Το αμιγώς ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E είναι διαθέσιμο προς παραγγελία και αγορά με τα πρώτα μοντέλα να βρίσκονται ήδη καθ’ οδόν για παράδοση στους πρώτους ιδιοκτήτες τους.
Διαβάστε επίσης: Ford Puma Gen-E – Test drive στο επίσημο δίκτυο εμπόρων της Ford
Το Puma Gen-E δίνει έρχεται να δώσει την ηλεκτρική διάσταση στο διμοφηλές μικρό SUV της Ford και εξελίσσει ακόμα περισσότερο την χαρακτηριστική εξωτερική σχεδίαση του Puma, η οποία έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του συμπαγούς crossover στη Γηραιά Ήπειρο. Η ταχεία φόρτιση καθιστά εφικτή την πραγματοποίηση μακρινών ταξιδιών, ενώ το MegaBox έχει εξελιχθεί σε GigaBox, προσφέροντας έτσι επιπλέον χώρο για τις ανάγκες των καθημερινών δραστηριοτήτων των πελατών.
Το ηλεκτρικό crossover κατασκευάζεται παράλληλα με το νέο όχημα πολλαπλών χρήσεων E-Tourneo Courier 3 και το βαν μοντέλο E-Transit Courier 4 στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford Otosan στην Craiova της Ρουμανίας, χρησιμοποιώντας ηλεκτρικές μονάδες κίνησης που παράγονται στις εγκαταστάσεις της Ford στο Halewood.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε ένα από τα δημοφιλέστερα PHEV SUVs της Ευρώπης
Την κίνηση που αναβαθμίζει τον οδηγικό χαρακτήρα του Puma παρέχει ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, το οποίο εξασφαλίζει επίσης υψηλή αποδοτικότητα 13,1 kWh/100 χλμ. Το νέο Puma Gen-E μπορεί να διανύσει έως και 376 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του, έτσι ώστε τα μακρινά ταξίδια να είναι εφικτά. Στην πόλη, η αυτονομία φτάνει έως τα 523 χλμ., γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί επαναφόρτιση για αρκετές ημέρες στο πλαίσιο των αστικών μετακινήσεων.
Με τη χρήση ταχυφορτιστή, η φόρτιση από το 10% στο 80% διαρκεί περίπου 23 λεπτά, ενώ η απρόσκοπτη επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε οχτώ δευτερόλεπτα και η ταχύτερη απόκριση του τιμονιού προσφέρουν χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στο Puma ST, αλλά σε ηλεκτρική μορφή.
Το Puma Gen-E αξιοποιεί ακόμα περισσότερο τον διαθέσιμο χώρο, χάρη στο συμπαγές σύστημα ηλεκτροκίνησης. Έτσι, ο ήδη καινοτόμος αποθηκευτικός χώρος MegaBox στο πορτμπαγκάζ του Puma έχει μετατραπεί σε GigaBox, εξασφαλίζοντας συνολική χωρητικότητα για την μεταφορά αποσκευών έως και 574 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση – δηλαδή περισσότερα από όσα είναι σε θέση να προσφέρουν σήμερα μεγαλύτερα SUV. Αυτός ο χώρος μπορεί να γεμίσει με νερό προκειμένου να διατηρούνται τα ποτά δροσερά. Στο εμπρός μέρος, ένα frunk, το οποίο έχει χωρητικότητα 43 λίτρων, αξιοποιεί ιδανικά τον χώρο που θα καταλάμβανε ο βενζινοκινητήρας, καθιστώντας τον ιδανικό για την αποθήκευση διαφόρων αξεσουάρ, τα οποία είναι προσβάσιμα ακόμα και όταν ο χώρος αποσκευών στο πίσω μέρος είναι γεμάτος.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η καθαρή και σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της Ford συνεχίζεται, με δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας να βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τον οδηγό, προκειμένου ο τελευταίος να έχει πάντα τον έλεγχο. Το infotainment τελευταίας γενιάς SYNC 4 διαθέτει σύστημα πλοήγησης που είναι συνδεδεμένο στο cloud, ενώ την ίδια στιγμή, χάρη στα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, οι εφαρμογές και οι πληροφορίες συγχρονίζονται μεταξύ των smartphone των επιβατών και του αυτοκινήτου χωρίς τη χρήση καλωδίων Το Alexa Built-in παρέχει στους οδηγούς τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν φωνητικές εντολές για να ενημερωθούν για τις ώρες λειτουργίας του αγαπημένου τους εστιατορίου ή για να προσθέτουν αντικείμενα στη λίστα με τα ψώνια τους.
Η νέα, υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα παρέχει έναν πρακτικό αποθηκευτικό χώρο, κατάλληλο για την τοποθέτηση των προσωπικών αντικειμένων που διαφορετικά θα βρίσκονταν στις τσέπες των επιβατών. Το υποβραχιόνιο είναι συρόμενο για να εξασφαλίζει στον οδηγό την πιο άνετη θέση κατά τη διάρκεια ενός μακρινού ταξιδιού. Επίσης, παρέχεται ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, ώστε να είναι πάντα φορτισμένο στο τέλος του ταξιδιού.
Το Ford Puma Gen-E καθιστά ακόμα πιο εύκολη την οδήγηση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Ένας απλός στη χρήση ηλεκτρονικός μοχλοδιακόπτης που βρίσκεται εγκατεστημένος πίσω από το τιμόνι εναλλάσσει ανάμεσα στις επιλογές Drive, Neutral και Reverse τόσο εύκολα όπως όταν ενεργοποιείτε τα φλας με την άκρη των δακτύλων. Η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (one-pedal driving) καθιστά ακόμα πιο άνετη την κίνηση μέσα στην πόλη, ανεξάρτητα από το drive mode (τέσσερα στο σύνολο) που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Παράλληλα, τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring εξασφαλίζουν ομαλή και πιο φυσική αίσθηση κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ μπορούν χρησιμοποιούν το Predictive Speed Assist για ρύθμιση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος σε στροφές, κυκλικούς κόμβους και κατά την είσοδο και έξοδο από αυτοκινητοδρόμους. Στην πόλη, η επίσης διαθέσιμη κάμερα surround-view 360ο μπορεί να προβάλλει μία πανοραμική εικόνα του οχήματος από ψηλά, η οποία διευκολύνει τους ελιγμούς σε άβολα πολυώροφα παρκινγκ.
Οι προαιρετικοί προβολείς Dynamic Matrix LED χρησιμοποιούν το Predictive Dynamic Bending Light για να ελέγχουν τον δρόμο μπροστά και να φωτίζουν περισσότερο τα σημεία όπου είναι απαραίτητο. Η τεχνολογία αυτή ρυθμίζει επίσης το μοτίβο της δέσμης φωτός ώστε να παρέχεται καλύτερη θέαση σε αστικές διαδρομές ή σκοτεινούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.