General Motors EV1: Με το χέρι στην πρίζα

Ελάχιστα μοντέλα στην (εναλλακτική) ιστορία της αυτοκίνησης έχουν προκαλέσει τόσο θόρυβο όσο το ηλεκτρικό EV1. Η ζωή του ήταν σύντομη, η δόξα του όμως μεγάλη και διαρκής.

Το 2003, όταν πια η παραγωγή του είχε πλέον διακοπεί οριστικά και τα περισσότερα από τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν είχαν παραδοθεί σε διαλυτήριο αυτοκινήτων, ένας δημοσιογράφος των «Los Angeles Times» θέλησε να ανοίξει από την αρχή τον φάκελο «EV1». Κατέθεσε, λοιπόν, αίτημα στην κατασκευάστρια εταιρεία, την General Motors, να του παραχωρήσει ένα EV1 υπό μορφήν μακροχρόνιας μίσθωσης. Η απάντηση που έλαβε ο ρεπόρτερ από την GM ήταν ανεπανάληπτη: «Με μεγάλη μας χαρά θα σας υποδεχόμασταν στον κατάλογο αναμονής. Θα είστε ένας από τους υπόλοιπους – επιτρέψτε μας να μην σας αποκαλύψουμε το ακριβές πλήθος τους – υποψήφιους οδηγούς του EV1. Στον κατάλογο αυτόν θα παραμείνετε επί ένα απροσδιόριστο χρονικό διάστημα. Παρ’ όλ’ αυτά, παρακαλούμε να έχετε υπόψη σας ότι οι πιθανότητες να πάρετε ένα από τα αυτοκίνητά μας είναι μικρή».

Τι ακριβώς είχε συμβεί; Η General Motors δημιούργησε και κατόπιν στραγγάλισε με τα ίδια της τα χέρια ένα από τα πιο σημαντικά τετράτροχα «τέκνα» της. Πρωτοποριακό σε κάθε τομέα της κατασκευής του όταν άρχισε να παράγεται σε περιορισμένο αριθμό το 1996, το EV1 ήταν ουσιαστικά το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να διατεθεί στο αγοραστικό κοινό. Η επανάσταση που ευαγγελιζόταν ήταν τόσο μεγάλη, ώστε η GM αποφάσισε να μην το βαπτίσει σαν μέλος κάποιας από τις μάρκες του κολοσσιαίου ομίλου εταιρειών. Αντιθέτως, το EV1 έφερε απευθείας το όνομα της μητρικής βιομηχανίας, της General Motors.

Κατασκευάστηκαν 1.117 οχήματα και πολλά από αυτά δόθηκαν σε απλούς, καθημερινούς οδηγούς σε διάφορες πολιτείες των ΗΠΑ, στο πλαίσιο μιας μακράς διαρκείας δοκιμής σε πραγματικές συνθήκες. Όμως, η GM φάνηκε ότι δεν είχε η ίδια πειστεί από την τολμηρή καινοτομία και σύντομα πήρε πίσω τα EV1. Με εξαίρεση μερικές δεκάδες που δόθηκαν σε μουσεία (αλλά χωρίς κινητήρα), όλα τα υπόλοιπα έγιναν παλιοσίδερα. Το γεγονός αυτό έκανε έξαλλους πολλούς φανατικούς φίλους του EV1, οι οποίοι από τον Φεβρουάριο του 2002 παρακαλούν και απειλούν. Αλλά η GM κωφεύει, αρνούμενη να αναστήσει το ηλεκτρικό της όνειρο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;