Formula E: Πρωτάθλημα από το μέλλον

Με την αυτοκίνηση να κατευθύνεται ολοένα και περισσότερο προς την ηλεκτροκίνηση, το Πρωτάθλημα Formula E με ηλεκτρικά μονοθέσια δείχνει το δρόμο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της επόμενης ημέρας

Οι αγώνες αυτοκινήτου αποτελούν για δεκαετίες ένα από τα πιο συναρπαστικά σπορ, προσελκύοντας εκατομμύρια θεατές ανά την υφήλιο. Εκτός από το θέαμα και τη δημοσιότητα που προσφέρουν, είναι μια ιδανική πλατφόρμα ώστε οι κατασκευαστές να αναδείξουν τις τεχνολογικές εξελίξεις που θα περάσουν σε λίγα χρόνια στα καθημερινά αυτοκίνητα.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) και ο επικεφαλής Jean Todt αποφάσισαν το 2012, σε συνεργασία με τον Ισπανό Alejandro Agag, τη διοργάνωση ενός πρωταθλήματος ηλεκτρικών μονοθεσίων, που ονομάστηκε Formula E και πήρε το βάπτισμα του πυρός το 2014. Οι αγώνες διοργανώνονται στους δρόμους μεγάλων πόλεων του πλανήτη, όπως Νέα Υόρκη, Χονγκ Κονγκ, Παρίσι, Βερολίνο, Ρώμη, πλησιάζοντας ακόμη περισσότερο το ευρύ κοινό, αλλά και τονίζοντας τον οικολογικό χαρακτήρα του προηγμένου, τεχνολογικά, θεσμού.

Σε επίπεδο κανονισμών, τα μονοθέσια αποδίδουν περί τα 200 kW (περίπου 270 ίπποι), ενώ κατά τη διάρκεια του αγώνα οι οδηγοί έπρεπε να αλλάξουν μονοθέσιο, κάτι που δε θα ισχύει από τη νέα χρονιά, αφού οι μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες θα επιτρέπουν την ολοκλήρωση του αγώνα χωρίς αλλαγή. Όλα τα παραπάνω προσέλκυσαν τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η παρουσία των οποίων στον «μαγικό κόσμο» της Formula E αυξάνεται διαρκώς, σε βαθμό μάλιστα που δεν περίμεναν ούτε οι διοργανωτές. Μεταξύ των 10 ομάδων που διέθεταν από δύο οδηγούς η καθεμιά, φιγουράριζαν κατασκευαστές όπως Audi, Renault, BMW (μέσω της Andretti Racing), DS (μέσω της DS Virgin), Jaguar, Mahindra και Venturi, ενώ στο εγγύς μέλλον αναμένονται οι δυνατές αφίξεις των Mercedes – Benz, Porsche και Nissan.

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση στους πιλότους, αφού πολλά ονόματα που έχουμε ήδη γνωρίσει από τη Formula 1, όπως οι Nick Heidfeld, Nelson Piquet Jr., Sebastian Buemi, Jean Eric Vergne, Pierre Gasly έχουν παραταχθεί στο grid, στο οποίο από την επόμενη χρονιά θα βρίσκεται και ο Felipe Massa ως οδηγός της Venturi. Την πρώτη σεζόν, πρωταθλητής αναδείχθηκε ο Βραζιλιάνος Nelson Piquet Jr. (NextEV Team China Racing), ενώ την επόμενη χρονιά (2015 – 2016) τον τίτλο κατέκτησε ο Ελβετός Sebastien Buemi (Renault e.dams). Πέρυσι (2016 – 2017) επικράτησε ο Βραζιλιάνος Lucas Di Grassi (ABT Schaeffler Audi Sport) και στη σεζόν που μόλις τελείωσε, καθώς το πρωτάθλημα διαρκεί από Δεκέμβριο έως Ιούλιο, τιτλούχος αναδείχθηκε ο Γάλλος Jean Eric Vergne (Techeetah). Στους κατασκευαστές, ο τίτλος πέρασε φέτος στην ABT Schaeffler Audi Sport, η οποία διέκοψε την κυριαρχία της Renault e.dams που είχε κερδίσει όλα τα προηγούμενα πρωταθλήματα.

Η Season 5 της Formula E θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο και αναμένεται με ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον και συναγωνισμό, χάρη και στα εντελώς νέα μονοθέσια που ήδη βρίσκονται σε στάδιο εξέλιξης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο 12ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ABB FIA Formula E σταμάτησε το σερί συγκομιδής βαθμών των DS Automobiles και Penske Autosport....
Με την αγωνιστική ομάδα Kiro Race Co θα συνεργαστεί η Cupra για τη νέα σεζόν του παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula E με την ομάδα να...
Η DS Automobiles παρουσίασε την τρίτη γενιά του DS E-Tense FE25, λίγο πριν την έναρξη των δοκιμών της 11ης σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος ABB FIA...
Η ομάδα της Nissan Formula E αποκάλυψε τα νέα της χρώματα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E ABB καθώς προετοιμάζεται να αγωνιστεί υπό τους νέους...
Το δίδυμο με την ελληνική σημαία στην οροφή του Skoda Fabia Rally2 Evo θα πραγματοποιήσει τη δεύτερη φετινή εμφάνισή του στο θεσμό......
Tην ένταξη στο δυναμικό της Hyundai Motorsport του Γάλλου Cyril Abiteboul, ο οποίος ανέλαβε τη θέση του γενικού διευθυντή της ομάδας ανακοίνωσαν οι Κορεάτες....