Fiat X1/9: Ένα… συναρμολογούμενο κανονικών διαστάσεων!

Το Fiat X1/9 ήταν ένα διθέσιο σπορ αυτοκινητάκι, με χαμηλή ποιότητα κατασκευής και ακόμη πιο χαμηλές επιδόσεις. Παρ’ όλα αυτά, δημιούργησε τον δικό του θρύλο.

Το πώς η Fiat κατάφερνε ανέκαθεν να γράφει ιστορία, προτείνοντας ρηξικέλευθες και αλλόκοτες συνταγές, συνιστά οπωσδήποτε αντικείμενο έρευνας για τους ιστορικούς τής αυτοκίνησης – και του μέλλοντος.

Το περιβόητο και ανεπανάληπτο Fiat X1/9 ήταν εν μέρει συναρμολογημένο από υπάρχοντα εξαρτήματα. Στα τελευταία χρόνια της δεκαετίας του ’60 η Fiat πήρε τη μετάδοση από το Autobianchi Primula και το μοτέρ του 128, τα προσάρμοσε στο πρωτότυπο που είχε σχεδιάσει ο οίκος Bertone και, έτσι απλά, δημιούργησε το X1/9. Το οποίο είχε συγκλονίσει από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, το 1969. Τότε λεγόταν «Autobianchi A112 Runabout», σύντομα όμως η Fiat θα αναλάμβανε πλήρως την πατρότητά του.

Το διθέσιο Fiat X1/9 είχε σφηνοειδές σχήμα, ήταν «κεντρομήχανο», εφόσον ο κινητήρας βρισκόταν εμπρός από τους πίσω τροχούς, ενώ η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς. Ακολουθώντας τους κανόνες εργονομίας ενός μοντέλου τύπου «τάργκα», η οροφή ήταν αποσπώμενη και μπορούσε να αποθηκευτεί.

Παρεμπιπτόντως, το Fiat X1/9 είχε δύο αποθηκευτικούς χώρους, εμπρός και πίσω, αλλά και ανακλινόμενους προβολείς. Αυτό που, δυστυχώς, δεν είχε ποτέ, ήταν ποιότητα κατασκευής αντίστοιχη της φήμης, του στιλ και των προσδοκιών που δημιουργούσε με την παρουσία του. Και, βέβαια, επιδόσεις. Η πρώτη γενιά ήταν εφοδιασμένη με έναν κινητήρα κατηγορίας φτερού (μύγας), 1.300 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε 75 άλογα. Η κατάσταση βελτιώθηκε κάπως από το 1979 και εξής, όταν το μοτέρ που είχε σχεδιάσει ο θρυλικός Aurelio Lampredi της Scuderia Ferrari αναβαθμίστηκε στο 1,5 λίτρο και τους 85 ίππους.

Παρά τις ιδιαιτερότητές του, το Fiat X1/9 παρέμεινε στην παραγωγή από τον ίδιο τον Bertone ακόμη και μετά το 1982, όταν η Fiat αποφάσισε ότι δεν την ενδιέφερε πλέον το «παιχνίδι» της. Ούτως ή άλλως, είχε κερδίσει μια θέση γι’ αυτό στο πάνθεον της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

“Έλα… Γιώργη”: Δείτε που βρίσκεται η πιο… viral στροφή της Ελλάδας!

Έχουν περάσει 14 χρόνια από την στιγμή που το video "Έλα Γιώργη" ανέβηκε στο youtube και έγινε viral ανάμεσα στους θιασώτες της γρήγορης οδήγησης και...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

kolosourtis

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)