Ευρωπαίοι: Πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα

Ευρωπαίο και καθαρά αυτοκίνητα έρευνα 2022
Πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω για αγορά πιο φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων παρουσιάζονται οι Ευρωπαίοι σύμφωνα με τελευταία έρευνα.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό μη κυβερνητικό και μη κερδοσκοπικό οργανισμό Transport & Enviroment (T&E) στα μέσα του περασμένου Ιανουαρίου, έδειξε πως το κοινό της Ευρώπης επιθυμεί να έχει τα πιο “καθαρά” αυτοκίνητα στους δρόμους του για το καλό του περιβάλλοντος και της υγείας τους.

Διαβάστε επίσης – Έρευνα: Πόσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Ελλάδα;

Στην έρευνα που έλαβε μέρος σε επτά χώρες της Ε.Ε. (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία, Ρουμανία και Τσεχία) και συμμετείχαν περισσότεροι από 8.000 πολίτες, το 76% των ερωτηθέντων δήλωσε σε σχετική ερώτηση πως οι κατασκευαστές θα πρέπει να υποχρεωθούν από το νόμο να μειώσουν όσο το δυνατό περισσότερο τις εκπομπές ρύπων που προέρχονται από τα καινούρια αυτοκίνητα, σε τεχνικό επίπεδο.

Παράλληλα, σχεδόν τα δύο τρίτα των πολιτών που έλαβαν μέρος στην έρευνα (65%), δήλωσαν ότι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν έως και 500 ευρώ επιπλέον προς τους κατασκευαστές για να μειώσουν δραστικά τις εκπομπές ρύπων.

Σύμφωνα με τον T&E την ερχόμενη άνοιξη η Κομισιόν θα θέσει τη βάση για τις νέες εκπομπές ρύπων Euro 7 σε συνεργασία με τους κατασκευαστές έχοντας λάβει υπόψη της και την πρόταση που έχει καταθέσει ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών (ACEA). Στόχος είναι να βελτιωθεί η κακή ποιότητα του αέρα που υπάρχει σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις και είναι υπεύθυνη για τον πρόωρο θάνατο δεκάδων χιλιάδων πολιτών κάθε χρόνο.

Σύμφωνα με τον T&E, η Κομισιόν εκτιμά ότι το κόστος για τη μείωση των ρύπων για κάθε αυτοκίνητο ανέρχεται στα 100-500 ευρώ αλλά ο ACEA φοβάται ότι τα πιο “καθαρά” αυτοκίνητα θα πλήξουν το περιθώριο κέρδους των μελών του και πιέζει για πιο “ελαστικές” προδιαγραφές, έχοντας αναλάβει παράλληλα και το τεράστιο κόστος της ηλεκτρικής μετάβασης.

Διαβάστε επίσης: Τα πιο αηδιαστικά πράγματα που ξεχνάμε στο αυτοκίνητο μας

“Η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι η μείωση των εκπομπών ρύπων ενός αυτοκινήτου είναι πολύ ακριβή, ενώ στην πραγματικότητα κοστίζει λιγότερο από το βάψιμο του αμαξώματος. Αλλά το κοινό ζητά όσο πιο καθαρά αυτοκίνητα γίνεται τώρα πάνε κόντρα στην μπλόφα των κατασκευαστών λέγοντας ότι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν το τίμημα”, δηλώνει η Fabian Sperka, διευθύντρια πολιτικής οχημάτων του οργανισμού.

Άλλα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι το 50% εκείνων που θέλουν να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο περιμένουν το μοντέλο που θα πάρουν να πληροί κάποιο ελάχιστο όριο σχετικά με την μόλυνση που προκαλεί και μόνο ένα μικρό ποσοστό (12%) έδειξε να αδιαφορεί γι’ αυτό.

Η Κομισιόν εξετάζει το ενδεχόμενο να ελέγχει τους ρύπους που παράγουν τα αυτοκίνητα σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους, κάτι που προς το παρόν ισχύει μόνο για τα πρώτα πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. Αυτό όπως αναφέρει ο οργανισμός δεν συμβαδίζει με την πραγματικότητα αφού τα αυτοκίνητα στους δρόμους της Ε.Ε. μένουν για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ειδικά στις χώρες της Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης, με την Ελλάδα, που έχει τον πιο γερασμένο στόλο από όλους, να αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Επίσης, στην έρευνα του T&E το κοινό ζητά από τους κατασκευαστές να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων τους κάτω από όλες τις συνθήκες οδήγησης και όχι μόνο όταν αυτές είναι ιδανικές. Πάνω από τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων (77%) δείχνουν να συμφωνούν σε αυτό αναγνωρίζοντας τον κίνδυνο για την υγεία από τα αυτοκίνητα που χάνουν σε περιβαλλοντικές επιδόσεις καθώς γερνούν.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;