H ξεχωριστή Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II “τριαντάρισε”!

Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II
Μια από τις πιο "τσαμπουκαλεμένες" Mercedes που έχουμε δει ποτέ, η 190 E 2.5-16 Evolution II συμπλήρωσε 30 χρόνια από το ντεμπούτο της.

Αν μη τι άλλο η παρουσίαση της περιορισμένης παραγωγής Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II κατάφερε να αλλάξει ακόμη περισσότερο την εικόνα του κοινού για το γερμανικό σεντάν που πέταξε τη γραβάτα του και έβαλε τα γάντια του box για να ανταγωνιστεί στα ίσια του υπόλοιπους κατασκευαστές που αγωνίζονταν τότε στο γερμανικό πρωτάθλημα τουρισμού (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft -DTM).

H Evolution II παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης τον Μάρτιο του 1990 παίρνοντας τη θέση της πρώτης EVO και ο περιορισμένος αριθμός παραγωγής των 502 μονάδων που ήταν απαραίτητος για να συμμετέχει το αυτοκίνητο στο DTM, είχε ήδη προπωληθεί…

Η εξέλιξη του 4κύλινδρου 16βάλβιδου κινητήρα ανέβασε την ισχύ στους 235 ίππους από του 195 της EVO I με πολλή δουλειά στα επί μέρους μηχανικά μέρη. Η δουλειά αυτή οδήγησε στην ασφαλή αύξηση του ορίου περιστροφής στις 7.700 που έγινε εφικτό χάρη στην ακόμη πιο μικρή διαδρομή των εμβόλων που μεγάλωσαν παράλληλα τη διάμετρο τους. Αυτή φυσικά ήταν μια από τις πολλές αλλαγές που δέχτηκε το μοτέρ, το οποίο έφερε παράλληλα και δύο καταλύτες στην εξάτμιση του για πρώτη φορά. Σύμφωνα με την Mercedes αυτός ήταν ο τελευταίος κινητήρας που εξελίχθηκε από την ίδια αφού από εκεί και πέρα όλα τα μοντέλα της που συμμετείχαν στο DTM έφεραν κινητήρες με τις περιποιήσεις της AMG που δεν άνηκε ακόμη στην γερμανική εταιρία.

Αυτό που κάνει την EVO II να ξεχωρίζει από την προηγούμενη είναι όπως βλέπετε και εσείς το μέγεθος της νέας πίσω αεροτομής που ήταν και ρυθμιζόμενη, όπως ρυθμιζόμενα ήταν και τα σπόιλερ τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω προφυλακτήρα. Το αμάξωμα έφερε παράλληλα ενισχύσεις αλλά και τροχούς 17 ιντσών, κάτω από “πρησμένους θόλους” που θεωρούνταν αρκετά μεγάλοι εκείνη την εποχή: η Mercedes τους ήθελε και για το γερμανικό πρωτάθλημα που συνέχιζε να ανεβαίνει σε δημοτικότητα σε όλη την Ευρώπη. Η Mercedes αναφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δευτερόλεπτα και τελική 250 χλμ./ώρα!

Η 190 E 2.5-16 Evolution II ξεκίνησε τη σεζόν με στιλ και νίκη σύντομα μετά την έναρξη του πρωταθλήματος ενώ την επόμενη χρονιά κατέκτησε την 2η θέση στη βαθμολογία και στέφθηκε πρωταθλήτρια το 1992 με οδηγό τον Klaus Ludwig, ενώ και στις δύο επόμενες θέσεις βρέθηκαν δύο ακόμη EVO II κάνοντας έτσι το 1-2-3.

Ο Τύπος της εποχής είχε πράλληλα μόνο καλά λόγια να πει για αυτό το σπάνιο και άκρως συλλεκτικό μοντέλο των Γερμάνων σήμερα κάνοντας λόγο για ρυθμίσιμη συμπεριφορά στο όριο και πολύ καλό επίπεδο ελέγχου στην υποστροφή και φυσικά την υπερστροφή χωρίς να θυσιάζονται τα επίπεδα άνεσης.

Happy Birthday λοιπόν Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II! Θαυμάστε τη στην gallery που ακολουθεί.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;