Ευρώπη: Απώλειες στις θέσεις εργασίας φέρνει μαζί της η ηλεκτροκίνηση

Tesla Elon Musk αυτόνομη οδήγηση
Ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων μπορεί να αποτελεί τη βιώσιμη λύση, αυτό όμως δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό και για τις θέσεις εργασίας, σύμφωνα με νέα αναφορά.

Ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων έχει ήδη αρχίσει να δείχνει και στο κοινό μέρος των μεγάλων αλλαγών που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι αλλαγές θα γίνουν ακόμη πιο έντονες την επόμενη 10ετία και επί ευρωπαϊκού εδάφους με την ηλεκτροκίνηση να επηρεάζει τη Γηραιά Ήπειρο και σε εργασιακό επίπεδο.

Διαβάστε επίσης: “Αργός θάνατος” για το μηχανικό χειρόφρενο

Σύμφωνα με αναφορά που δημοσιεύτηκε από την αμερικάνικη συμβουλευτική εταιρία Boston Consulting Group, οι θέσεις εργασίας στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία απασχολεί σήμερα περί τα 5,7 εκατ., θα μειωθούν λιγότερο από 1%. Ωστόσο, οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές εξαρτημάτων για κινητήρες εσωτερικής καύσης θα δουν το δυναμικός του να μειώνεται κατά 20% και 42% αντίστοιχα, κάτι που αντιστοιχεί σε 500.000 λιγότερες θέσεις εργασίας. Μεγάλο μέρος αυτών των απωλειών θα αντισταθμιστεί από τον τομέα της ηλεκτροκίνησης, με τις εκεί θέσεις εργασίας να αυξάνονται το ίδιο διάστημα κατά 10%, σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα, ήτοι κατά 300.000 υπαλλήλους.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη προειδοποιήσει τους ιθύνοντες της Ε.Ε. ότι οι θέσεις εργασίας σε εργοστάσια που κατασκευάζουν κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι και εκείνες που θα δεχτούν τις μεγαλύτερες απώλειες ζητώντας παράλληλα την συμβολή των θεσμών σε μια πιο ομαλή μετάβαση που θα μειώσει τον αντίκτυπο.

Διαβάστε επίσης – Οι “αρνητές” του ΚΟΚ: To 75% παρανομεί στο δρόμο

Η Boston Consulting Group αναφέρει σύμφωνα με το Reuters πως οι κατασκευαστές, σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις, θα πρέπει να εστιάσουν στην επανεκπαίδευση του εργατικού δυναμικού ώστε να διασφαλίσουν ότι “κανένας δεν θα μείνει πίσω”. Ωστόσο αυτό είναι κάτι που ήδη βρίσκεται στο στρατηγικό σχεδιασμό των Ευρωπαίων κατασκευαστών για τα επόμενα 15 χρόνια, αφού ήδη πολλοί από αυτούς προχωρούν σε προγράμματα επανεκπαίδευσης των υπαλλήλων τους, φροντίζοντας παράλληλα και για εκείνους με μεγαλύτερη ηλικία που θα έχουν συνταξιοδοτηθεί έως και το 2035, όταν δηλαδή η Ε.Ε. θα “αποχαιρετήσει” οριστικά την πώληση νέων μοντέλων με θερμικά μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου.

Πηγή: Reuters

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;