Η Jaguar XK120 εκσυγχρονίζεται και φτάνει στους 340 ίππους

Jaguar XK120 restomod βελτίωση Jaguar 2022
Το restomoding είναι η νέα τάση στα κλασικά αυτοκίνητα και τελευταίο μοντέλο που δέχεται τις περιποιήσεις από έναν βελτιωτή είναι η αειθαλής Jaguar XK120.

Η Thornley Kelham είναι μια βρετανική εταιρεία που εξειδικεύεται στις αναπαλαιώσεις τα τελευταία 14 χρόνια. Αυτή η επαφή με τα 4τροχα αριστουργήματα του παρελθόντος οδήγησε τους Βρετανούς στο επόμενο βήμα που τείνει να γίνει τάση στον κόσμο των κλασικών και δεν είναι άλλο από τη διεξοδική τους βελτίωση σε όλους τους τομείς ώστε να έρθουν πιο κοντά στα πρότυπα του 21ου αιώνα και να γίνουν παράλληλα πιο χρηστικά στην καθημερινή χρήση. Η βρετανική εταιρεία μας παρουσιάζει λοιπόν την Jaguar XK European, μια λαχταριστή restomod πρόταση που βασίζεται στην XK120, αλλά με τόσες αλλαγές -που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά- θα μπορούσε να είναι και ένα νέο μοντέλο.

Διαβάστε επίσης – Jaguar XJ-220: Ένδοξο αυτοκίνητο με… άδοξο τέλος! 

Με τη συνεισφορά του σχεδιαστή της McLaren P1, Paul Howse, η βρετανική εταιρεία ανασχεδίασε ολόκληρο το αμάξωμα της XK με το καινούριο να είναι κατασκευασμένο στο χέρι από αλουμίνιο και να ξεχωρίζει από το προηγούμενο από το ελαφρώς μεγαλύτερο πλάτος του αλλά και από την οροφή που είναι πιο χαμηλή σε σχέση με το αυθεντικό κατά 635 ολόκληρα χιλιοστά και δίνει στην Jaguar XK European ένα σαφώς πιο αεροδυναμικό προφίλ και μία πιο αρμονική εμφάνιση.

Οι επόμενες σημαντικές αλλαγές αφορούν τον εν σειρά εξακύλινδρο κινητήρα της XK που έχει ανεβάσει την απόδοση του πραγματικά σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Το αλουμινένιο μοτέρ έχει υπερκυβιστεί στα 3,8 λίτρα και αυτό σε συνδυασμό με το σύστημα ψεκασμού που έχει πάρει τη θέση των καρμπυρατέρ, τα νέα πιστόνια και μπιέλες και τους νέους εκκεντροφόρους -αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα ψύξης- έχουν ανεβάσει την απόδοση από τους 160-220 ίππους της αυθεντικής, στους 340 ίππους. Για να φτάνει η δύναμη στους πίσω τροχούς χωρίς απρόοπτα ανασχεδιασμένο και ενισχυμένο είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων.

Διαβάστε επίσης – Jaguar XK 150 Bertone: Επίδειξη καλλιτεχνικής έμπνευσης και… ξιπασιάς (+video)

Φυσικά με τόσο μεγάλη αύξηση στην ιπποδύναμη δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι αλλαγές στην ανάρτηση της XK European αλλά και στο σύστημα πέδησης. Η βελτίωση στην ανάρτηση δεν σταμάτησε μόνο στην αντικατάσταση των ελατηρίων και αμορτισέρ αφού πλέον υπάρχουν διπλά ψαλίδια στο εμπρός μέρος, ενώ οι σούστες του πίσω άξονα -φέρει πλέον και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης- έχουν πάρει την… άγουσα τα αποδυτήρια. Τα αμορτισέρ και τα ελατήρια προέρχονται από τις Bilstein και Eibach αντίστοιχα, ενώ τα αεριζόμενα δισκόφρενά σε κάθε τροχό συνδυάζονται με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων.

Από το “μενού” δεν λείπουν ούτε οι σύγχρονες ανέσεις αφού στον εξοπλισμό της διασκευασμένης Jaguar έχουν προστεθεί ηλεκτρικά παράθυρα, υποβοήθηση στο τιμόνι και συνδεσιμότητα μέσω bluetooth για το νέο σύστημα ψυχαγωγίας, ενώ και ολόκληρο το εσωτερικό έχει ανασχεδιαστεί με το ταμπλό να φιλοξενεί πλέον νέα ηλεκτρονικά όργανα στη θέση των παλιότερων μηχανικών και την καμπίνα να φέρει νέα δέρματα της Connolly.

Το κόστος για να κάνει κάποιος δική του μια Jaguar XK European ξεκινά από τα 664.000 ευρώ χωρίς να υπολογίζονται σε αυτά η τιμή μιας XK120, αλλά ούτε και οι προσωπικές “πινελιές” που θα ήθελε να προσθέσει ο ενδιαφερόμενος. Να σημειωθεί ότι η Thornley Kelham δεν θα σταματήσει στην εκθαμβωτική Jaguar που βλέπετε στις οθόνες σας και σκοπεύει να δημιουργήσει restomod κατασκευές και για άλλα ιδιαίτερα δημοφιλή κλασικά αυτοκίνητα που προέρχονται από άλλους κατασκευαστές.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;