Η Benetton Β190 ήταν προπομπός και μαχητής

Καθώς προετοιμαζόταν για τις μέρες θριάμβου που θα ακολουθούσαν, το 1990 η Benetton έριχνε στη μάχη την Β190. Ο Nelson Piquet την εκτίμησε δεόντως

Θα ήταν αξιομνημόνευτο το συγκεκριμένο μονοθέσιο της Benetton ούτως ή άλλως, και όχι μόνο διότι ήταν το τελευταίο πριν από την «εποχή Schumacher.

Η Β190 ήταν αυτή που έδωσε στον Nelson Piquet, στη δύση της καριέρας του και ήδη τρις παγκόσμιο πρωταθλητή, τη δυνατότητα να κατακτήσει τις δύο προτελευταίες νίκες του σε Grand Prix.

Διαβάστε επίσης: Jigger – Στεφανής: Μια γρήγορη ιστορία με την Lancia Delta Integral

Επίσης, μια BenettonFord B190 οδηγούσε ο αξιαγάπητος Alessandro Nanini, έως τη στιγμή που η πολλά υποσχόμενη σταδιοδρομία του στην F1 διακόπηκε βίαια από ένα φριχτό ατύχημα. Ο γοητευτικός, μανιώδης καπνιστής αλλά και γρήγορος Sandro, από εκείνη την καταραμένη ημέρα του 1990, όταν έπεσε το ελικόπτερο στο οποίο επέβαινε, ζει κατ’ ουσίαν με ενάμιση χέρι. Το δεξί του άνω άκρο επανασυγκολλήθηκε ύστερα από 11ωρη μικροχειρουργική επέμβαση και ανέκτησε συν τω χρόνω μερική κινητικότητα. Σε πρώτη φάση, όμως, είχε ακρωτηριαστεί.

Δείτε επίσης: Talbot – Sunbeam 90: Με 70 ίππους στο Μόντε Κάρλο

Πάντως, η BenettonFord B190 ήταν ένα λίαν αξιόλογο μονοθέσιο, σχεδιασμένο από τους Rory Byrne και John Barnard, δύο εκ των κορυφαίων τεχνικών εγκεφάλων της Formula 1. Ως προς τον κινητήρα, χρησιμοποιούσε τον αξιόπιστο HBA4 της Ford, όπως πάντα περιποιημένο από την Cosworth.

O εν λόγω ατμοσφαιρικός V8 απέδιδε περί τους 650 ίππους και η χαμηλή κατανάλωσή του ήταν ικανό αντιστάθμισμα για το σχετικό έλλειμμα ισχύος. Παρά την κυριαρχία της McLarenHonda από το 1988 και εξής, η Benetton ήταν μία από τις αξιόμαχες ομάδες, εξού και ο Piquet, μια αληθινή «αλεπού» των αγώνων – και βεβαίως μία από τις πιο αμφιλεγόμενες και περίπλοκες προσωπικότητες στην ιστορία της Formula 1 – κατάφερνε να αξιοποιεί κάθε ευκαιρία.

Ο Βραζιλιάνος νίκησε στην Ιαπωνία, σε εκείνο τον διαβόητο αγώνα όπου ο Senna εμβόλισε τον Prost στην πρώτη στροφή της Suzuka. Μάλιστα, η Benetton έκανε τότε το 1-2, καθώς ο Piquet τερμάτισε εμπρός από τον άλλο Βραζιλιάνο και προσωπικό του φίλο, τον Roberto Moreno.

Ήταν η πρώτη νίκη του Piquet ύστερα από τρία χρόνια. Θα ακολουθούσαν άλλες δύο – πριν την τελευταία υπόκλιση ενός εντελώς αλλόκοτου σπόρτσμαν και πλεϊμπόι.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;