Κατασκευαστές: Η Ε.Ε. κωλυσιεργεί και απειλεί τα ηλεκτρικά

Mercedes EQ ηλεκτρικά
Ταχύτερους ρυθμούς εγκατάστασης δημόσιων σταθμών φόρτισης σε όλη την Ε.Ε. επιθυμούν να δουν οι κατασκευαστές γιατί αλλιώς απειλείται το μέλλον των ηλεκτρικών.

Κατασκευαστές, περιβαλλοντολόγοι αλλά και ομάδες καταναλωτών ζητούν από την Ε.Ε. να θέσει νέους φιλόδοξους στόχους για τουλάχιστον ένα εκατ. δημόσιους σταθμούς φόρτισης έως το 2024 σε όλη την Ένωση.

Συγκεκριμένα σε κοινή επιστολή που έστειλαν στην Ε.Ε. ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (European Automobile Manufacturers’ Association -ACEA), η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Transport & Environment -T&E) και η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (European Consumer Organisation -BEUC) ζητούν από τους ιθύνοντες να θέσουν νέους και πιο φιλόδοξους στόχους αναφορικά με τους δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε κάθε χώρα μέλος που θα πρέπει να φτάσουν συνολικά το ένα εκατ. έως το 2024 και τα τρία εκατ. έως το 2029.

Σύμφωνα με την επιστολή οι νέοι φιλόδοξοι στόχοι που θα πρέπει να τεθούν α δώσουν επίσης ένα μήνυμα στο κοινό της Ε.Ε. πως η Ένωση κάνει αυτά που χρειάζονται να γίνουν ώστε να υποστηρίξει τις ολοένα και αυξανόμενες πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων στη Γηραιά Ήπειρο. Υπό αυτή την προσέγγιση θα δημιουργηθούν παράλληλα και ένα εκατ. νέες θέσεις εργασίας σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο, ενώ διασφαλιστεί και η σωστή ανάπτυξη των υποδομών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

“Αν είμαστε σοβαροί αναφορικά με την αλλαγή του κλίματος τότε θα πρέπει να πάμε στα ηλεκτρικά γρήγορα. Για να επιταχύνουμε τη μετάβαση χρειαζόμαστε εύκολα προσβάσιμα σημεία φόρτισης όχι μόνο στη Νορβηγία και την Ολλανδία αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι στόχοι για σταθμούς φόρτισης ανά χώρα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να το κάνουμε αυτό πραγματικότητα και η Κομισιόν θα πρέπει να σταματήσει να κωλυσιεργεί.”, δήλωσε σχετικά ο William Todts, εκτελεστικός διευθυντής του T&E.

Από την πλευρά του ACEA, ο πρόεδρος του και διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε: “Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές οδηγούν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και κυριολεκτικά ξεπερνούν ο ένας τον άλλον στην παρουσίαση νέων ηλεκτρικών μοντέλων. Αλλά η επιτυχία αυτής της τεράστιας προσπάθειας απειλείται σοβαρά από την καθυστερημένη ανάπτυξη υποδομών φόρτισης στην Ε.Ε. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρειάζεται να λάβει δράση γρήγορα και να θέση δεσμευτικούς στόχους για την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης στα κράτη-μέλη. Αλλιώς ακόμη και οι τρέχοντες στόχοι μείωσης των εκπομπών για την καταπολέμηση της αλλαγής του κλίματος βρίσκονται σε κίνδυνο. Επιπρόσθετα των δημόσιων σταθμών φόρτισης, πρέπει να εστιάσουμε με μεγαλύτερη ένταση στην φόρτιση στο τόπο εργασίας αλλά και την οικιακή φόρτιση.”

Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι το ίδιο εύκολη με τον ανεφοδιασμό ενός συμβατικού. Οι επαρκείς και εύκολα προσβάσιμες υποδομές είναι ο δρόμος που θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών αλλά και τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτοί που χαράζουν πολιτική θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους και τις πρακτικές προεκτάσεις…”, δήλωσε η γενική διευθύντρια της BEUC.

Ανάμεσα σε αυτά που ζητούν οι κατασκευαστές και οι οργανώσεις είναι η αύξηση των σταθμών φόρτισης σε κάθε χώρα ανάλογα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε., αλλά και η αντιμετώπιση των αναγκών των καταναλωτών που δεν περιορισμένη ή και καθόλου πρόσβαση σε ιδιωτικούς σταθμούς φόρτισης. Λόγος γίνεται ακόμη και για σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου που θα πρέπει να φτάσουν στους 1.000 στην Ε.Ε. έως και το 2029.

Οι κατασκευαστές φαίνεται να έχουν σε αυτό το σημείο το δίκιο με το μέρος τους καθώς όπως γνωρίζουμε η πρωτοφανής αλλαγή που πραγματοποιείται στον κόσμο των τεσσάρων τροχών έχει ήδη ξεκινήσει και αυτοί ήδη επενδύουν δισ. ευρώ για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους. Περιμένουν κάτι ανάλογο και από την Ε.Ε. Αν οι πολίτες της Ε.Ε. δεν ξεκινήσουν να υιοθετούν τα ηλεκτρικά με ταχύτερο ρυθμό τότε η επένδυση τους, που γίνεται και λόγω των πιέσεων που δέχονται οι θερμικοί κινητήρες για τους ρύπους που παράγουν, μπορεί να αποβει μοιραία για αρκετούς από αυτούς.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;