστημα και μόνο η επιγραφή έμεινε να θυμίζει πως στο παρελθόν εκεί στεγάζονταν τα μοντέλα της ρωσικής μάρκας.

Όσον αφορά στα σενάρια επιστροφής της Lada στην Ελλάδα με επίσημη αντιπροσώπευση (και όχι με ανεξάρτητες εισαγωγές), αυτά ανήκουν στην σφαίρα της φαντασίας. Οι Ρώσοι δεν δείχνουν να νοιάζονται για εξαγωγές (ακόμη και η Βραζιλία που ήταν μεγάλη αγορά για τη Lada φαίνεται να έχει χαθεί) και τα μοντέλα της Lada δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να ακολουθήσουν τους ρυθμούς εξέλιξης της ευρωπαϊκής αγοράς. Μιας αγοράς που εξηλεκτρίζεται με ταχείς ρυθμούς… (διαβάστε εδώ για την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για κατάργηση των θερμικών κινητήρων μέχρι το 2035)

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;